Αυτό διότι χάνουμε τη συγκέντρωσή μας, καταβαλλόμαστε από κόπωση, εξασθαινούν τα αντανακλαστικά μας και αρχίζουμε να νυστάζουμε. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο κοκτέιλ που πολλές φορές δεν λαμβάνεται υπόψη από τους ταξιδιώτες με αποτέλεσμα να έχουμε καταστεί μάρτυρες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με έρευνες, ο οδηγός δεν πρέπει να οδηγεί πάνω από 2 ώρες δίχως να κάνει ένα διάλειμμα. Για κάθε 2 ώρες οδήγησης, μάλιστα, συνιστάται ένα… break τουλάχιστον 15 λεπτών, κατά το οποίο καλό θα είναι να εξέλθει από το αυτοκίνητο, να περπατήσει μερικά μέτρα για να ξεπιαστεί και εφόσον είναι δυνατό να κάνει κάποιες ασκήσεις.
Σε περίπτωση τώρα σε έναν οδηγό είναι έντονη η αίσθηση της υπνηλίας, καλό είναι να σταματήσει σε ένα πάρκινγκ ή ΣΕΑ και να κοιμηθεί για λίγη ώρα, ώστε να… γεμίσει τις μπαταρίες του και να συνεχίσει το ταξίδι του με ασφάλεια.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας απαιτεί από τον οδηγό να βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί και κατά τον χρόνο οδήγησης οφείλει να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του.
Σε περίπτωση, λοιπόν, που σε τροχονομικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι ένας οδηγός δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση, τότε δεν αποκλείεται να τιμωρηθεί με πρόστιμο 100 ευρώ και με αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.
Δεδομένων των κινδύνων που εγκυμονεί η οδήγηση όταν αισθανόμαστε κουρασμένοι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλέον εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με συστήματα ανίχνευσης κόπωσης.
Αυτά παρατηρούν τη συμπεριφορά του οδηγού και μόλις αντιληφθούν ότι αυτός έχει κουραστεί, σηματοδοτούν την εμφάνιση στον πίνακα οργάνων μια σχετική ένδειξη (συνήθως ένα φλιτζάνι καφέ), συστήνοντάς του να κάνει ένα διάλειμμα ώστε να ξεκουραστεί.
Συστηματα ανιχνευσης κοπωσης και με την επηρεια αλκοολ σε ολα τα οχηματα. Μονο ετσι θα σωθουν ζωες. Και ρυθμιστε τα συστηματα αυτα να απενεργοποιουν τον κινητηρα κατευθιαν. Και οχι με ηχητικη προειδοποιηση. Ακομη και μεθυσμενος οδηγος να μπει στο αμαξι να μην παρει μπροστα ο κινητηρας και να παει σπιτι με ταξι.
ΑπάντησηΔιαγραφή