Μετά την ανακοίνωση της ημερομηνίας λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, κλείνει ένας πολυετής κύκλος για το μέσο που υπόσχεται να βελτιώσεις τις καθημερινές μετακινήσεις των Θεσσαλονικέων. Στις 30 Νοεμβρίου η εκκίνηση της γραμμής Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία θα σημάνει και την νέα σελίδα στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.
Ένα χρόνο αργότερα εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά κλείνοντας τους λογαριασμούς με τα πρώτα έργα μετρό στην πόλη. Αυτό το τέλος όμως είναι παράλληλα και η αρχή ενός νέου κύκλου για να επεκταθεί το μέσο και σε άλλες περιοχές της πόλης.
Τα επόμενα στοιχήματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό είναι, όπως σημείωσε προχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας τα βορειοδυτικά προάστια, περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση.
Στα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, σύμφωνα και με την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για την Θεσσαλονίκη είναι το δίκτυο να διαθέτει 2 βασικές γραμμές με αρκετούς επιπρόσθετους κλάδους η κάθε μία.
Ένα χρόνο αργότερα εκτιμάται πως θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά κλείνοντας τους λογαριασμούς με τα πρώτα έργα μετρό στην πόλη. Αυτό το τέλος όμως είναι παράλληλα και η αρχή ενός νέου κύκλου για να επεκταθεί το μέσο και σε άλλες περιοχές της πόλης.
Τα επόμενα στοιχήματα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Ελληνικό Μετρό είναι, όπως σημείωσε προχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας τα βορειοδυτικά προάστια, περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση.
Στα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, σύμφωνα και με την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για την Θεσσαλονίκη είναι το δίκτυο να διαθέτει 2 βασικές γραμμές με αρκετούς επιπρόσθετους κλάδους η κάθε μία.
Οι νέες επεκτάσεις του Μετρό θα φτάσουν το μέσο στη Νέα Ευκαρπία, στον Εύοσμο, στην Τούμπα και στου Χαριλάου, στα ΚΤΕΛ και το Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περαία αλλά και στη Θέρμη. Συνολικά πέρα από τους 13+5 σταθμούς που έχει η βασική γραμμή προβλέπεται η κατασκευή επιπλέον 26 σταθμών που θυα επεκτείνουν σημαντικά το δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
Βασικό σημείο του νέου σχεδιασμού είναι η δημιουργίας μιας δεύτερης γραμμής η οποία θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια, το κέντρο και τα βόρειο-ανατολικά προάστια της πόλης. Παράλληλα η βασική γραμμή προβλέπεται να επεκταθεί προς Σταυρούπολη-Νέα Ευκαρπία και προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Στην τελική μου μορφή το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 44 σταθμούς και θα απλώνεται σε 48 χιλιόμετρα. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 680.000 επιβάτες.
Η νέα Γραμμή 2
Η δεύτερη γραμμή που θα διατρέχει το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης είναι μια αρκετά “γενναιόδωρη” γραμμή. Παρουσιάζεται με πράσινο χρώμα και έχει πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Συνολικά θα περιλαμβάνει 17 νέους σταθμούς σε 18.41 χλμ και θα εκτελεί τη διαδρομή ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ή ΚΟΡΔΕΛΙΟ-ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ.
Ουσιαστικά περιλαμβάνει δύο κλάδους προς τα δυτικά με 8 σταθμούς και 10,75χλμ. Ο πρώτος κλάδος είναι από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον Εύοσμο και περιλαμβάνει τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (σύνδεση με τη γραμμή 1), ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ, ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ενώ στο τέρμα της γραμμής χωροθετείται και το νέο Αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί την νέα αυτή γραμμή.
Ο δεύτερος δυτικός κλάδος ξεκινά επίσης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι το Κορδελιό. Έχει κοινούς τους σταθμούς ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ και στη συνέχεια με τους συνεχίζει με τους σταθμούς ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ και ΚΟΡΔΕΛΙΟ.
