Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Αρτεμίου τελέστηκε Δοξολογία για τον προστάτη της Ελληνικής Αστυνομίας, παρουσία τοπικών πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, ενώ διαβάστηκε η Ημερήσια Διαταγή του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων κηρύττοντας τον θείο λόγο ανέφερε μεταξύ άλλων: Ἑορτάζει καί τιμᾶ ἡ Ἐκκλησία μας κατά τή σημερινή Κυριακή τρεῖς μεγάλους ἁγίους της, τόν ἅγιο μεγαλομάρτυρα Ἀρτέμιο, τήν ὁσία Ματρώνα τή Χιοπολίτιδα καί τόν ὅσιο Γεράσιμο τόν ἐν Κεφαλληνίᾳ.
Τούς τιμᾶ καί τούς ἑορτάζει γιά νά μᾶς διδάξει ὅτι Ἐκκλησία δέν εἶναι μόνο αὐτή πού βλέπουμε, οὔτε ἀποτελεῖται μόνο ἀπό τά πρόσωπα πού γνωρίζουμε καί μᾶς περιβάλλουν. Ἐκκλησία εἶναι τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τοῦ ὁποίου μέλη ἀναπόσπαστα ἀποτελοῦν ὅσοι ἀνά τούς αἰῶνες πίστευσαν στόν Χριστό, τόν ἀγάπησαν καί τόν ἀκολούθησαν.
Ὅσοι ἔχουν ὁλοκληρώσει τήν ἐπίγεια πορεία τους, δηλαδή οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, δέν εἶναι ἀνύπαρκτα ἤ ξένα πρόσωπα. Εἶναι μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ πού εὑρίσκονται στήν ἐν οὐρανοῖς θριαμβεύουσα Ἐκκλησία, ἀπολαμβάνοντας τόν μισθό τῶν κόπων καί τῶν ἀγώνων τους καί ἀναμένοντας τήν ἡμέρα τῆς κρίσεως καί τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου μας, «ἵνα μή χωρίς ἡμῶν τελειωθῶσι», ὅπως γράφει ὁ πρωτοκορυφαῖος ἀπόστολος Παῦλος.
Εἶναι oἱ ἅγιοι μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, τά ὁποῖα μνημονεύουμε στή θεία Λειτουργία καί τιμοῦμε κατά τήν ἡμέρα τῆς μνήμης τους. Εἶναι οἱ ἐν οὐρανοῖς πρωτότοκοι ἀδελφοί μας, τῶν ὁποίων ζητοῦμε τή βοήθεια καί τίς πρεσβεῖες καί οἱ ὁποῖοι ἐπεμβαίνουν στή ζωή μας μέ τά θαύματά τους. Εἶναι ὅμως συγχρόνως καί φωτεινοί ὁδοδεῖκτες στήν πορεία μας, γιατί μέ τή ζωή τους, μέ τούς ἀγῶνες τους, μέ τά μαρτύριά τους, ἀλλά καί μέ τή χάρη καί τή δόξα πού τούς ἔδωσε ὁ Θεός μᾶς ἐμπνέουν, μᾶς καθοδηγοῦν καί μᾶς ἐνθαρρύνουν στήν προσπάθειά μας.
Γι᾽ αὐτό ἡ Ἐκκλησία μας προβάλλει τίς ἱερές μορφές τους, γι᾽ αὐτό τίς εἰκονίζει στούς ἱερούς ναούς μας, γι᾽ αὐτό ἀναφέρεται στούς βίους καί τά παλαίσματά τους, γι᾽ αὐτό ὑμνεῖ τίς ἀρετές τους καί γι᾽ αὐτό τούς καθορίζει ὡς προστάτες μας.
