Όταν το λαμπάκι της βενζίνης ανάβει στο ταμπλό, σημαίνει συναγερμός. Μπορούμε να πούμε πιο παραστατικά ότι είναι η κραυγή του αυτοκινήτου σας που προειδοποιεί ότι τα καύσιμα τελειώνουν. Μάλιστα, πολλοί οδηγοί, είτε από συνήθεια είτε λόγω οικονομικών λόγων, γεμίζουν με καύσιμο το όχημά τους μόνο όταν ανάψει η συγκεκριμένη ένδειξη.
Δυστυχώς, οι περισσότεροι αγνοούν ότι η οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου είναι μια επικίνδυνη πρακτική που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα, τόσο για το όχημά τους όσο και για την ασφάλειά τους.
Για αυτόν τον λόγο, οι ειδικοί συνιστούν οι οδηγοί να μην αφήνουν το καύσιμο να πέσει κάτω από το ένα τέταρτο του ρεζερβουάρ. Αλλά γιατί είναι τόσο επικίνδυνο να αφήνεις το αυτοκίνητο να «ρουφήξει» μέχρι και τα τελευταία λίτρα καυσίμου;
Ας ξεκινήσουμε λέγοντας ότι το λαμπάκι της βενζίνης στα περισσότερα οχήματα συνήθως ανάβει όταν απομένει περίπου το 10% της χωρητικότητας του ρεζερβουάρ. Αυτό σημαίνει ότι, εάν το αυτοκίνητό σας έχει ρεζερβουάρ 40 λίτρων, έχετε περίπου 4 λίτρα καυσίμου. Με μέση κατανάλωση 8 λίτρα/100 χλμ., αυτό μεταφράζεται σε περίπου 50 χιλιόμετρα αυτονομίας. Ωστόσο, αυτή η απόσταση μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανάλογα με το στυλ οδήγησης, τις οδικές συνθήκες και άλλους παράγοντες.
Από την άλλη, οι κίνδυνοι που ενέχει η οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι είναι αρκετοί. Αρχικά, η ένδειξη μπορεί να μην είναι απολύτως ακριβής. Υπάρχει πιθανότητα το λαμπάκι να ανάψει ενώ έχετε περισσότερο καύσιμο από ό,τι νομίζετε ή, αντίθετα, να ξεμείνετε από καύσιμο πριν προλάβετε να φτάσετε σε ένα βενζινάδικο. Επίσης, η οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου είναι για πολλούς μια αγχωτική εμπειρία, που μπορεί να οδηγήσει στην απόσπαση της προσοχής από το δρόμο, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος.
Επιπλέον η ακινητοποίηση του οχήματος λόγω έλλειψης καυσίμου, εκτός από δυσάρεστη εμπειρία, είναι και επικίνδυνη, αφού μπορεί να προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση ή ακόμα και ατύχημα, ειδικά εάν συμβεί σε αυτοκινητόδρομο ή σε μια πολυσύχναστη περιοχή.
Βέβαια, ο κίνδυνος να μείνει κάποιος από καύσιμο και ο χρόνος που θα χάσει μέχρι να πάει με τα πόδια στο πιο κοντινό πρατήριο ή να έρθει η οδική βοήθεια υστερούν, χρηματικά τουλάχιστον, μπροστά στις φθορές που μπορεί να δημιουργήσει αυτή η συνήθεια.
Το εξάρτημα που κινδυνεύει περισσότερο είναι η αντλία καυσίμου, η οποία είναι υπεύθυνη για να στέλνει το καύσιμο από το ρεζερβουάρ στον κινητήρα. Όταν το επίπεδο καυσίμου είναι χαμηλό, η αντλία μπορεί να αρχίσει να αντλεί αέρα μαζί με το καύσιμο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και τελικά σε βλάβη.
Επιπλέον, οι ακαθαρσίες που συσσωρεύονται στον πυθμένα του ρεζερβουάρ μπορούν να φράξουν την αντλία ή το σύστημα ψεκασμού, προκαλώντας περαιτέρω προβλήματα, με το συνολικό κόστος επισκευής να μπορεί να φτάσει σε τετραψήφιο νούμερο.
Όταν το λαμπάκι της βενζίνης ανάβει στο ταμπλό, σημαίνει συναγερμός. Μπορούμε να πούμε πιο παραστατικά ότι είναι η κραυγή της τσέπης μας που προειδοποιεί ότι τα χρήματα τέλειωσαν !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, η οδήγηση με αναμμένο λαμπάκι καυσίμου (με άδεια τσέπη εννοεί ο ποιητής) , είναι για πολλούς μια αγχωτική εμπειρία, που μπορεί να οδηγήσει στην απόσπαση της προσοχής από το δρόμο, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος.
Στην Ελλάδα η εκάστοτε τιμή του λίτρου ,συμπεριλαμβάνει το ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, την εισφορά ειδικού λογαριασμού πετρελαιοειδών, το ειδικό τέλος δικαιωμάτων εκτέλεσης τελωνειακών εργασιών καθώς και τον Φ.Π.Α.
Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά, η τελική τιμή αυξάνεται έως και 53,6%. Σε συνδυασμό με το κόστος μεταφοράς (βυτιοφόρο) και το κέρδος των πρατηριούχων, η τελική φορολογία ανέρχεται στο 65%.
'Αντε γειά ...
Με αναμμενο λαμπακι το αμαξι δεν τραβαει οπως πριν. Αν τυχει μια μικρη κατηφορα βαζω νεκρο. Μην ξεπερνατε τα 80-90 χιλιομετρα την ωρα και κρατηστε την ταχυτητα σταθερη. Οσοι εχετε opel corsa του 2016 σε πετρελαιο μην αφηνετε την σταθμη καυσιμων να πεσει κατω απο το 1/4 γιατι θα εχετε θεμα με την αντλια.
ΑπάντησηΔιαγραφή