Το Σάββατο 30 Μαρτίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό των Αγίων Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Παλαιού Προδρόμου.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων τέλεσε το τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο του μακαριστού Αντωνίου Γκιρτζαλιώτη, παππού του Αρχιμ. Προδρόμου Γκιρτζαλιώτη, υπευθύνου του γραφείου γάμων, βαπτίσεων και διαζυγίων της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
Δείτε φωτογραφίες και την ομιλία του Σεβασμιωτάτου:
Κηρύτοντας τον θείο λόγο ο Σεβασμιώτατος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Καί εὗρον αὐτόν καί λέγουσιν αὐτῷ ὅτι πάντες σε ζητοῦσιν».
Ἕνα περιστατικό ἀπό τή ζωή τοῦ Κυρίου μας μᾶς περιέγραψε σήμερα ὁ ἱερός εὐαγγελιστής Μάρκος. Ὁ Χριστός, ὅπως συνήθιζε κάποιες φορές, εἶχε ἤδη ἀπό πολύ πρωί ἀποσυρθεῖ σέ ἕναν ἐρημικό τόπο ἔξω ἀπό τήν πόλη, γιά νά προσευχηθεῖ. Πολλοί ἦταν ὅμως οἱ ἄνθρωποι πού πῆγαν ἐκεῖ ὅπου ἔμενε καί τόν ἀναζητοῦσαν. Κάποιοι ἀπό αὐτούς εἶχαν ἀκούσει τό κήρυγμά του τήν προηγούμενη ἡμέρα καί τόν εἶχαν δεῖ νά θεραπεύει ἀσθενεῖς καί νά ἐκβάλει δαιμόνια ἀπό τούς δαιμονισμένους. Οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ μέ πρῶτον τόν Σίμωνα ἔσπευσαν νά βροῦν τόν διδάσκαλό τους καί νά τοῦ ποῦν ὅτι ὅλοι τόν ἀναζητοῦν. «Πάντες σε ζητοῦσιν», σημειώνει ὁ ἱερός εὐαγγελιστής.
Δέν εἶναι βέβαια ἡ μόνη φορά πού οἱ Ἰσραηλίτες ἀναζητοῦν τόν Χριστό κατά τή διάρκεια τῆς ἐπιγείου ζωῆς του. Τά ἱερά εὐαγγέλια πολύ συχνά περιγράφουν τό πλῆθος τοῦ κόσμου πού συγκεντρωνόταν, ὅπου μιλοῦσε καί ἀπό ὅπου περνοῦσε ὁ Χριστός, εἴτε γιά νά ἀκούσουν τό κήρυγμά του εἴτε γιά νά θεραπεύσει τίς ἀσθένειές τους, εἴτε ἴσως καί ἀπό περιέργεια. Κάποιοι τόν πίστευσαν καί τόν ἀκολουθοῦσαν ὡς μαθητές του, κάποιοι ἄλλοι παρασύρθηκαν στή συνέχεια ἀπό τούς φαρισαίους καί ἔφθασαν σέ σημεῖο νά ζητοῦν τή σταύρωσή του.
Ἡ ἀναζήτηση τοῦ Θεοῦ δέν ἀφοροῦσε ὅμως μόνο τούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά ἀφορᾶ καί τούς ἀνθρώπους κάθε ἐποχῆς. Καί εἶναι φυσική καί δικαιολογημένη, γιατί ὁ Θεός εἶναι ὁ δημιουργός τοῦ ἀνθρώπου, εἶναι ὁ πατέρας του. Καί ὅπως ὁ κάθε ἕνας ἀπό ἐμᾶς αἰσθάνεται μία φυσική ἕλξη πρός τόν σαρκικό του πατέρα, ὥστε νά θέλει νά εὑρίσκεται κοντά του, ἔτσι πολύ περισσότερο αἰσθάνεται ἕλξη καί ἐπιθυμία νά εὑρίσκεται κοντά στόν Θεό.
Ὅσοι αἰσθάνονται αὐτή τήν ἕλξη καί τήν ἐπιθυμία, πλησιάζουν τόν Θεό ἀπό ἀγάπη, ἀπό εἰλικρινῆ ἐπιθυμία καί πόθο νά εἶναι κοντά του, νά ζοῦν μέσα στήν παρουσία του, νά ἀκολουθοῦν τίς ἐντολές του, νά ἀγωνίζονται νά ζήσουν τήν ἐν Χριστῷ ζωή.
Ὑπάρχουν φυσικά καί κάποιοι πού, ὅπως καί στήν ἐποχή τοῦ Χριστοῦ, τόν πλησιάζουν ἀπό ἀνάγκη, γιατί ἔχουν κάποιο πρόβλημα, ἔχουν κάποια ἀσθένεια καί ἀπογοητευμένοι ἀπό τούς ἀνθρώπους, ζητοῦν τή δική του βοήθεια. Αὐτός ὁ λόγος μπορεῖ νά ὑστερεῖ ἀπό τόν προηγούμενο, δηλαδή ἀπό τήν εἰλικρινῆ ἀγάπη, μπορεῖ ὅμως τελικά νά μετατραπεῖ καί αὐτός σέ ἀγάπη, ὅταν ὁ ἄνθρωπος δέν ἔχει μόνο ἰδιοτελῆ κίνητρα, ὥστε ἀφοῦ λάβει ἀπό τόν Θεό αὐτό πού ζητοῦσε, νά τόν ξεχάσει στή συνέχεια καί ἀπομακρυνθεῖ ἀπό αὐτόν.
