Το απόγευμα της Κυριακής, 24ης Μαρτίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό και κήρυξε τον θείο λόγο στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ναούσης.
Δείτε φωτογραφίες και την ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων κηρυτοντας τον θείο λόγο ανέφερε μεταξύ άλλων: «Ἡ σοφία ᾠκοδόμησεν ἑαυτῇ οἶκον καί ὑπήρεισε στύλους ἑπτά».
Ἡ σοφία οἰκοδόμησε γιά τόν ἑαυτό της οἶκο καί τόν στήριξε σέ ἑπτά στύλους, λέγει ὁ σοφός Σολομών.
Σοφία εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, ὅπως μᾶς βεβαιώνει ὁ ἀπόστολος Παῦλος, ἀποκαλώντας τον «Θεοῦ δύναμιν καί Θεοῦ σοφίαν». Καί ὅταν ἀποφάσισε ὁ Χριστός νά ἔλθει στή γῆ γιά τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ἀποφάσισε νά ἔλθει ὡς ἄνθρωπος καί νά κατοικήσει στά σπλάγχνα τῆς Κεχαριτωμένης Κόρης τῆς Ναζαρέτ, τῆς Παναγίας Μητέρας του.
Ἡ Παναγία μας εἶναι, λοιπόν, ὁ οἶκος, τόν ὁποῖο οἰκοδόμησε ἡ Σοφία τοῦ Θεοῦ γιά νά κατοικήσει. Καί ὅπως κάθε οἰκοδόμημα στηρίζεται σέ θεμέλια, ἔτσι καί ὁ οἶκος τῆς σοφίας τοῦ Θεοῦ στηρίχθηκε, κατά τόν σοφό Σολομῶντα, σέ ἑπτά στύλους, πού ἀντιστοιχοῦν σέ ἑπτά ἀρετές, οἱ ὁποῖες κοσμοῦσαν τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο.
Ποιές εἶναι ὅμως αὐτές οἱ ἀρετές;
Εἶναι πρωτίστως ἡ πίστη στόν Θεό. Ὅταν ὁ ἀρχάγγελος Γαβριήλ τήν ἐπισκέφθηκε κατά τήν ἡμέρα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ καί τῆς εἶπε ὅτι θά γίνει Μητέρα τοῦ Θεοῦ, ἡ Παναγία δέν ἀμφέβαλε γιά τήν ἀλήθεια τῶν λεγομένων του, δέν ἀμφισβήτησε τή διαβεβαίωσή του γιά τήν ἐπενέργεια τοῦ Παναγίου Πνεύματος. Πίστευσε μέ ἁπλότητα καί παρέμεινε σταθερή στήν πίστη της ἀκόμη καί ὅταν εἶδε τόν Υἱό της κρεμάμενο ἐπί τοῦ Σταυροῦ.
Δεύτερος στύλος εἶναι ἡ ὑπακοή πού ἐξαρτᾶται ἀπό τήν πίστη. Δέν πίστευσε ἡ Παναγία μόνο στό παράδοξο γεγονός πού τῆς ἀποκάλυψε ὁ ἀρχάγγελος, ἀλλά καί ὑπάκουσε χωρίς ἐνδοιασμούς στό θέλημα τοῦ Θεοῦ: «ἰδού ἡ δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά τό ρῆμα σου», εἶπε.
Τρίτος στύλος εἶναι ἡ ταπείνωση. Ἄν καί ἀξιώθηκε ἀπό τόν Θεό ἡ Παναγία Παρθένος αὐτῆς τῆς μοναδικῆς χάριτος, νά γίνει δηλαδή Μητέρα τοῦ Θεοῦ, δέν ὑπερηφανεύθηκε ποτέ γι᾽ αὐτήν, ἀλλά διακόνησε ταπεινά καί σιωπηλά τό μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας.
Τέταρτος στύλος εἶναι ἡ καθαρότης τῆς ζωῆς της. Ὁ Θεός δέν μπορεῖ νά συνυπάρχει μέ τήν ἁμαρτία καί τήν ἀκαθαρσία τῆς ψυχῆς. Γι᾽ αὐτό καί ἐπέλεξε τήν πάναγνη Κόρη τῆς Ναζαρέτ γιά νά ἐνοικήσει στά σπλάγχνα της. Γιατί ἡ Παναγία μας ζώντας μέσα στόν ναό τοῦ Θεοῦ, στά Ἅγια τῶν Ἁγίων, εἶχε διατηρήσει τήν ψυχή καί τό σῶμα της καθαρά ἀπό τόν κόσμο καί τήν ἁμαρτία.
