Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Το επικίνδυνο λάθος που κάνουν οι οδηγοί - Πρόστιμο 700€

Βαθιά το χέρι στην τσέπη κινδυνεύουν να βάλουν χιλιάδες οδηγοί που προβαίνουν σε μια παράνομη και ιδιαίτερα επικίνδυνη ενέργεια πίσω από το τιμόνι.

Συνθήκες ζούγκλας επικρατούν καθημερινά στους δρόμους της χώρας, με πολλούς οδηγούς να αδιαφορούν πλήρως για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπονομεύοντας την οδική ασφάλεια.

Μία από τις καθημερινές συνήθειες πολλων οδηγών είναι και η εκτέλεση αναστροφής, δηλαδή η επιτόπια στροφή 180 μοιρών. Πρόκειται για έναν μεγάλο ελιγμό που για να πραγματοποιηθεί απαιτεί την κατάληψη και των δύο ρευμάτων του δρόμου, δεδομένου ότι γίνεται για την αλλαγή κατεύθυνσης.

Αυτός είναι και ο λόγος που η αναστροφή επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένα σημεία ενός δρόμου, αφού οπουδήποτε αλλού η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος αυξάνεται δραστικά για διάφορους λόγους.

Για παράδειγμα σε έναν επαρχιακό δρόμο με διπλή διαχωριστική γραμμή η αναστροφή μπορεί να αιφνιδιάσει τους οδηγούς και στα δύο ρεύματα, οι οποίοι δεν περιμένουν αυτή την κίνηση ή/και δεν έχουν την ορατότητα που απαιτείται, προκειμένου να εντοπίσουν έγκαιρα το όχημα που αλλάζει παράνομα κατεύθυνση.

Το φαινόμενο της επιτόπια στροφής 180 μοιρών παρατηρείται έντονα και σε αστικό περιβάλλον, με πολλούς οδηγούς να καταφεύγουν στην εν λόγω πρακτική είτε προκειμένου να αποφύγουν έναν μποτιλιαρισμένο δρόμο, είτε επειδή θέλουν να αλλάξουν κατεύθυνση αλλά δεν έχουν την υπομονή να περιηγηθούν στα στενά ώστε να το πράξουν με νόμιμο τρόπο.

Τα πρόστιμα

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, αυτός που πραγματοποιεί αναστροφή σε δρόμο όπου υπάρχει η σχετική απαγορευτική πινακίδα (Ρ-29) τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 200 ευρώ.

Όπως, ωστόσο, αναφέρεται στην παρ. 2 του Άρθρου 29, εφόσον η αναστροφή τελείται σε αυτοκινητόδρομο, οδό ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 700 ευρώ.

Το τσουχτερό πρόστιμο που επιβάλλει ο ΚΟΚ στους οδηγούς είναι το ίδιο με εκείνο που επιβάλλεται στην περίπτωση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη ή πινακίδας «STOP» και δείχνει έως ένα βαθμό τη μεγάλη επικινδυνότητα αυτής της παράβασης.

Πηγή

13 σχόλια:

  1. Στο κέντρο της Βέροιας δεν ισχύει ο ΚΟΚ , ο κάθε οδηγος έχει δικό του . Όσο η τροχαία και η δημοτική αστυνομία είναι απουσία οι άναρχοι οδηγοί θα βασιλεύουν στο κέντρο της πόλης !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορεί κάποιος να μου πει , ποιος έχει προτεραιότητα στην συμβολή των οδών, 16ης με βεροης; Αυτοί που έρχονται από Προμηθέα έχουν στοπ. Αυτοί που πηγαίνουν Προμηθέα έχουν και αυτοί στοπ. Από τους δύο, προτεραιότητα δεν θα πρέπει να έχει , αυτός που έρχεται από Προμηθέα; Αυτός που έρχεται από κέντρο, όταν στρίβει για 16ης , έχει στα δεξιά του, αυτόν που έρχεται από Προμηθέα, άρα πρέπει να παραχωρήσει προτεραιότητα. Σωστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπερδεμένη ιστορία όπως και τα πάντα σχετικα με την σήμανση στο ρολόι. Θεωρητικά αυτός που είναι στο ρεύμα προς προμηθέα από τη στιγμή που έχει φύγει από το stop είναι πια στην 16ης Οκτωβρίου και έχει προτεραιότητα έναντι αυτού που έχει σταματήσει στον πλάτανο ο οποίος παρόλο που είναι στα δεξιά του....έχει Stop. To πιο κουφό από όλα είναι ότι και οι δύο έχουν stop ενώ θε έπρεπε να είναι σε αυτούς που κατεβαίνουν από την 16ης Οκτωβρίου το στοπ ενώ όλοι οι άλλοι να μην είχαν στοπ. Στην περίπτωση αυτή ισχύει αυτό που λες. Επίσης δεν θα είναι αναγκασμενες 2 ρεύματα δρόμου με πολύ μεγάλη κίνηση να σταματούν εάν έρθει ένας από την 16ης Οκτ. Τέλος εκείνη η ηλιθιότητα που συναντώνται 9 ροές μπροστά στη Χαβάη θέλει τελείως από την αρχή. Ίσως να έτρωγαν ένα μεγάλο κομμάτι της πλατείας και να γινόταν κάποιος κυκλικός κόμβος μεγάλος ή extra δρόμοι που θα οδηγούν στις κατευύνσεις πιο ομαλά. Πάντως όποιος το σκέφτηκε αυτό πρέπει να ήταν πολύ επαγγελματίας. Καλύτερα να άφηναν την διαστάυρωση όπως ήταν παλιά. Ένας δρόμος από Μητροπόλεως σε 16ης ΟΚΤ και ένας από ρολόι προς προμηθέα. Έτσι είχε καλύτερη απόσβεση η κίνηση στους δρόμους γιατί δεν κολλούσαν οι δύο ροές της Μπότσαρη με τη Μαυρομιχάλη.....με τις άλλες ροές. Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για αυτπο το έκτρωμα αλλά και για πολλά άλλα σημεία της πόλης. θα δώσω μόνο ένα bonus. Αφορά την Ίωνος. Κάποτε ήταν διπλής. Σαφώς και δεν πρέπει να είναι διπλής. Ένας έξυμνος όμως σκέφτηκε να την κάνει μονόδρομο αλλά με λάθος ροή. Εάν η Ίωνος έως την Τυρταίου ( ~100μ ) ήταν μονόδρομος αλλά με κατεύθυνση προς την Βερόης. Θα μπορούσε να μειωθεί η κίνηση στην Βερόης κατά 10-20% και ταυτόχρονα όσοι κινούνται μέσα σε αυτές τις οδούς θα είχαν μειώσει τις συναντήσεις τους με άυτοκίνητα απέναντι τους . Εναλλακτικά θα μπορούσε η Ίωνος να είναι όλη μονόδρομος προς την Πολυζωίδη. Άλλη στιγμή θα μιλήσω και για την βλακεία στο τρίγωνο Αυξεντίου, Πυθιας & Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Κάποια στιγμή ο δήμος είχε κάνει μια web app για επικοινωνία πολιτών με θεματα. Ανέβασα και εγώ καμιά 15 προτάσεις........μετά από λίγο καιρό σταμάτησε να λειτουργει το app.