Στη συνέχεια έχουμε το κεντρικό τμήμα της γραμμής όπου θα συνδέεται με τον ΝΕΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ και το σταθμο ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ της γραμμής 1 και ακολούθως η χάραξη προβλέπει να οδεύει υπογείως από την οδό Τσιμισκή. Θα έχει τον σταθμό ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ στην καρδιά της πόλης επί της μεγάλης πλατεία, θα συνεχίζει με τον σταθμό ΧΑΝΘ και θα συνδέεται και πάλι με την γραμμή 1 στον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ που γίνεται συγκοινωνιακός κόμβος της πόλης. Θα είναι ο μοναδικός σταθμός που θα έχει δύο επίπεδα και θα εξυπηρετεί τις δύο γραμμές όπως στην Αθήνα.
Το δυτικό τμήμα της νέας γραμμής περιλαμβάνει τους σταθμούς ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΟΥΜΠΑ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ και τερματίζει με τον σταθμό ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ.
Η βασική Γραμμή 1 και οι επεκτάσεις της
Τώρα περνώντας στη βασική γραμμή δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα σε σχέση με όσα ξέραμε. Τον Νοέμβριο αναμένεται να παραδοθεί η βασική γραμμή ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και το 2025 ο δεύτερος κλάδος ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ-ΜΙΚΡΑ. Στη συνέχεια προβλέπονται οι επεκτάσεις προς δυτικά και ανατολικά.
Η επόμενη χρονικά επέκταση που θα ζήσει η πόλη είναι προς το βόρειο-δυτικά. Αξίζει να σημειώσουμε πως ουσιαστικά πρόκειται για επαναφορά της αρχικής επέκτασης προς την περιοχή όπως αυτή υπήρχε μέχρι το 2015, καταργώντας το σχέδιο για μια κυκλική γραμμή.
Η επέκταση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα εξυπηρετεί τα πολυπληθή τμήματα της πόλης που βρίσκονται σε αυτή την περιοχή. Η γραμμή θα είναι από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και θα φτάνει μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου με 6 σταθμούς και 7,96χλμ. Θα έχει κοινό τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και στη συνέχεια θα διαθέτει τους σταθμούς ΝΕΑΠΟΛΗ, ΤΕΡΨΙΘΕΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ. Παράλληλα προβλέπεται και ένα ακόμα αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί τις αυξημένες ανάγκες της γραμμής.
Τέλος προβλέπεται και η επέκταση προς το αεροδρόμιο με ελαφρώς παραλλαγμένη χάραξη. Θα είναι η συνέχεια του κλάδου προς Καλαμαριά και θα περιλαμβάνει 6 σταθμούς και 8,72χλμ. Θα ξεκινά μετά από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚA, ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ, ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και θα έχει ως τέρμα το ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ThessINTEC). Από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑ προβλέπεται μελλοντικά και μια επέκταση μέχρι τη Θέρμη.
Να θυμίσουμε πως η βασική γραμμή περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΗ, 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και ανατολικότερα βρίσκεται το Αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Στην επέκταση Καλαμαριάς η εκκίνηση είναι στον σταθμό 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ και στη συνέχεια υπάρχουν οι σταθμοί: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.
Στην τελική μου μορφή το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 44 σταθμούς και θα απλώνεται σε 48 χιλιόμετρα. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 680.000 επιβάτες.
Η νέα Γραμμή 2
Η δεύτερη γραμμή που θα διατρέχει το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης είναι μια αρκετά “γενναιόδωρη” γραμμή. Παρουσιάζεται με πράσινο χρώμα και έχει πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Συνολικά θα περιλαμβάνει 17 νέους σταθμούς σε 18.41 χλμ και θα εκτελεί τη διαδρομή ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ή ΚΟΡΔΕΛΙΟ-ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ.
Ουσιαστικά περιλαμβάνει δύο κλάδους προς τα δυτικά με 8 σταθμούς και 10,75χλμ. Ο πρώτος κλάδος είναι από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον Εύοσμο και περιλαμβάνει τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (σύνδεση με τη γραμμή 1), ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ, ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ενώ στο τέρμα της γραμμής χωροθετείται και το νέο Αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί την νέα αυτή γραμμή.