Πέμπτος στύλος εἶναι ἡ μελέτη τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ. Σέ ὅλη της τή ζωή ἡ Παναγία μας εἶχε ὡς ἐντρύφημα τή μελέτη τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ. Ἀντί ἄλλων κοσμικῶν καί ἁμαρτωλῶν ἀπασχολήσεων, προτιμοῦσε νά μελετᾶ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ πού φώτιζε, ὅπως λέγει καί ὁ ψαλμωδός Δαβίδ, τόν δρόμο τῆς ζωῆς της.
Ἕκτος στύλος εἶναι ἡ προσευχή. Τήν συνδύαζε ἡ Παναγία μας μέ τή μελέτη τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ. Ἦταν τό στήριγμα καί ἡ ἐπικοινωνία της μέ τόν Θεό σέ ὅλη της τή ζωή.
Ἕβδομος στύλος ἦταν ἡ ἀφοσίωσή της στόν Θεό. Ἡ Παναγία δέν ἐκτελοῦσε τίς ἐντολές καί τό θέλημα τοῦ Θεοῦ ἐπιλεκτικά, ὅπως συχνά κάνουμε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι, πού τίς ἀκολουθοῦμε, ὅταν δέν προσκρούουν στά συμφέροντα καί τίς ἀδυναμίες μας. Ἐκείνη εἶχε τό θέλημα τοῦ Θεοῦ ὡς πρώτιστη προτεραιότητα τῆς ζωῆς της. Καί αὐτό ἦταν πού εἵλκυσε τόν Θεό νά ἐπιβλέψει ἐπ᾽ αὐτήν, διότι, ὅπως λέγει καί ὁ ἴδιος «ἐπί τίνα ἐπιβλέψω, εἰ μή ἐπί τόν ταπεινόν καί ἡσύχιον καί τρέμοντά μου τούς λόγους;»
Αὐτοί εἶναι, λοιπόν, οἱ ἑπτά στύλοι ἐπάνω στούς ὁποίους ὁ Θεός οἰκοδόμησε τόν οἶκο του, τήν Παναγία μας, ἡ ὁποία καί δικαίως ὑμνεῖται ὄχι ἁπλῶς ὡς οἶκος τοῦ Θεοῦ, ἀλλ᾽ ὡς «παλάτιον τοῦ πάντων βασιλέως».
Καί μᾶς τούς θυμίζει σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας, παραμονή τῆς μεγάλης ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ της, διότι ἐάν ἡ Παναγία μας ὑπῆρξε ὁ κατ᾽ ἐξοχήν οἶκος τοῦ Θεοῦ, ὁ Θεός ζητᾶ νά καταστήσει καί τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς οἶκο του. Ζητᾶ νά κατοικήσει μέσα στήν ψυχή μας καί νά τήν μεταποιήσει σέ ναό ἅγιό του, προκειμένου νά μᾶς ὁδηγήσει στή σωτηρία.
Ἀρκεῖ ἐμεῖς νά ἀκολουθήσουμε τό παράδειγμα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Νά προσπαθήσουμε νά μιμηθοῦμε τίς ἀρετές της. Νά ἀγωνισθοῦμε γιά νά ζοῦμε σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, τό ὁποῖο θά πρέπει νά μελετοῦμε, ὥστε νά γνωρίζουμε ποῦ βαδίζουμε καί νά μήν παρασυρόμεθα ἀπό ὅσα ἀκούονται καί λέγονται σήμερα. Ἐμεῖς θά πρέπει νά ζοῦμε σύμφωνα μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη πού μᾶς παρέδωσαν οἱ πατέρες μας, τούς ὁποίους τιμοῦμε σήμερα καί αὔριο, γιά νά ἔχουμε πάντοτε τήν εὐλογία καί τή χάρη τῆς Παναγίας μας καί στή ζωή μας ἀλλά καί στήν πατρίδα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.