Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Η ακρίβεια «χτύπησε» τον τουρισμό - Μαγειρεύουν ή τρώνε στο χέρι για φθηνότερες διακοπές

Η ακρίβεια «χτυπά» και τον τουρισμό καθώς οι τουρίστες, έλληνες και ξένοι επιλέγουν πλέον να μαγειρεύουν στο κατάλυμα που διαμένουν ή να τρώνε στο χέρι. Στόχος τους να μειώσουν όσοι περισσότερο μπορούν το κόστος των διακοπών τους.

Για την επίδραση της ακρίβειας στον τουρισμό μίλησε στην ΕΡΤ και το Newsroom ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές.

«H αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες. Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη» επεσήμανε.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, όπως χαρακτηριστικά τόνισε καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.

Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση.

Πηγή


4 σχόλια:

  1. Αλήθεια είσαι σε άλλο κόσμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σιγά την ακρίβεια, 40ευρώ το λιγότερο πληρώνει για ξαπλώστρα, λες και την αγοράζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απορώ πού τα βρίσκεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καθολου παραξενο , αλλα αναμενόμενο με τις τιμες που χρεώνουν οι επιχειρηματίες της εστίασης
    Υπερτιμημένες κ χωρις ποιοτητα οι παροχές , οποτε τα κοροιδα λιγοστεύουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