Ἄν μελετήσουμε τό Ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας, θά διαπιστώσουμε ὅτι οἱ ἅγιοι πού τιμοῦμε δέν ἀνήκουν σέ μία μόνο ὁμάδα ἀνθρώπων. Εἶναι ἄνδρες καί γυναῖκες. Εἶναι μικρά παιδιά καί ἡλικιωμένοι. Εἶναι ἀπόστολοι καί μάρτυρες, ἀσκητές καί ἱεράρχες, ἄνθρωποι πού ἔζησαν σέ κάθε ἐποχή καί σέ κάθε τόπο τῆς δεσποτείας Κυρίου. Δέν εἶχαν πολλά κοινά στοιχεῖα μεταξύ τους, ἀλλά εἶχαν τό σπουδαιότερο. Εἶχαν τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ. Εἶχαν τό Εὐαγγέλιο, καί ἀγωνιζόταν νά κάνουν πράξη τίς ἐντολές του· νά προσεγγίσουν τόν Χριστό καί νά ἑνωθοῦν μαζί του, χωρίς νά ἐπιτρέπουν σέ τίποτε ἀπό τά κοσμικά καί τά γήινα νά τούς χωρίσουν ἀπό Ἐκεῖνον.
Αὐτό τό κοινό στοιχεῖο τῶν ἁγίων τό ἔχουμε ὅμως καί ἐμεῖς. Διότι καί ἐμεῖς ἔχουμε χρέος καί καθῆκον, ἐφόσον θέλουμε νά εἴμεθα μέλη τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, νά ἀκολουθοῦμε τό Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ στή ζωή μας. Διότι ὁ Χριστός εἶναι «χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνες». Καί ὅσο καί ἄν νομίζουμε ὅτι ὁ κόσμος ἔχει ἀλλάξει καί οἱ συνθῆκες ἔχουν μεταβληθεῖ, αὐτό πού πρέπει νά κάνουμε παραμένει τό ἴδιο, γιατί ὁ Χριστός παραμένει ἀναλλοίωτος καί ἀμετακίνητος, καί Ἐκεῖνος εἶναι καί πρέπει νά εἶναι ὁ σκοπός καί ὁ στόχος τῆς ζωῆς μας.
Ἡ ἀγάπη μας πρός τόν Χριστό, πού ἐκφράζεται καί μέ τήν ἀγάπη μας στούς ἀνθρώπους, εἶναι αὐτή πού μᾶς ἑνώνει μαζί του, ὅπως ἕνωσε καί τούς ἑορταζομένους καί τιμωμένους ἁγίους, τόν ἅγιο μεγαλομάρτυρα Ἀρσένιο, τήν ὁσία Ματρώνα τήν Χιοπολίτιδα καί τόν ὅσιο Γεράσιμο τόν ἐν Κεφαλληνίᾳ. Καί οἱ τρεῖς, παρότι ἔζησαν σέ διαφορετικές ἐποχές καί μέ διαφορετικούς τρόπους, διακρίθηκαν γιά τήν ἀγάπη τους στόν Θεό ἀλλά καί γιά τό ἐνδιαφέρον τους γιά τούς ἀνθρώπους. Αὐτό ἰσχύει καί γιά τόν νεώτερο ἀπό τούς τρεῖς ἑορταζομένους ἁγίους, τόν ὅσιο Γεράσιμο, τόν θαυματουργό ἀσκητή τῆς Κεφαλληνίας, ὅσο καί γιά τήν ὁσία Ματρώνα πού ἔζησε στή Χίο τόν 5ο αἰώνα. Ἰσχύει ὅμως καί γιά τόν ἅγιο μεγαλομάρτυρα Ἀρτέμιο, ὁ ὁποῖος ἀπέδειξε τήν πίστη καί τήν ἀγάπη του στόν Χριστό μέ τό μαρτύριό