Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά εφόσον κάποιον θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό ΙΧ και αποσύρει το δικό του όχημα θα λάβει έξτρα επιδότηση 2.000 ευρώ.
Έξτρα επιδότηση 2.000 ευρώ προβλέπει το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά για όσους αποσύρουν το παλιό ΙΧ τους και ταυτόχρονα προχωρήσουν στην αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος.
Στην ουσία όμως αφορά ελάχιστους ιδιοκτήτες ΙΧ καθώς η αγορά ενός ηλεκτρικού ΙΧ είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα. Ταυτόχρονα, σε αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχωρούν κυρίως όσοι διαμένουν σε μονοκατοικίες καθώς η φόρτιση των ΙΧ τους είναι εύκολη υπόθεση. Για τις πολυκατοικίες είναι πιο δύσκολο καθώς θα πρέπει να διαθέτουν θέση πάρκινγκ και να έχουν εγκαταστήσει σταθμό φόρτισης.
Όσοι μένουν σε πολυκατοικίες, δεν έχουν θέση πάρκινγκ και προχωρήσουν σε αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να το φορτίζουν σε εξωτερικούς σταθμούς φόρτισης και δεν είναι και... πάρα πολλοί εντός της Αττικής. Το ίδιο ισχύει και στην επαρχία.
Κατά την παρουσίαση του προγράμματος από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα τονίστηκε πως «Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η εισαγωγή αυξημένης ανώτατης επιδότησης για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ, που ήταν ο προηγούμενος Κύκλος, στις 9.000 ευρώ. Αυτή η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της επιστροφής για απόσυρση παλαιού οχήματος, από τα 1.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος κύκλος, στις 2.000 ευρώ, αθροίζει στις 11.000 ευρώ.
Η επιδότηση προσαυξάνεται για εκείνους τους συμπατριώτες μας που έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης της Πολιτείας, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, καθώς και οι νέοι, έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης».
Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε, ότι: «Στη σχεδίαση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3", αξιοποιήσαμε την εμπειρία των δυο προηγούμενων προγραμμάτων και έτσι απλοποιούμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών. Ο πολίτης αφού ολοκληρώσει την αγορά, υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς και επιδοτείται.
Τα 33 εκατ. ευρώ του "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3", θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες. Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ – από 8.000 που ήταν στο "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2" – για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου.
Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010. Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ.
Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ. Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ».
Η κυρία Αλεξοπούλου τόνισε την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως Κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3", παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».
Όλοι οι Βεροιωτες αναγνωρίζουμε την αναγκαιοτητα της ηλεκτροκινησης στη βελτίωση της καθημερινότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τότε που σταμάτησε να κινείται το ηλεκτρικό της ΔΕΥΑΒ η υποβάθμιση της ποιότητα αέρα της πόλης και η αύξηση της ηχορύπανσης είναι αισθητή.
Αν κινησαι με ηλεκτρονικητο δεν μπορεις να ταξιδεψεις με πλοιο ακομη και αν εχεις τοποθετησει υγραεριο η φυσικο αεριο στο αμαξι. Αποσυρση οχηματων δεκαετιας του 70-90 με επιδοτηση αγορας μεταχειρισμενου οχηματος δεκαετιας απο 2000-2010. Να το σκεφτουν ξανα. Δεν ειμαστε για ηλεκτροκινητα τωρα. Αυτοι που εχουν λεφτα ας παρουν.
ΔιαγραφήΕίδατε πουθενά, πχ στην Γερμανία, επιδότηση για αγορά ροδάκινων?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά είναι μέτρα στις μπανανιές για την στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας και Γαλλίας.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απάτη, ο κόστος απόκτησης ειναι για τους περισσότερους απαγορευτικό συν του ότι, όταν θα χρειαστεί να αντικατασταθεί η μπαταρία η οποία κοστίζει το 30% της αξίας του αυτοκινήτου γονατίζει τους ιδιοκτήτες και το καλύτερο είναι ότι εάν τρακάρει το αυτοκίνητο ελαφρώς το κόστος επισκευής του είναι τεράστιο και ασύμφορο. Οι λόγοι προφανείς πολύ αισθητήρες και η γεμάτη ηλεκτρονικά τεχνολογία ανεβάζουν την επισκευή πάρα πολύ ψηλά. Θέλετε ακόμη ηλεκτρικό??
ΑπάντησηΔιαγραφή