«Τα παιδιά αποδέχονται αιτήματα φιλίας από αγνώστους και ανεβάζουν προσωπικά τους δεδομένα, πρακτική που ακολουθούν και οι ίδιοι οι γονείς τους, χωρίς ίσως να συνειδητοποιούν πως ό,τι ανεβαίνει, δεν διαγράφεται», είπε στην ομιλία της, με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, η κ. Ευαγγέλου. Τάχθηκε δε υπέρ των εφαρμογών γονεϊκού ελέγχου και εξέφρασε τον σκεπτικισμό της για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, μέσω της οποίας μπορούν να δημιουργηθούν ψεύτικα προφίλ με «πειραγμένες» φωτογραφίες και βίντεο.
Στο ποινικό μέρος που μπορεί να έχει μια πράξη ανηλίκου αναφέρθηκε ο αστυνομικός στο τμήμα Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης, ψυχολόγος/ φιλόλογος, Δημήτρης Παπαδόπουλος, διευκρινίζοντας ότι τα παιδιά δεν αντιλαμβάνονται τις συνέπειες που έχουν οι πράξεις τους.
«Σε ένα σχολείο της δυτικής Θεσσαλονίκης, ένας ανήλικος βιντεοσκόπησε δύο παιδιά να ερωτοτροπούν και το έστειλε σε φίλους του, χωρίς να καταλαβαίνει ότι διέπραττε το αδίκημα της κατοχής και διάδοσης πορνογραφικού υλικού από ανήλικο. Επίσης, ένα παιδί δεν γνωρίζει ότι αν σπρώξει ένα άλλο στο σχολείο και ο γονιός τού κάνει μήνυση, θα το περιμένουν αστυνομικοί έξω από το σχολείο για να το οδηγήσουν στο Αστυνομικό Τμήμα» είπε ο αστυνόμος.
Περιγράφοντας την κατάσταση σε τέτοια περιστατικά, τόνισε ότι τα παιδιά δεν έχουν ιδέα ότι αυτό που κάνουν είναι κακό, κάτι που δεν συνειδητοποιούν ούτε στο αστυνομικό τμήμα.
«Εκεί όμως, όταν πρέπει να τους πάρουμε αποτυπώματα, τα χέρια τους ιδρώνουν και η διαδικασία καθυστερεί, οι γονείς που αντιμετωπίζουν την παραμέληση εποπτείας ανηλίκου είναι αναγκασμένοι να περιμένουν επί ώρες για τη σύνταξη της δικογραφίας, χάνοντας το μεροκάματο από τη δουλειά τους ενώ οι ανήλικοι έχουν πλέον έναν “λερωμένο” ποινικό φάκελο», ανέφερε.
Για το πιλοτικό πρόγραμμα της οργάνωσης Terre des Hommes Hellas στο οποίο συμμετείχαν γονείς και κηδεμόνες με παιδιά σε επαφή με τη δικαιοσύνη μίλησε η ψυχολόγος Ελευθερία Αραβίδου. «Συμμετείχαν 10 γονείς μετά από παραπομπές και συνεργασία με τις υπηρεσίες επιμελητών ανηλίκων σε διάφορες πόλεις. Συναντήσαμε φροντιστικούς γονείς που είχαν χάσει τον ρόλο τους και είχαν ανάγκη από υποστήριξη. Η παρέμβασή μας είχε ψυχοεκπαιδευτικό χαρακτήρα με στόχο την ενδυνάμωση των γονέων που αισθάνονταν εξαντλημένοι και βίωναν ντροπή, θυμό και απόγνωση» τόνισε η κ. Αραβίδου, προσθέτοντας ότι ήταν βασικό να αποδεχθούν το παιδί τους έτσι όπως είναι και όχι όπως θα ήθελαν να είναι.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.