του, καί μάλιστα σέ μία ἐποχή κατά τήν ὁποία εἶχαν τελειώσει οἱ μεγάλοι διωγμοί τῶν Ρωμαίων αὐτοκρατόρων. Ὁ ἅγιος Ἀρτέμιος ἦταν ἕνας πιστός χριστιανός καί συγχρόνως ἕνας διαπρεπής καί χαρισματικός ἀξιωματοῦχος τῆς αὐτοκρατορίας. Γι᾽ αὐτό καί ὁ Μέγας Κωνσταντίνος τόν εἶχε διορίσει διοικητή σέ πολλές ἐπαρχίες τοῦ κράτους, δίδοντάς του μάλιστα τόν τίτλο τοῦ Δούκα καί τό ἀξίωμα τοῦ Αὐγουσταλίου, ὁ ὁποῖος ἦταν ὑπεύθυνος γιά τήν ἀσφάλεια καί τήν προστασία τῶν πολιτῶν, τούς ὁποίους ὑπηρέτησε ὁ ἅγιος Ἀρτέμιος μέ ἀφοσίωση. Δέν δίστασε ὅμως νά μαρτυρήσει γιά τήν πίστη του στόν Χριστό, ὅταν στόν θρόνο ἀνῆλθε ὁ Ἰουλιανός, ὁ λεγόμενος παραβάτης, ὁ ὁποῖος ἐπεδίωκε τήν ἐπαναφορά τῆς εἰδωλολατρικῆς θρησκείας. Ὁ ἅγιος Ἀρτέμιος δέν θέλησε νά συμβιβασθεῖ μέ τίς ἀντίθεες ἀπαιτήσεις τοῦ αὐτοκράτορος καί δέν δίστασε νά ὑπομείνει τά σκληρά βασανιστήρια στά ὁποῖα τόν ὑπέβαλε ἀλλά οὔτε καί στό μαρτύριο, ὥστε νά τιμᾶται πλέον καί νά δοξάζεται στόν οὐρανό, ἀλλά καί νά προστατεύει καί νά μεσιτεύει γιά ὅλους ἐκείνους οἱ ὁποῖοι βαδίζουν στά ἴχνη του, προστατεύοντας τή ζωή καί τήν ἀσφάλεια τῶν συνανθρώπων τους, ὅπως ἀκριβῶς κάνουν καί οἱ Ἀστυνομικοί μας, οἱ ὁποῖοι τιμοῦν τόν ἅγιο μεγαλομάρτυρα Ἀρτέμιο ὡς προστάτη τους.
Καί καθώς φέτος συμπίπτει ἡ μνήμη του Κυριακή, μαζί μέ τούς Ἀστυνομικούς μας τιμοῦμε τόν ἅγιο Ἀρτέμιο καί ὅλοι οἱ πιστοί, ὅλοι ἐμεῖς πού ἐπωφελούμεθα ἀπό τό ἔργο καί τήν προσφορά τῶν Ἀστυνομικῶν μας, οἱ ὁποῖοι, χωρίς νά ὑπολογίζουν τόν ἑαυτό τους καί τούς κινδύνους πού διατρέχουν, εἶναι πάντοτε ἀφοσιωμένοι στό καθῆκον τους, τήν προστασία καί τήν ἀσφάλεια τῶν πολιτῶν, ἀλλά καί στό κοινωνικό ἔργο πού προσφέρει πάντοτε ἡ Ἀστυνομία καί οἱ Ἀστυνομικοί μας.
Μέ τήν εὐκαιρία τῆς σημερινῆς ἑορτῆς τοῦ προστάτου τῶν Ἀστυνομικῶν μας, τοῦ ἁγίου Ἀρτεμίου, ἐκφράζουμε τήν εὐγνωμοσύνη καί τίς εὐχαριστίες μας πρός ὅλες τίς γυναῖκες καί τούς ἄνδρες Ἀστυνομικούς, καί εὐχόμεθα ὁ προστάτης τους ἅγιος Ἀρτέμιος νά τούς ἐνισχύει στό ἔργο καί τήν ἀποστολή τους καί νά τούς προστατεύει πάντοτε ἀπό τούς κινδύνους πού διατρέχουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.