Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Ποιοι χάνουν το δίπλωμα για 5 χρόνια

Την απώλεια του διπλώματος οδήγησης για πέντε χρόνια θα υποστούν οι οδηγοί που παραβαίνουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για πέντε σοβαρές παραβάσεις που σχετίζονται με την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου. Για να αποκτήσουν πίσω το δίπλωμα οδήγησης μετά τη λήξη της πενταετίας, οι παραβάτες θα πρέπει να υποβληθούν σε εκπαίδευση και εξέταση. Αυτό το μέτρο προβλέπεται από το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν στην απώλεια του διπλώματος οδήγησης περιλαμβάνουν:

  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Παραβίαση πινακίδας STOP
  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη
  • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες
  • Αντικανονική προσπέραση οχημάτων

Παλαιότερα, ο νόμος του 2018 ορίζει ότι οι οδηγοί θα έχαναν το δίπλωμά τους για πάντα στις παραπάνω περιπτώσεις. Ωστόσο, η νέα ρύθμιση αναφέρει ότι η πενταετής αφαίρεση της άδειας και η επαναχορήγησή της μέσω της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης από το Σ.Ε.Σ. αποτελεί μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για την επιβολή ποινών σε περιπτώσεις υποτροπής σε ορισμένες παραβάσεις του ΚΟΚ, σε σύγκριση με τη διά βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Το σχέδιο νόμου προβλέπει αναδρομική ισχύ για τη συγκεκριμένη διάταξη, καλύπτοντας τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018. Με το καινούριο νομοσχέδιο, καταργείται η πρόβλεψη περί προσαύξησης των διοικητικών προστίμων του Κ.Ο.Κ. ανάλογα με το φορολογητέο εισόδημα του παραβάτη οδηγού, η οποία υπήρχε στον νόμο του 2018 αλλά δεν είχε εφαρμοστεί λόγω έλλειψης Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Με αυτή την αλλαγή… ανακουφίζονται οι επιφυλάξεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για την αντισυνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης και τα πρακτικά προβλήματα που αντιμετώπιζε στην υλοποίησή της.

Πηγή

3 σχόλια:

  1. Αυτες οι παραβασεις γινονται ακομα. Περισσοτερο οι 4 πρωτες γινονται στους οδηγους ηλικιας κατω των 35 ετων. Ξεχασατε και την χρηση κινητου τηλεφωνου εν' ωρα οδηγησης. Αν παρατηρησετε τους οδηγους να κοιτανε κατω προς το τιμονι για δευτερολεπτα σημαινει οτι κανουν χρηση κινητου τηλεφωνου εκεινη την στιγμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ήθελα να ξερα πως θα τους πιασεις ολους αυτους τους οδηγους απο την στιγμη που εξω στους δρομους δεν εχει αστυνομια τις κρισιμες ωρες που γινονται τα περιεργα αυτα . τους βλεπεις μονο που και που κατι ωρες αιχμης που η συντριπτικη πλειοψηφια παει σε δουλειες της για λιγες ωρες μονο και μεχρι εκει. στον παλιο δρομο για θεσσαλονικη απο τα χωρια , απογευματα και βραδυ δεν εχει τιποτα απολυτως. γιατι δεν πανε εκεινες τις ωρες η τροχαια; 3 βαρδιες δεν εχουν αφου; που ειναι ;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