«Ο πρώτος μήνα του καλοκαιριού, ο οποίος χαρακτηρίζεται φυσικά από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Ο Ιούνιος είναι ίσως ο πιο χαρακτηριστικός μήνας του έτους όπου το air condition του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται σχεδόν καθημερινά για να ζεστάνει αλλά και να ψύξει την καμπίνα του αυτοκινήτου, πολλές φορές ακόμη και μέσα στο ίδιο 24ωρο.
Έτσι το κλιματιστικό προσφέρει σε αυτόν που κάθεται πίσω από το τιμόνι τις ιδανικές συνθήκες ώστε να οδηγήσει με την άνεση και την ασφάλεια που απαιτείται και να παραμείνει συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνει.
Για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση του κλιματιστικού μας συστήματος, ακόμη και στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου ή ηλεκτρικής ενέργειας αυτά που πρέπει να έχουμε υπόψη είναι πολύ συγκεκριμένα και πρέπει να ακολουθούνται όσο πιο πιστά γίνεται.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι να μην ανοίγουμε ποτέ τα παράθυρα, κάτι που κάνουμε σχεδόν ενστικτωδώς όταν οι θερμοκρασίες είναι σχετικά υψηλές. Με τα παράθυρα κλειστά το air condition και ακόμη περισσότερο ο κλιματισμός διατηρεί με πολύ μεγαλύτερη ευκολία τη θερμοκρασία που έχουμε επιλέξει, καταναλώνοντας παράλληλα σημαντικά λιγότερη ενέργεια.
Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να προσέχουμε είναι το να έχουμε τους αεραγωγούς του ταμπλό στραμμένος προς τη σωστή κατεύθυνση, το οποίο ισχύει φυσικά και για τα οικιακά κλιματιστικά. Έτσι όταν θέλουμε να ψύξουμε την καμπίνα του αυτοκινήτου οι αεραγωγοί θα πρέπει να «κοιτάζουν» προς τα πάνω και να έχουμε επιλέξει παράλληλα την επιλογή που διοχετεύει αέρα μόνο στους μεσαίους και τους πάνω αεραγωγούς.
Από την άλλη όταν θέλουμε να ζεστάνουμε την καμπίνα χρησιμοποιούμε τους αεραγωγούς που βρίσκονται κάτω από το ταμπλό (δεν φαίνονται συνήθως), για τα πόδια και τους μεσαίους του ταμπλό. Φροντίζουμε παράλληλα να στρέψουμε τους μεσαίους αεραγωγούς προς τα κάτω.
Σημαντικό είναι επίσης να ρυθμίζουμε την ψύξη και τη θέρμανση του κλιματιστικού μας σε ρεαλιστικές τιμές, κάτι που εξοικονομεί παράλληλα καύσιμο. Για παράδειγμα αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι 14 βαθμοί Κελσίου, τότε εμείς ρυθμίζουμε το air condition στους 19-20 βαθμούς και όχι στο μέγιστο της απόδοσής του.
Ρεαλιστικές πρέπει να είναι και οι επιλογές μας αναφορικά και με τα ρούχα που φοράμε όταν οδηγούμε. Για παράδειγμα, το να οδηγούμε με κοντομάνικο και με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 15 βαθμούς Κελσίου οδηγεί αναπόφευκτα σε υπερβολική χρήσιμη του συστήματος θέρμανσης και κατά συνέπεια σε αχρείαστα αυξημένη κατανάλωση.
Με την υγρασία να συγκεντρώνεται σταδιακά στο αέρα που υπάρχει μέσα στην καμπίνα φροντίζουμε να την αερίζουμε ανά τακτά χρονιά διαστήματα.
Ο αερισμός της καμπίνας καλύτερα να γίνεται πριν παρκάρουμε το αυτοκίνητο για πολλές ώρες και εκείνες τις στιγμές της ημέρας με τις υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος ώστε ο φρέσκος αέρας που θα εισέλθει στην καμπίνα να φέρει και τη λιγότερη δυνατή υγρασία.
Για να αερίσουμε πολύ γρήγορα την καμπίνα, το μόνο που έχουμε να κάνουμε όσο βρισκόμαστε εν κινήσει είναι να κατεβάσουμε τα εμπρός παράθυρα για μερικά δευτερόλεπτα.
Τέλος, φροντίζουμε να απενεργοποιούμε το κλιματιστικό μερικά λεπτά πριν φτάσουμε στον προορισμό μας. Εφόσον δεν ανοίξουμε τα παράθυρα η θερμοκρασία της καμπίνας μπορεί να διατηρηθεί -ειδικά αν πρόκειται για θέρμανση- και έτσι κάνουμε οικονομία και στο καύσιμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.