Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Πανηγυρίζει η Μονή Μεταμορφώσεως Μουτσιάλης


Το απόγευμα της Δευτέρας, 5ης Αυγούστου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό της Δεσποτικής Εορτής της Μεταμορφώσεως του Κυρίου στην πανηγυρίζουσα Ιερά Μονή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού Μουτσιάλης.

Δείτε φωτογραφίες και την ομιλία του Σεβασμιωτάτου:











Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Τήν ἀμαυρωθεῖσαν ἐν Ἀδάμ φύσιν, μετα­μορ­­φωθείς, ἀπαστρά­ψαι πάλιν πεποίηκας».

Στό ὄρος Θαβώρ μᾶς μετέφεραν ἀπόψε οἱ ὕμνοι τῆς ἑορτῆς τῆς θείας Μεταμορφώσεως, γιά νά μᾶς προετοιμάσουν γιά τό μέγα θαῦμα πού ἔζησαν οἱ πρόκριτοι τῶν μαθη­τῶν τοῦ Κυρίου μας καί ἑορτά­ζουμε καί ἐμεῖς, ἰδιαιτέρως μάλι­στα στήν Ἱερά αὐτή Μονή, πού εἶναι ἀφιερωμένη στήν Μεταμόρ­φω­ση τοῦ Κυρίου μας.

Ποιός εἶναι ὅμως ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο συνέβη αὐτό τό θαυμαστό γεγονός, αὐτό τό ἀσύλληπτο θαῦ­μα τό ὁποῖο εἶδαν καί ἔζησαν οἱ τρεῖς μαθητές τοῦ Κυρίου μας, ὁ Πέτρος, ὁ Ἰάκωβος καί ὁ Ἰωάννης; Γιατί εἶδαν τό πρόσωπο τοῦ Διδα­σκά­λου τους νά λάμπει «ὡς ὁ ἥλιος» καί τά ἱμάτιά του νά εἶναι «λευκά ὡς τό φῶς»;

Ὁ ἕ­νας λόγος αὐτῆς τῆς Με­τα­μορ­φώσεως τοῦ Ἰη­σοῦ ἦταν νά δείξει στούς μαθητές του ποι­ός πραγμα­τικά ἦταν, γε­γονός πού ὅσο καί ἄν οἱ μαθητές του τό γνώ­ριζαν, γνώ­ρι­ζαν δη­­λα­δή ὅτι εἶναι ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ἦταν ἀδύ­να­το νά τό συνει­δη­το­ποιή­σουν στήν πλήρη του διά­στα­ση, γιατί ὁ ἄνθρωπος ἀπό τή φύση του ἀδυνατεῖ νά κατανοήσει κάτι γιά τό ὁποῖο δέν ἔχει ἐμ­πειρία καί γνώση, ὅπως δέν ὑπῆρχε καί στήν περίπτωση τοῦ ἐν­αν­­θρω­πή­σαντος Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ.

Ἐπιτρέπει, λοιπόν, στούς μαθητές του νά δοῦν τή λάμψη τοῦ θείου του προσώπου «καθ᾽ ὅσον ἠδύνα­ντο», γιά νά μπορέσουν νά ἀν­­­τι­μετωπίσουν τό ἐπι­κείμενο Πάθος του καί νά κατανοήσουν τήν Ἀνά­στασή του.

Ὁ δεύτερος λόγος τῆς Μεταμορ­φώ­σεως τοῦ Χριστοῦ εἶναι αὐτός τόν ὁποῖο περιγράφει τό τροπάριο τοῦ Μεγά­λου Ἑσπερινοῦ τῆς Με­τα­μορφώσεως τό ὁποῖο ἀκούσαμε πρό ὀλίγου: «Τήν ἀμαυ­ρω­θεῖ­σαν ἐν Ἀδάμ φύ­σιν» ψάλλει ὁ ἱερός ὑμνο­γράφος, «με­τα­μορ­­φωθείς, ἀ­πα­­­στρά­ψαι πάλιν πε­ποί­­ηκας».

Μεταμορφώνεται δη­λαδή ὁ Χρι­στός, φέρον­τας τήν ἀνθρώπινη σάρ­­κα, γιά νά δείξει στούς μαθητές του καί δι᾽ αὐτῶν σέ ὅλους τούς πιστούς πῶς ἦταν ἡ ἀν­θρώπινη φύση πρίν ἀ­μαυρωθεῖ ἀπό τήν ἁμαρ­τία, ἀλλά καί πῶς μπορεῖ νά γίνει καί πάλι διά τῆς ἐν Χριστῷ σω­τηρίας τοῦ ἀνθρώ­που.

Μέσα σ᾽ αὐτές τίς δύο ἑρ­μηνεῖες βρίσκεται ὅ­μως καί τό βαθύτερο νόημα τῆς μεγάλης ἑορτῆς. Καί αὐ­τό εἶναι ἡ θέωση τοῦ ἀνθρώπου.

