Ο αυξημένος ανταγωνισμός και οι υψηλές απαιτήσεις των Πανελλαδικών Εξετάσεων επιβάλλουν τη φροντιστηριακή εκπαίδευση, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται ότι αυτή δεν επαρκεί όταν περιορίζεται μόνο στην Γ΄ Λυκείου.
Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τους λόγους για τους οποίους η εγγραφή ενός μαθητή στο φροντιστήριο από την Α΄ Λυκείου αποτελεί μια στρατηγική κίνηση για τη μετέπειτα ακαδημαϊκή του διαδρομή.
Ομαλή μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο
Για έναν μαθητή η φάση της μετάβασης από το Γυμνάσιο στο Λύκειο αποτελεί ένα κομβικό σημείο. Η Α΄ Λυκείου είναι η αρχή μιας τριετούς διαδρομής που καταλήγει στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και οι απαιτήσεις της διαφέρουν σημαντικά από αυτές των γυμνασιακών τάξεων. Παρέχοντας σε ένα παιδί φροντιστηριακή υποστήριξη από την Α΄ Λυκείου, του δίνουμε τη δυνατότητα να προσαρμοστεί ομαλά στις απαιτήσεις του Λυκείου, καλύπτοντας παράλληλα τυχόν γνωστικά κενά του Γυμνασίου, να εμπεδώσει σε βάθος την ύλη της Α΄ Λυκείου και να θέσει γερές βάσεις για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, η μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο μπορεί να είναι αγχωτική για πολλούς μαθητές. Η πίεση των εξετάσεων, η νέα ύλη και οι αυξημένες προσδοκίες μπορεί να προκαλέσουν άγχος. Ένα φροντιστήριο μπορεί να προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη και να βοηθήσει το παιδί να διαχειριστεί το άγχος του και με την καθοδήγηση που θα λάβει να αισθανθεί ασφαλές και έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά του.
Υιοθέτηση μεθόδων αποτελεσματικής μελέτης
Μία βασική αποστολή του φροντιστηρίου είναι να μάθει στους μαθητές «πώς να μαθαίνουν». Με την υλοποίηση σχετικών τεστ από τα φροντιστήρια τα παιδιά ανακαλύπτουν τον μαθησιακό τους τύπο και βάσει αυτού διαβάζουν με τον τρόπο που μαθαίνουν ευκολότερα. Επίσης, στο φροντιστήριο οι μαθητές ενημερώνονται για αποτελεσματικές τεχνικές μελέτης και διαχείρισης χρόνου, οι οποίες θα αποτελέσουν σημαντικότατα εφόδια στην πορεία τους στη Β΄ Λυκείου αλλά και στην προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Όταν ένας μαθητής από νωρίς αποκτήσει την ικανότητα να οργανώνεται και να μελετά αποδοτικά έχει εξασφαλίσει τα σημαντικότερα εφόδια για την επιτυχία του.
Διαχείριση των δυσκολιών της σχολικής ύλης
Οι μαθητές συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πλήρη κατανόηση της σχολικής ύλης, που ειδικά στην Α΄ Λυκείου αρχίζει να γίνεται απαιτητική. Η βοήθεια των γονιών ή των μεγαλύτερων αδελφών αρχίζει να μην επαρκεί. Στο σημείο αυτό έρχεται το φροντιστήριο να λύσει το πρόβλημα. Στο φροντιστήριο δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να λύσουν τις απορίες τους και να εμπεδώσουν όλη την ύλη των μαθημάτων, χωρίς να αφήνουν κενά, τα οποία θα βρουν μπροστά τους στις επόμενες τάξεις.
Εξοικείωση με την εξεταστική διαδικασία
Ένας μαθητής ξεκινώντας τη φοίτησή του σ’ ένα φροντιστήριο από την Α΄ Λυκείου αρχίζει σταδιακά να εξοικειώνεται με τη διαδικασία των εξετάσεων. Στα φροντιστήρια, με την ολοκλήρωση της κάθε ενότητας της ύλης, υλοποιούνται διαγωνίσματα προσομοίωσης σε όλα τα μαθήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές συνηθίζουν από νωρίς να μελετούν μεγαλύτερα κομμάτια της ύλης και να διαγωνίζονται σε αυτά. Με αυτόν τον τρόπο κατανοούν την αποτελεσματικότητα του διαβάσματός τους και μαθαίνουν να διαχειρίζονται τον χρόνο τους αλλά και το άγχος των εξετάσεων.
