Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Οι δύο νέοι αυτοκινητόδρομοι που θα αλλάξουν τη Βόρεια Ελλάδα - Ποιες πόλεις θα συνδέσουν

Οι νέοι οδικοί άξονες θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης, και θα άρουν τα όποια εμπόδια προσβασιμότητας των γεωγραφικα απομονωμένων περιοχών.

Σε περίοπτη θέση, σε επίπεδο νέων έργων υποδομών, βρίσκεται τα τελευταία χρόνια η Βόρεια Ελλάδα, με σημείο αναφοράς τη Θεσσαλονίκη όπου ολοκληρώθηκε η βασική γραμμή του Μετρό, προλειαίνεται το έδαφος για τη λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά και κατασκευάζεται το Flyover.

Στο βόρειο τμήμα της χώρας μας, βέβαια, υλοποιούνται και άλλα σημαντικά έργα, ενώ αντίστροφα μετράει ο χρόνος για να στηθούν στη γραμμή της εκκίνησης και δύο οδικοί άξονες που θα αντιμετωπίσουν προβλήματα προσβασιμότητας, θα ενισχύσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τους χρόνους μετακίνησης και θα δώσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές.

Πρόκειται για τους οδικές άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), προϋπολογισμού 444.912 και 248.496 εκ. ευρώ αντίστοιχα. Αναφορά σε αυτά έκανε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, υπενθυμίζοντας ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη.

Από το καλοκαίρι του 2024 έχει ολοκληρωθεί ο 1ος Κύκλος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για αμφότερα τα έργα και με την ολοκλήρωση του 2ου Κύκλου θα πάρει σειρά η σύνταξη των τευχών υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, να έχει δηλώσει ότι στόχος είναι η υλοποίηση τους να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος έτους με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέσσερα έτη.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Ο σημερινός οδικός άξονας Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ., περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, κακή ορατότητα και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση καθώς διέρχεται μέσω πόλεων.

H αναβάθμιση του οδικού άξονα Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας ως εξής:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Ο νέος οδικός άξονας θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της Πέλλας, θα φέρει πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα και θα επιτρέψει στους πολίτες να μετακινούνται με ασφάλεια.

Δράμα-Αμφίπολη

Αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, συνολικού μήκους 43 χλμ., είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα.

H κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή νέων τμημάτων περίπου 29,5 χλμ..

Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός
Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει :

Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:

Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους ~29.5 χλμ.
Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους ~13.5 χλμ.
Α/Κ Μεσορράχης
Α/Κ Παλαιοκώμης
Α/Κ Μ. Σουλίου
Α/Κ Ροδολίβους
Α/Κ Πρώτης
Α/Κ Ν. Μπάφρας
Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
Α/Κ Μαυρολεύκης
Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)

Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα –
Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. 
και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται
στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Συνοπτικά ο ΙΦΣ θα αναλάβει τα ακόλουθα:

(α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον Κατασκευαστικό Σχεδιασμό του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες και τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. οικ.196664/07-03-2012 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη της οδού Δράμας – Αμφίπολης (χρόνος ισχύος 10 έτη) και της ΑΕΠΟ για το σύνολο του έργου, η οποία θα λάβει υπόψη την υφιστάμενη ΑΕΠΟ και η οποία θα εκδοθεί με μέριμνα και επίσπευση της Αναθέτουσας Αρχής και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών,

(β) την κατασκευή του σύνολο του αντικειμένου των μελετών του Κατασκευαστικού Σχεδιασμού με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του Έργου,

(γ) τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού, και

(δ) τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.

Η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις, με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά της, με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη και τη νότια Ελλάδα.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