      Διαγραφή
    2. Προτεραιότητα έχει αυτός που κατεβαίνει την 16ης , μετά αυτός που έρχεται από Προμηθέα και τελευταίος του κεντρου για 16ης

      Διαγραφή
    3. Προτεραιότητα έχει αυτός πού κατεβαίνει την 16ς Οκτωβρίου μετά αυτός πού έρχεται από Προμηθέα.

      Διαγραφή
    4. Προτεραιότητα έχει με αυτή τη βλακεία που έχουν κάνει η 16ης . Έχει και από τις 2 μεριές στοπ στον άλλο δρόμο. Τελευταίος αυτός που είναι κάτω από τον πλάτανο. Ο άλλος έχει φύγει από το στοπ και είναι στην 16ης.

      Διαγραφή
    5. ΟΤΑΝ ΜΑΘΕΤΕ ΟΤΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΕΩΤΗΤΑ ΤΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΕΡΕΩΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΣΑ ΣΤΟΠ ΘΕΛΕΙΣ

      Διαγραφή
  3. Για αρχή ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα…ας μάθουν οι Βεροιωτες στα παιδιά τους και ακόμα και στους ίδιους ότι κοιτάμε δεξια αριστερά και μετά περνάμε το δρόμο και μετά ας μάθουν και για κοκ 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για τους επαγγελματίες με το χρώμα πρα..... κλούβακι δεν υπάρχει εκεί πρόστιμο μόνο για εμάς τους απλούς μη επαγγελματίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στην Πιερίων γνωστός φούρναρης ο οποίος μιλάει όλη την ημερά στο κινητό οδηγώντας, κάνει τουλάχιστον 5-6 επιτόπιες αναστροφές επί της Πιερίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακριβώς όπως τα είπε παραπάνω ο φίλος/η...ας μάθουν πρώτα να περνάμε τον δρόμο κοιτώντας δεξιά αριστερά και να περνάμε στην ευθεία και όχι διαγώνια..και φυσικά από της διαβάσεις και όχι να ξεφυτρώνουν σαν τα αγριογούρουνα από παντού!!!ας ενημερωθούμε οι πεζοί ότι εάν σε χτυπήσει αυτοκίνητο εκτός διάβασης...πληρώνεις την ζημιά στο αυτοκίνητο....και κατά δεύτερο δεν υπάρχουν λόγια για της μαλ@@ιες που κάνουν οι οδηγοί...


    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠ ΤΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ...20 ΜΕΤΡΑ ΠΙΟ ΠΕΡΑ ΝΑ ΝΑΙ Η ΔΙΑΒΑΣΗ ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ, ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΑΠ ΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ, ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΚΑΙ ΒΡΙΖΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ...ΟΛΑ ΚΑΛΑ.

      Διαγραφή
  7. Μεγάλο θέμα η απουσία ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΗΣ επέμβασης σε τρανταχτές περιπτώσεις... περνάνε και... τίποτα... ΠΙΕΡΙΩΝ εκεί που απαγορεύεται και η στάση (στο φούρνο και απέναντι) εκεί όπου ακόμα και τα υπηρεσιακά οχήματα αναμένουν !!! γιατί ουδείς δεν ασχολείται με τους ασυνείδητους που σταθμεύουν κάτω από την πινακίδα Ρ40 !!! Απλά περνάνε... και από Αγίους Αναργύρους όπου οι μητέρες σέρνουν τα καρότσια στο δρόμο αφού ακόμα και... οι άνθρωποι της εκκλησίας σταθμεύουν επί του πεζοδρομίου !!! (οι Αθεόφοβοι). Απλά λοιπόν περνάνε και ... όλα καλά... Για κάντε το αυτό στην Ευρώπη (εδώ είμαστε χώρα υποσαχάρια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