Ὑπάρχουν, βέβαια, καί περιπτώσεις κατά τίς ὁποῖες ἡ ἐνδόμυχη ἐπιθυμία τοῦ ἀνθρώπου νά πλησιάσει τόν Θεό καλύπτεται ἀπό ἄλλες ἐπιθυμίες τοῦ ἀνθρώπου, πού τόν κάνουν νά τήν ἀγνοεῖ καί νά ἀδιαφορεῖ γι᾽ αὐτήν. Μπορεῖ νά εἶναι οἱ βιοτικές μέριμνες καί φροντίδες, μπορεῖ νά εἶναι ἐπιθυμίες ὑλικές, σαρκικές ἤ καί ἁμαρτωλές, πού κάνουν τήν ψυχή του νά ξεχνᾶ τόν Θεό καί τή φυσική ἐπιθυμία νά εἶναι κοντά του. Μπορεῖ νά εἶναι ἡ γνώμη καί ἡ ἄποψη τῶν ἀνθρώπων γύρω μας πού προσπαθοῦν νά μᾶς πείσουν ὅτι εἶναι ξεπερασμένο νά εἴμαστε κοντά στόν Θεό καί τήν Ἐκκλησία, νά ζοῦμε τή μυστηριακή ζωή καί νά προσπαθοῦμε νά ἐφαρμόσουμε τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Ἄλλοτε πάλι μπορεῖ νά εἶναι ὁ διάβολος αὐτός πού προσπαθεῖ νά κρατήσει τόν ἄνθρωπο μακριά ἀπό τόν Θεό, ὑποβάλλοντάς του τή σκέψη ὅτι εἶναι ἁμαρτωλός καί δέν μπορεῖ νά τόν πλησιάσει, μέ ἀπώτερο σκοπό ὅμως νά τόν ἀποτρέψει ἀπό τό νά μετανοήσει καί νά ζητήσει τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ.
Θά πρέπει, λοιπόν, νά τά ἔχουμε ὅλα αὐτά ὑπόψη μας, γιά νά μήν παρασυρόμεθα καί ἀπομακρυνόμεθα ἀπό τόν Θεό. Ἀντίθετα, θά πρέπει νά τόν ἀναζητοῦμε καί νά θέλουμε νά εἴμαστε κοντά του μέ τή μελέτη τοῦ λόγου του, μέ τήν προσευχή, μέ τόν ἀγώνα μας νά ζοῦμε σύμφωνα μέ τίς ἐντολές του, ἀλλά κυρίως μέ τή συμμετοχή μας στά ἱερά μυστήρια τόσο τῆς ἐξομολογήσεως ὅσο καί κατ᾽ ἐξοχήν μέ τό μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας, τό ὁποῖο μᾶς ἑνώνει μέ τόν Χριστό. Ἡ ἕνωσή μας μέ τόν Χριστό καί ἡ συμπόρευσή μας μαζί του εἶναι τό ζητούμενο, ἀλλά καί αὐτό τό ὁποῖο θά πρέπει νά ἐπιδιώκουμε ὄχι μόνο γιά τή μέλλουσα ζωή ἀλλά ἀπό αὐτήν τή ζωή θά πρέπει νά ζοῦμε αὐτή τήν ἐπικοινωνία καί τήν ἕνωσή μας μέ τόν Θεό. Διότι, ἐάν δέν ζοῦμε μέ τόν Χριστό ἐδῶ στή γῆ, δέν θά μπορέσουμε νά ζήσουμε μαζί του καί στόν οὐρανό αἰώνια, ἀτελεύτητη.
Ἐκεῖ ἐλπίζουμε καί εὐχόμεθα ὅτι θά ἀναπαύει ὁ φιλάνθρωπος Θεός καί τόν μακαριστό ἀδελφό μας Ἀντώνιο, τοῦ ὁποίου θά τελέσουμε τό τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο.
Ἦταν ἕνας ἁπλός καί ἀγαθός ἄνθρωπος, «ἀγαθός Ἰσραηλίτης», ὅπως λέμε, «ἐν ᾧ δόλος οὐκ ἔστι», μέ πίστη στόν Θεό καί ἀγάπη ἁπλοϊκή πρός τήν Ἐκκλησία, τήν ὁποία πάντοτε ἐξέφραζε. Καί μπορῶ νά πῶ, ἐπειδή τόν γνώριζα, ὅτι ἦταν ἄδολος ἄνθρωπος, ἄνθρωπος μέ ἀγάπη μέσα του, ἀγάπη πού σέ πληροφοροῦσε. Γι᾽ αὐτό καί εὐχόμεθα νά βρίσκεται πλησίον τοῦ Θεοῦ, καί ὁ Θεός νά παρηγορεῖ καί νά στηρίζει τούς οἰκείους του καί τή σύζυγό του, μέ τήν ὁποία ἔζησαν τόσα χρόνια ἀγαπημένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.