Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Επιτρέπεται το σεξ την Σαρακοστή; Τι λένε οι Άγιοι Πατέρες;

Το πρώτο πράγμα και η πρώτη μεγάλη αλλαγή που καλούμαστε να κάνουμε εντός της Μεγάλης Τεσσαρακοστής είναι η αυστηρή νηστεία. Δηλαδή αποχή από κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, ακόμη και το λάδι από Δευτέρα ως Παρασκευή και μόνο λαδερά όσπρια (φασόλια, ρεβίθια, φακές κ.α.) και μαλάκια (καλαμάρια, γαρίδες κ.α.) το Σάββατο και την Κυριακή. 

Δεν είναι βέβαια μόνο από τα είδη που καλούμαστε να νηστεύσουμε αλλά και από την ποσότητα. Επειδή υπάρχει αυτό το σύνδρομο στέρησης γι αυτό παρατηρείται κάποιοι να παχαίνουν στις νηστείες, αφού ξεφεύγουν στις μερίδες και τις ποσότητες. 

Όλα τα παραπάνω βέβαια με διάκριση, όχι με υπερβολές σε συνεργασία με τον πνευματικό ανάλογα με την ηλικία (αν είναι παιδιά, έφηβοι ή πολύ ηλικιωμένοι), την υγεία (αν λαμβάνει βαρεία φάρμακα ή έχει πάθηση που απαιτείται άμεσα η κατανάλωσης κρέατος ή γάλακτος) και τις καθημερινές ανάγκες του κάθε ενός (αλλιώς δηλαδή πρέπει να νηστεύει ο δημόσιος υπάλληλος που κάνει καθιστική δουλειά γραφείου και αλλιώς ο οικοδόμος που κάνει βαριά χειρονακτική εργασία κτλ).

Η εγκράτεια : Η νηστεία δεν νοείται απλά από τις τροφές, ως μια απλή αλλαγή διατροφικών συνηθειών.

Αλλά έχει σκοπό σαν μια «φυλακή» όπως λέγεται κατά την εκκλησιαστική γλώσσα και μια εγκράτεια προς τις υπόλοιπες αισθήσεις μας: 

Ι) Από τη γλώσσα: Να περιορίσουμε αυτά που λέμε (και κατ’ επέκταση γράφουμε μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) που δεν είναι πνευματικά, καταντούν αργολογία και κατάκριση έναντι των αδελφών ή τα των καταστάσεων.



ΙΙ) Στα διανοήματα : Το μυαλό μας κάνει συνεχή ταξίδια με ρεμβασμούς, λογισμούς, πονηρές σκέψεις και γενικότερα όχι να προσκολούμαστε στον Θεό αλλά να διασπόμαστε στις υλικές μέριμνες.

ΙΙΙ) Από τον θυμό: Η αληθινή νηστεία και εγκράτεια κρίνεται από τον τρόπο που ελέγχουμε ως και να εξαφανίσουμε τον θυμό μας και ιδιαίτερα προς τους αδελφούς μας. Όποιος νηστεύει και είναι υποχείριο των νεύρων του, τότε είναι μια κάλπικη νηστεία. IV)Από τις σεξουαλικές πράξεις.

Το σεξ εντός του γάμου εννοείται ότι δεν είναι κάτι κακό και εφ’ άμαρτο, αλλά αποτελεί την ολοκλήρωση του δεσμού του ανδρογύνου. Όμως στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, αποτελεί επίσης μια μικρή «θυσία», της κοινής άθλησης του ανδρογύνου για να αρέσουν περισσότερο και ενωθούν με τον Νυμφίο της Εκκλησίας τον Χριστό. Ο διάβολος κτυπά έντονα με σαρκικές επιθυμίες, αγάμους και εγγάμους ιδιαίτερα σε πνευματικές περιόδους όπως η Μεγάλη Τεσσαρακοστή και μακάριοι είναι όσοι εγκρατεύονται.

Θέλει όμως προσοχή, διάκριση και πρέπει να είναι αμοιβαίο και από τους δύο συζύγους γιατί προφάσει εγκρατείας και της τήρησης της νηστείας, έχουν γίνει τραγικές καταστάσεις που καταλήγουν σε τσακωμούς, στις μοιχείες και εν τέλει στα διαζύγια. V) Από πάθη και αμαρτίες:

Ο κάθε άνθρωπος είναι επιρρεπής σε συγκεκριμένα αμαρτήματα, που όταν είναι συνεχόμενα γίνονται πάθη που κάνουν υποχείριο τους τον άνθρωπο. Πάντοτε πρέπει να αγωνιζόμαστε έναντι των παθών και αμαρτιών μας, ιδιαιτέρως όμως στην περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Γι αυτό και οι Θεοφόροι Πατέρες, έχουν θεσπίσει τις θεόπνευστέ αυτές μεθόδους, που θεραπεύουν τον άνθρωπο από την ρίζα του.

Πηγή

3 σχόλια:

  1. Για αυτό επιτρέπεται να τρώμε μαλακια (σουπιές χταπόδια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αναλογα απο το ζευγαρι. Και βασικο ρολο παιζει και η ψυχολογια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