Τράπεζα Θεμάτων & προετοιμασία για τις προαγωγικές εξετάσεις
Από την Α΄ Λυκείου αλλάζουν τα δεδομένα των προαγωγικών εξετάσεων συγκριτικά με το Γυμνάσιο. Οι μαθητές εξετάζονται σε όλη την έκταση της ύλης, η οποία ορίζεται με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και δεν εξαρτάται από τους διδάσκοντες στο κάθε σχολείο. Επίσης, διαφορετικός είναι και ο τρόπος επιλογής των θεμάτων. Το 50% από αυτά ορίζεται με τυχαία επιλογή από την Τράπεζα Θεμάτων και το υπόλοιπο 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες του μαθήματος στο κάθε σχολείο. Τα δύο παραπάνω εξασφαλίζουν την καλύτερη κάλυψη της σχολικής ύλης και την ομοιογένεια του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων σε όλα τα σχολεία της χώρας· ταυτόχρονα, όμως, καθιστούν αναγκαία για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου την οργανωμένη προετοιμασία τους για τις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου, ειδικά στα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων.
Σταδιακή Προετοιμασία για Πανελλαδικές Εξετάσεις
Η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις δεν μπορεί να ξεκινήσει ξαφνικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Από την Α’ Λυκείου, το παιδί πρέπει να αρχίσει να εξοικειώνεται με το επίπεδο δυσκολίας των μαθημάτων και τις απαιτήσεις των εξετάσεων. Άλλωστε η ύλη της Α΄ Λυκείου σε πολλά μαθήματα, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, τα μαθηματικά, η Φυσική και η Χημεία, είναι προαπαιτούμενη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το φροντιστήριο προσφέρει μια συστηματική προσέγγιση στην ύλη, βοηθώντας τους μαθητές να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και να θέσουν γερά θεμέλια για τα επόμενα χρόνια και, πολύ σημαντικό, να μην αποκτήσουν κενά. Ταυτόχρονα, ένας μαθητής έχοντας γερές βάσεις σε όλα τα μαθήματα, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τις σπουδές του με βάση αυτό που πραγματικά τον ενδιαφέρει και του αρέσει, χωρίς να λειτουργούν περιοριστικά οι ενδεχομένως χαμηλές επιδόσεις του σε κάποιο πεδίο μαθημάτων, χαμηλές επιδόσεις που πιθανότατα οφείλονται στην απουσία υποστήριξης στα μαθήματα αυτά.
Επιλογή σπουδών και επαγγέλματος
Σε ένα φροντιστήριο, το παιδί σας θα έχει τη δυνατότητα να λάβει εξατομικευμένη καθοδήγηση και υποστήριξη στην επιλογή σπουδών και επαγγέλματος. Πριν την ολοκλήρωση της Α΄ Λυκείου οι μαθητές στα φροντιστήρια υλοποιούν τεστ προσωπικότητας και επαγγελματικών ενδιαφερόντων. Έτσι, ολοκληρώνοντας την Α΄ Λυκείου, οι μαθητές έχουν αποφασίσει για το πεδίο των σπουδών τους και ξεκινούν τη Β΄ Λυκείου έχοντας σαφή προσανατολισμό και προστατευμένοι από άστοχες επιλογές και πισωγυρίσματα.
Επένδυση για το μέλλον
Τέλος, είναι σημαντικό να δείτε το φροντιστήριο από την Α΄ Λυκείου ως μια επένδυση για το μέλλον του παιδιού σας. Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που θα αποκτήσει θα το συνοδεύουν για όλη του τη ζωή. Οι καλές επιδόσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα του ανοίξουν τον δρόμο για πανεπιστήμια και επαγγελματικές ευκαιρίες που μπορεί να αλλάξουν την πορεία της ζωής του. Η εκπαίδευση είναι ένα από τα πολυτιμότερα εφόδια που μπορείτε να προσφέρετε στο παιδί σας, και το φροντιστήριο μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία.
Φροντιστήρια Πουκαμισάς Βέροια Κέντρο:
- Διεύθυνση: Ελευθερίου Βενιζέλου 23
- Τηλέφωνο: 2331020013
- Ιστοσελίδα: https://www.poukamisas.gr/didaktiria/beroia-kentro/
- Διεύθυνση Σπουδών: Μουρτζίλας Νικόλαος, Χριστέλη Λήδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.