Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Αύξηση στην έλευση ξένων αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στη Βόρεια Ελλάδα

Ελαφριά αύξηση αναμένεται φέτος στην έλευση ξένων αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχόσπιτων στην Ελλάδα σε σχέση με το 2023, όταν καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 30%. Ο κλάδος συνεχίζει να χάνει τη δυνατότητα να αναδείξει πλήρως τη δυναμική του, η οποία θα μπορούσε να έχει αποτυπωθεί σε μεγάλους αριθμούς επισκεπτών/τουριστών και και σημαντικά έσοδα για την εθνική οικονομία.

Όπως επισημαίνει, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκπρόσωπος εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη που δραστηριοποιείται στην αγορά του κάμπινγκ από το 1978, «είναι κρίμα να χάνονται τουρίστες και έσοδα λόγω των ελλιπών υποδομών και της απουσίας σχετικής νομοθεσίας».

Οι τουρίστες αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχόσπιτων «είναι ένα κλάμπ ανθρώπων που επικοινωνούν μεταξύ τους, ακόμα και αν είναι χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά ο ένας από τον άλλο», υπογραμμίζει ο ίδιος και προσθέτει: «είναι λυπηρό ότι οι ξένοι της συγκεκριμένης αγοράς θέλουν να επισκεφτούν τη χώρα μας και καταλήγουν να μην πατούν …ρόδα στην Ελλάδα, ενώ ο εθνικός κορβανάς χάνει ποσό άνω του ενός δισ. ευρώ, καθώς δεν υπάρχουν τα camper stop, η δημιουργία των οποίων απαιτεί επένδυση από 10.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ. Επιπλέον, λείπει η στρατηγική που θα επιτρέψει τη λειτουργία κάμπινγκ όλο το χρόνο και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο».

Ο ίδιος εξηγεί ότι, για παράδειγμα, 200.000 Γερμανοί τουρίστες ξεχειμωνιάζουν κάθε χρόνο στην Ισπανία από τον Οκτώβριο έως τον Μάιο, δαπανώντας καθημερινά έως 50 ευρώ για διαμονή και διατροφή. «Αν μόνο 20.000 από αυτούς τους Γερμανούς επισκέπτονταν την Ελλάδα, θα τονώνονταν αμέσως οι εθνικές μας οικονομίες με τουλάχιστον ένα δισ. ευρώ ετησίως», επισημαίνει, προσθέτοντας ότι «αυτό το ποσό αφορά αποκλειστικά αυτή τη μία αγορά. Οι αρμόδιοι πρέπει να αναλογιστούν τι μπορεί να προσφέρει ο κλάδος του αυτοκινούμενου και ρυμουλκούμενου τροχόσπιτου, που στοχεύει σε τουρίστες που ταξιδεύουν 12 μήνες τον χρόνο».

Διευκρινίζεται ότι δεν πρόκειται μόνο για Γερμανούς, αλλά και για Ολλανδούς και Άγγλους που προτιμούν Πορτογαλία και Ισπανία, και επισημαίνεται ότι, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα υποδέχεται τους λιγότερους τουρίστες από αυτήν την κατηγορία, «χάνοντας πολύτιμα κεφάλαια από τον περιοδεύοντα τουρισμό».

Με camper stop, ο κλάδος θα αναπτυχθεί

«Το αυτοκινούμενο και το ρυμουλκούμενο τροχόσπιτο αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς μελλοντικούς εναλλακτικούς τρόπους τουρισμού για την Ελλάδα», τονίζεται, ενώ προστίθεται ότι απαιτείται ένα νομοθετικό πλαίσιο που θα καθορίζει τους όρους ίδρυσης και λειτουργίας των χώρων στάθμευσης (camper stop) για τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα.

«Η δημιουργία τους πρέπει να γίνει άμεσα», υπογραμμίζεται, με τα ευρωπαϊκά στατιστικά να δείχνουν 26.000 χώρους camper stop σε όλη την Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανένα επίσημα καταγεγραμμένο στους διεθνείς καταλόγους. Oι υπάρχουσες είναι με επιφυλάξεις

Το αυτοκινούμενο τροχόσπιτο ανήκει στην κατηγορία Μ1 Ι.Χ. αυτοκινήτων και μπορεί να σταθμεύσει όπου και ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο, ωστόσο δεν μπορεί να προχωρήσει σε ενέργειες κάμπινγκ, όπως είναι το άνοιγμα παραθύρων, τεντών κτλ. «Αυτό όμως δεν αρκεί. Χρειάζεται ειδικός χώρος, όπου εκτός της στάθμευσης μπορεί να γίνει και σερβίς, δηλαδή να υπάρξει υδροδότηση και δυνατότητα εκκένωσης των δοχείων λυμάτων, και όχι στα χωράφια. Ο χώρος αυτός ονομάζεται διεθνώς camper stop και πρέπει να είναι αποκλειστικά για αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα», δηλώνει.

