Όπως αναφέρει το makthes.gr, έχει ήδη υπογραφεί η ΚΥΑ για την αύξηση των τελών διοδίων, στην Εγνατία Οδό, από 0,03 ευρώ/χλμ, σε 0,04 ευρώ/χλμ για να φτάσει σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών τα 0, 065, αύξηση κατά 120%. Σήμερα αναμένεται η δημοσίευσή της σε ΦΕΚ.
Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και του παραχωρησιούχου, του spv «Νέα Εγνατία Οδός», μπαίνει στην τελική ευθεία η ολοκλήρωση μίας από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που απαιτήθηκε να γίνουν στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων, καθώς ο διαγωνισμός για την Εγνατία ξεκίνησε το 2016 , ενώ ο προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- EGIS, είχε ανακηρυχθεί τον Αύγουστο του 2021.
Το πεντάμηνο ως την ολοκλήρωση της συναλλαγής
Μετά λοιπόν οκτώ (8) χρόνια, μπαίνουν οι υπογραφές σε αυτή τη μεγάλη παραχώρηση, η οποία όμως έχει ακόμη δρόμο μπροστά της μέχρι να ολοκληρωθεί το οικονομικό μέρος της συναλλαγής και να καταβάλλει ο παραχωρησιούχος το τίμημα των 1,35 δις. ευρώ, αλλά μειωμένο κατά 170 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής είχε αρχικά προσφέρει 1,496 δις. ευρώ, αλλά λόγω της αύξησης των επιτοκίων, στο διάστημα των δυόμισι χρόνων που κύλησαν μέχρι να υπογραφεί η σύμβαση, καταλήξαμε στο κούρεμα του τιμήματος.
Μετά την σημερινή υπογραφή και εντός διαστήματος πέντε (5) μηνών, θα πρέπει φυσικά να κυρωθεί η σύμβαση από την Βουλή, αλλά παράλληλα να ολοκληρωθούν προαπαιτούμενα που δεν έχουν ακόμη ικανοποιηθεί, πριν εγκατασταθεί ο ιδιώτης και αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του οδικού άξονα και των τριών καθέτων.
Αυτά τα περίφημα προαπαιτούμενα, έχουν αναφερθεί ξανά και ξανά, με τη σημαντικότερη εκκρεμότητα να αφορά τις αδειοδοτήσεις σηράγγων, που είχαν κατασκευαστεί σε χρόνο προηγούμενο των νέων κανονισμών ασφαλείας . Οι σχετικές μελέτες έχουν γίνει από σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, με το θέμα της έγκρισης των επεμβάσεων και των νέων αδειοδοτήσεων να αφορά στη ΔΑΣ.
Επίσης, δεν έχουν κατασκευαστεί οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων στη Χαλάστρα και στα Μάλγαρα, λόγω αντιδράσεων από τις κοινότητες των περιοχών αυτών, οπότε και αυτό το θέμα αποτελεί μία εκκρεμότητα.
Σε αυτούς τους πέντε (5) μήνες, θα πρέπει να κλείσουν τα «ανοικτά» θέματα της παραχώρησης, για να υπογραφεί η παράδοση- παραλαβή της Εγνατίας Οδού, ώστε να εγκατασταθεί στη συνέχεια, ως λειτουργός και διαχειριστής του αυτοκινητόδρομου, η «Νέα Εγνατία Οδός».
Όταν ήρθαν οι ιεραπόστολοι, οι Αφρικανοί είχαν τη γη και οι ιεραπόστολοι κρατούσαν τη Βίβλο. Μας έμαθαν να προσευχόμαστε με τα μάτια κλειστά. Όταν τα ανοίξαμε, εκείνοι είχαν τη γη κι εμείς κρατούσαμε τη Βίβλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δρόμοι χτίστηκαν σε γη των πατέρων μας,με χρήματα τραπεζών,που ανακεφαλαιοποιηθηκαν από τον λαό και χρήματα του δημοσιου-λαου,αλλά τα έσοδα τα παίρνουν οι αδηφάγες εταιρείες,οι οποίες προφανώς έχουν αφανείς μετόχους τους πολιτικούς που υπογράφουν τις συμβάσεις. Πληρώστε κοροιδαρες τέλη κυκλοφορίας και διόδια μαζί,όπως και ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα για να τρώνε τα τρωκτικά που κάθονται στον σβέρκο μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κομμάτι του δρόμου μετά τα διόδια από Βέροια για Θεσσαλονίκη αυτή η Γέφυρα είναι υπό κατασκευή κάνα δυο χρόνια....για μερικά χιλιόμετρα άσφαλτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λεφτά από τα διόδια ήθελα να ξέρω τι τα κάνουν?
... ήταν μνημονιακή υποχρέωση (3ο μνημονιο-Τσιπρα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο γεγονός οτι κάποιοι συμπολίτες μας δεν έχουν κατανοήσει οτι έχει πουληθεί η Δημόσια περιουσία (και σφαζεται στη φορολογία η ιδιωτική) και αυτοι που ασκούν καθήκοντα σε κυβερνήσεις που αλλάζουν, αλλα ολα ιδια μένουν, δεν φταίνε.
Έχουμε παραχωρήσει την διακυβέρνηση της χωρας σε ξένους(τραπεζικούς ομίλους).
Παμε εκλογες εθιμοτυπικά.
Ο αγωνας γίνεται για το ποιος θα καρπωθεί την βολευτικη αποζημίωση.
Στα τουνελ μην βαλουν διοδια.
ΑπάντησηΔιαγραφή