Ὁ Χριστός μέ τό μεταμορφωμένο του πρόσωπο δείχνει καί τό πρό­σωπο τῆς θεό­τητός του ἀλλά καί τό ἀνθρώπινο πρό­σωπο κεκαθαρμένο ἀπό τήν ἁμαρτία, δείχνει στήν πράξη αὐτό πού εἶπε ὁ Θεός, ὅταν ἔπλασε τόν ἄνθρωπο, ὅτι τόν ἔ­πλα­σε «κατ᾽ εἰκόνα καί ὁμοίωσιν» του. Μᾶς δημιούργησε δηλαδή μέ τή δυνατό­τητα νά γί­νου­με σάν καί Ἐκεῖνον, καί μέ τήν ἐνανθρώ­πη­σή του μᾶς ἔδειξε τόν δρόμο τῆς ἀπαλ­λαγῆς ἀπό τήν ἁ­μαρ­τία, στήν ὁποία πε­ριπέσαμε, καί τῆς κα­θάρ­σεως πού ὁδη­γεῖ στήν ὁμοίωσή του.

Καί αὐτός ὁ δρόμος δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τόν δρόμο πού βάδισαν καί οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, πού βάδισε ὁ ἅγιος Παΐσιος, τόν ὁποῖο ἰδιαιτέ­ρως τιμᾶ ἡ Ἱερά αὐτή Ἀδελφότης. Εἶναι ὁ δρόμος τῆς καθάρ­σε­ως ἀπό τήν ἁμαρτία καί τῆς ἐφαρμογῆς τῶν ἐν­τολῶν τοῦ Θεοῦ. Εἶ­ναι ὁ δρόμος τῆς ἀ­σκή­σεως καί τῆς μυστη­ρια­κῆς ζω­ῆς, ὅπως μᾶς τόν ὑπο­δεικνύει ἡ Ἐκ­κλη­σία μας, μέ τή νη­στεία, μέ τόν προσω­πικό μας ἀγώ­­να καί μέ τή λει­τουρ­γι­κή ζωή. Εἶναι ὁ δρό­μος τῆς προ­σευχῆς τῆς διαρ­κοῦς καί νοε­ρᾶς πού βοηθᾶ τόν νοῦ μας νά συγκε­ντρω­θεῖ στόν Θεό, νά ἀπαλ­λα­γεῖ ἀπό τίς φροντίδες καί τίς μέρι­μνες τοῦ κό­σμου καί νά καθαρ­θεῖ ἀπό τούς ἐφάμαρ­τους λογισμούς.

Καί ὅταν φθάσει ὁ ἄν­θρωπος στό ἐπίπεδο αὐ­τό, ὅταν μεταμορ­φω­θεῖ πνευματικά, τότε ἀξιώ­νεται νά λάμ­ψει καί τό δικό του πρό­σω­πο ἀπό τό φῶς τῆς θεί­ας Χάρι­τος, ὅπως ἔλαμ­ψε καί τό πρόσωπο τοῦ Χρι­στοῦ στό ὄρος Θαβώρ. Τότε ἀξιώνεται νά ζή­σει ἀπό αὐτή τή ζωή αὐ­τό πού περιγράφει ὁ ἱε­ρός ὑμνογράφος: τήν ἀποκατάσταση τοῦ ἀρ­χικοῦ κάλλους τῆς ἀν­θρω­πίνης φύσεως, τήν ἀποκατάσταση τοῦ ἀν­θρώ­που στήν πρό τῆς πτώ­σεως τῶν πρωτο­πλά­­στων καί τῆς ἐξώ­σεώς τους ἀπό τόν Πα­ρά­δεισο, καί τή συνάν­τη­σή του μέ τόν Θεό.

Ἀσφαλῶς, δέν εἶναι εὔκολο γιά ὅλους μας νά φθάσουμε στήν κατά­στα­ση αὐτή πού ἔφθασαν οἱ ἅγιοι. Ὅμως αὐτό δέν θά πρέπει νά μᾶς ἀποθαρρύνει καί νά μᾶς ἀπογοη­τεύει. Γνω­ρί­ζοντας τή μεγάλη τιμή πού μᾶς κάνει ὁ Θεός, δί­δο­ντας μας αὐτή τή δυ­νατότητα πού παρου­σιά­­ζει σήμερα ἐνώπιόν μας ὁ Χρι­στός μέ τήν Μεταμόρφωσή του στό ὄρος Θαβώρ, θά πρέπει νά προσπα­θοῦμε διαρκῶς νά ἀνέλ­θου­με καί ἐμεῖς στό δικό μας Θα­βώρ, ἔχον­τας πάντοτε ὑπόψη μας ὅτι τό τέλος αὐτῆς τῆς διαδρομῆς δέν ἐξαρτᾶ­ται μόνο ἀπό ἐμᾶς ἀλλά κυρίως ἀπό τή χάρη τοῦ Θεοῦ πού τήν προσφέ­ρει σέ ὅσους ἀγωνίζον­ται καί τήν ζη­τοῦν ἐπίμονα καί εἰλικρινά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