Ο δεύτερος δυτικός κλάδος ξεκινά επίσης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι το Κορδελιό. Έχει κοινούς τους σταθμούς ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ και στη συνέχεια με τους συνεχίζει με τους σταθμούς ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ και ΚΟΡΔΕΛΙΟ.
Στη συνέχεια έχουμε το κεντρικό τμήμα της γραμμής όπου θα συνδέεται με τον ΝΕΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ και το σταθμο ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ της γραμμής 1 και ακολούθως η χάραξη προβλέπει να οδεύει υπογείως από την οδό Τσιμισκή. Θα έχει τον σταθμό ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ στην καρδιά της πόλης επί της μεγάλης πλατεία, θα συνεχίζει με τον σταθμό ΧΑΝΘ και θα συνδέεται και πάλι με την γραμμή 1 στον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ που γίνεται συγκοινωνιακός κόμβος της πόλης. Θα είναι ο μοναδικός σταθμός που θα έχει δύο επίπεδα και θα εξυπηρετεί τις δύο γραμμές όπως στην Αθήνα.
Το δυτικό τμήμα της νέας γραμμής περιλαμβάνει τους σταθμούς ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΟΥΜΠΑ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ και τερματίζει με τον σταθμό ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ.
Η βασική Γραμμή 1 και οι επεκτάσεις της
Τώρα περνώντας στη βασική γραμμή δεν αλλάζουν και πολλά πράγματα σε σχέση με όσα ξέραμε. Τον Νοέμβριο αναμένεται να παραδοθεί η βασική γραμμή ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και το 2025 ο δεύτερος κλάδος ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ-ΜΙΚΡΑ. Στη συνέχεια προβλέπονται οι επεκτάσεις προς δυτικά και ανατολικά.
Η επόμενη χρονικά επέκταση που θα ζήσει η πόλη είναι προς το βόρειο-δυτικά. Αξίζει να σημειώσουμε πως ουσιαστικά πρόκειται για επαναφορά της αρχικής επέκτασης προς την περιοχή όπως αυτή υπήρχε μέχρι το 2015, καταργώντας το σχέδιο για μια κυκλική γραμμή.
Η επέκταση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα εξυπηρετεί τα πολυπληθή τμήματα της πόλης που βρίσκονται σε αυτή την περιοχή. Η γραμμή θα είναι από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και θα φτάνει μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου με 6 σταθμούς και 7,96χλμ. Θα έχει κοινό τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και στη συνέχεια θα διαθέτει τους σταθμούς ΝΕΑΠΟΛΗ, ΤΕΡΨΙΘΕΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ. Παράλληλα προβλέπεται και ένα ακόμα αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί τις αυξημένες ανάγκες της γραμμής.
Τέλος προβλέπεται και η επέκταση προς το αεροδρόμιο με ελαφρώς παραλλαγμένη χάραξη. Θα είναι η συνέχεια του κλάδου προς Καλαμαριά και θα περιλαμβάνει 6 σταθμούς και 8,72χλμ. Θα ξεκινά μετά από τον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚA, ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ, ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και θα έχει ως τέρμα το ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ThessINTEC). Από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑ προβλέπεται μελλοντικά και μια επέκταση μέχρι τη Θέρμη.
Να θυμίσουμε πως η βασική γραμμή περιλαμβάνει τους σταθμούς: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΗ, 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και ανατολικότερα βρίσκεται το Αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Στην επέκταση Καλαμαριάς η εκκίνηση είναι στον σταθμό 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ και στη συνέχεια υπάρχουν οι σταθμοί: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.
Θαύμα θαύμα!!! Το 87 που άνοιξε την τρύπα ο Κουβελας πηγαίναμε σχολείο. 37 χρόνια μετά κοντεύουμε να βγούμε στη σύνταξη... 😁
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΙΟ ΕΥΣΤΟΧΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ....ΣΩΣΤΟΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ..
Διαγραφή