Με την πατρική μέριμνα του Ποιμενάρχου μας κ. Παντελεήμονος ολοκληρώθηκαν για τη φετινή χρονιά οι ομιλίες των Αγιορειτών Πατέρων στο τέλος των Αναστάσιμων Αρχιερατικών Εσπερινών της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων ευχαρίστησε τον σεβαστό Καθηγούμενος, ο οποίος ανταποκρίθηκε για ακόμη μία φορά στην πρόσκληση της Ιεράς μας Μητροπόλεως, λέγοντας μεταξύ άλλων: Μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ πλησιάζουμε πρός τό τέλος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, τήν ὁποία ἔχει ὁρίσει ἡ Ἐκκλησία μας ὡς περίοδο προετοιμασίας γιά τή Μεγάλη Ἑβδομάδα τῶν Παθῶν τοῦ Κυρίου μας καί τή λαμπρά καί μεγάλη ἑορτή τῆς Ἀναστάσεώς του.
Καί ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε, ἡ περίοδος αὐτή τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς θεωρεῖται καί προσδιορίζεται ὡς περίοδος νηστείας καί πνευματικοῦ ἀγῶνος. Πῶς ὅμως συνδέεται ἡ νηστεία μέ τόν πνευματικό ἀγώνα καί ποιός εἶναι ὁ ρόλος καί ἡ συμβολή καί τῶν δύο στήν προετοιμασία μας γιά τό Πάσχα; Ἀλλά καί ποιά εἶναι γενικότερα ἡ συμβολή τους στήν πνευματική πορεία καί ζωή τοῦ κάθε πιστοῦ;
Στά ἐρωτήματα αὐτά καί σέ πολλά ἄλλα θά ἀπαντήσει ὁ ἀποψινός ὁμιλητής μας, ὁ πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἐσφιγμένου Γέροντας Βαρθολομαῖος, σεβαστός καί ἀγαπητός σέ ὅλους μας.
Τόν ὑποδεχόμαστε μέ πολλή χαρά καί αὐτή τή φορά στήν Ἱερά Μητρόπολή μας καί τόν εὐχαριστοῦμε, γιατί παρά τίς ὑποχρεώσεις αὐτῆς τῆς περιόδου δέχθηκε εὐχαρίστως νά μᾶς ὁμιλήσει τόσο ἀπόψε ἐδῶ, στή Νάουσα, ὅσο καί αὔριο, μετά τόν τελευταῖο Κατανυκτικό Ἑσπερινό, στόν ἱερό ναό τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου στή Βέροια.
Θά ἤθελα νά τόν εὐχαριστήσω ἰδιαιτέρως καί γιά τόν κόπο του ἀλλά καί γιά τό θέμα τό ὁποῖο ἐπέλεξε νά μᾶς ἀναπτύξει, «Νηστεία καί πνευματικός ἀγώνας», γιατί εἶναι ἕνα θέμα τό ὁποῖο δέν ἀφορᾶ μόνο τήν περίοδο αὐτή, ἀλλά ἀφορᾶ ὅλη τή ζωή μας.
Πολλές φορές ἔχουμε δυστυχῶς τήν ἐντύπωση ὅτι ἡ νηστεία καί ὁ πνευματικός ἀγώνας ἀρχίζουν καί τελειώνουν μέ τή Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Ὅμως δέν εἶναι ἔτσι, γιατί ἡ νηστεία δέν εἶναι ἁπλῶς ὁ ἀποκλεισμός κάποιων τροφῶν ἤ ἡ ἀντικατάστασή τους μέ ἄλλες, οὔτε ὁ πνευματικός ἀγώνας εἶναι μία προσπάθεια σαράντα ἡμερῶν. Ἄν ἔχουμε αὐτή τή γνώμη καί ἀντιμετωπίζουμε ἔτσι τά πράγματα, τότε δέν ἔχουμε καταλάβει τή σημασία τους καί δέν θά ἐπιτύχουμε τίποτε.
Ἄς ἀκούσουμε, λοιπόν, προσεκτικά τόν ἀποψινό μας ὁμιλητή, τόν καθηγούμενο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἐσφιγμένου, Γέροντα Βαρθολομαῖο, γιά νά κατανοήσουμε τή σημασία, τήν ἀξία ἀλλά καί τήν ἀναγκαιότητα τόσο τῆς νηστείας ὅσο καί τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος στή ζωή μας, καί νά ὠφεληθοῦμε πνευματικά καί πρακτικά. Ἔχετε τόν λόγο νά μᾶς φωτίσετε καί νά μᾶς βοηθήσετε.
Η άλλη, η παλαιά, η Βυζαντινή, αυτή που δεν μνημονεύει το Βαρθολομαίο, δεν είναι Εσφιγμένου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια Σεβασμιότατε, εσείς συμφωνείτε με όλα τα ανοίγματα αγαπολογίας του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τους αιρετικούς και πολλά άλλα που σκανδαλίζουν το ποίμνιο?
Το ποίμνιο, όσο παραμενει ποίμνιο, δεν έχει δικαίωμα να σκανδαλιζεται ούτε να κρίνει τις ενέργειες του ποιμένα.
ΔιαγραφήΜην παραλογιζομαστε.
Τέτοιος "αλάθητος" ποιμένας που λες, είναι μόνο ο Πάπας.
ΔιαγραφήΕκκλησία δεν είναι ο Επίσκοπος μόνος του, αλλά ΚΑΙ ο λαός
Στην ορθόδοξη Ανατολική πίστη, αν ο ποιμένας παρεκκλίνει, δεν ορθοτομεί το λόγο της αληθείας, όπως ο Άρειος, τότε όχι μόνο ελέγχεται, αλλά και το χαστούκι που έριξε ο Άγιος Νικόλαος, δικαιολογείται.
Στην ορθοδοξία υπάρχει και η Αγία ανυπακοή.
Αυτά δεν σου τα είπαν? Ή στα απέκρυψαν?
Φυσικά και το ποίμνιο δε έχει δικαιώματα. Μόνο ο Στάλιν σας χορηγούσε παντού δικαιωματικά δωρεάν διακοπές στα γκουλάκ.
ΔιαγραφήΛείπει η αυτογνωσία στο ποίμνιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ είσαι πρόβατο, η, δεν είσαι.