Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

SOS από τους καπετάνιους για 102 λιμάνια της χώρας - Τα προβλήματα στη Βόρεια Ελλάδα

Βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια σε νησιά αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).

Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των ναυτιλιακών εταιρειών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.

Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».

Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.

Μεταξύ των λιμανιών που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις είναι και κάποια από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα της Θάσου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Σαμοθράκης.

Διαβάστε το πρώτο τμήμα της έκθεσης για Άγιο Ευστράτιο, Αγκίστρι, Αίγινα, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Άνδρο Αντικύθηρα, Αντίρριο, Αστυπάλαια, Βόλο, Δονούσα, Ζάκυνθο, Ηγουμενίτσα, Ηρακλειά, Ηράκλειο, Θάσο, Ιθάκη, Ικαρία, Φούρνους, Ίο, Καβάλα, Κάλυμνο

Διαβάστε το δεύτερο τμήμα της έκθεσης για Κάρπαθο, Κάσο, Καστέλι Κισσάμου, Καστελόριζο, Κέα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κίμωλο, Κουφονήσι, Κύθηρα, Κύθνο, Κυλλήνη, Λήμνο, Λειψούς, Λέρο, Λευκάδα, Μεγίστη, Μαντούδι, Μέθανα, Μήλο

Διαβάστε το τρίτο τμήμα της έκθεσης για Μύκονο, Μυτιλήνη, Νάξο, Νεάπολη, Νίσυρο, Οινούσσες, Παξούς, Πάρο, Πάτμο, Πάτρα

Διαβάστε το τέταρτο τμήμα της έκθεσης για Πειραιά, Δραπετσώνα

Διαβάστε το πέμπτο τμήμα της έκθεσης για Πόρο, Ραφήνα, Ρέθυμνο, Ρίο, Ρόδο, Σαλαμίνα, Σαμοθράκη, Σάμο, Σαντορίνη, Θηρασιά, Σέριφο, Σίφνο, Σέριφο, Σητεία, Σίκινο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σούδα, Σπέτσες, Σύρο, Σχοινούσα, Τήλο, Τήνο, Ύδρα, Φολέγανδρο, Χάλκη, Χίο, Ψαρά,

Ενδεικτικά σημειώνουν ότι στην Κάσο η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση με νότιους και νοτιοανατολικούς ανέμους χαρακτηρίζεται «άκρως επισφαλής και επικίνδυνη», στην Τζια οι πλοίαρχοι ζητούν επέκταση του προβλήτα εκεί προς βορρά και προς νότο και εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και φωτοσήμανση του λιμενοβραχίονα, στον Πόρο ζητούν εκβάθυνση του διαύλου και αυστηρό έλεγχο από το λιμενικό «για την αποφυγή της άναρχης κίνησης ιδιαίτερα στις ώρες διέλευσης των πλοίων εντός του διαύλου, το οποίο δημιουργεί κινδύνους ειδικά όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι», στο Ρέθυμνο απαιτείται άμεση εκβάθυνση του λιμανιού το οποίο με τα χρόνια έχει γίνει ρηχό από φερτά υλικά, στη Φανερωμένη της Σαλαμίνας, η προσέγγιση και ο ελλιμενισμός του πλοίου χαρακτηρίζεται επικίνδυνα, στη Σαμοθράκη το λιμάνι χαρακτηρίζεται επικίνδυνο για μεγάλα πλοία και εκτεθειμένο στον βοριά, ενώ ο προβλήτας στη Νάξο, ετοιμόρροπος.

Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Κατα τον Μπαμπινιωτη , εχει επικρατήσει ο ορος : η προβλήτα κ οχι ο προβλήτας
    Θηλυκό γιατι ειναι η ακτη που προβάλλει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