Μιλώντας ουσιαστικά για χώρους όπου μπορεί να σταθμεύσει κάποιος με χαμηλό ή και δωρεάν κόστος παραμονής, μέχρι και έξι ημέρες, οι οποίοι θα είναι περιφραγμένοι, με φωτισμό και έλεγχο εισόδου και εξόδου, με μπάρα πληρωμής ή δωρεάν πρόσβαση σε κάποιες υπηρεσίες, τονίζει πως υπάρχουν επενδυτές που θέλουν να δημιουργήσουν τέτοιους χώρους αλλά συναντούν εμπόδια.

Επιπλέον, καταγγέλλει ότι έχει έτοιμο ένα business plan, το οποίο έχει καταρτίσει έπειτα από επισκέψεις του σε διεθνείς εκθέσεις, όπως αυτή στο Ντίσελντορφ, όπου η Ελλάδα είναι ανύπαρκτη τα τελευταία χρόνια. Είναι έτοιμος να το παρουσιάσει στους αρμόδιους αν του ζητηθεί.

Αναφερόμενος στα κάμπινγκ της χώρας, σημειώνει ότι θα μπορούσαν να αποτελέσουν χώρους φιλοξενίας για αυτούς τους τουρίστες σχετικά με το όφελος του αυτοκινούμενου και ρυμουλκούμενου τροχόσπιτου, αλλά φέτος, για παράδειγμα, τέσσερα μόνο κάμπινγκ στη Χαλκιδική δεν λειτούργησαν, ενώ δεν δίνονται κίνητρα για νέα ή αναβάθμιση υπάρχοντων, ενώ η αυστηρή γραφειοκρατία αποτρέπει πολλούς ακόμη και στο να σκεφτούν τη δυνατότητα ίδρυσης νέων υποδομών.

Αύξηση 40% από Τουρκία – Αυξημένη παρουσία από Τσεχία, Ουγγαρία και Πολωνία

«Η αύξηση του τουρισμού από την Τουρκία φέτος είναι πραγματικά πρωτοφανής», δηλώνει, παρατηρώντας ότι οι Τούρκοι καταφθάνουν μαζικά στη Χαλκιδική με τα τροχόσπιτά τους. «Η ετήσια πώληση τροχόσπιτων στην Τουρκία υπερβαίνει τις 3.000», προσθέτει. Στη Βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο, οι τουρίστες αυτοκινούμενου και ρυμουλκούμενου τροχόσπιτου προτιμούν σταθερά, με αυξημένη επίσης την παρουσία τουριστών από Τσεχία, Ουγγαρία και Πολωνία, που τα τελευταία χρόνια ήταν λιγοστοί.

Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η Χαλκιδική παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις, προσελκύοντας το 50% των ξένων επισκεπτών, με την Πιερία να έχει ποσοστό 30% και το 20% των τουριστών να κατευθύνεται προς την Πίνδο. Επιπλέον, αυξάνεται ο αριθμός των επισκεπτών που αναζητούν τη φύση κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γεγονός που θα μπορούσε, υπό προϋποθέσεις, να συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα.

Συνολικά, στην ΕΕ υπάρχουν σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του European Caravan Federation (ECF) 2,9 εκατ. αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και 3,9 εκατ. τροχόσπιτα, με τον τζίρο της συγκεκριμένης αγοράς το 2022 να ανέρχεται σε 120 δισ. ευρώ, ποσό το οποίο ισοδυναμεί με το εθνικό ακαθάριστο προϊόν της Ελλάδας. «Με ανεκτές ή πολύ χαμηλού κόστους ενέργειες και επενδύσεις, αλλά με ισχυρή πολιτική βούληση, ο κλάδος του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην εθνική μας οικονομία και να είναι κλειδί για την υλοποίηση του 12μηνου τουρισμού στην Ελλάδα», επισημαίνεται.

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