Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Δύο νέοι αυτοκινητόδρομοι στη Βόρεια Ελλάδα - Ποιες περιοχές θα ενώνουν

Την άγουσα της υλοποίησης παίρνουν σιγά-σιγά δύο σημαντικά οδικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει τα 690 εκατ. ευρώ. Δύο σημαντικά οδικά έργα με μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο για τη Μακεδονία παίρνουν προϊόντος του χρόνου τον δρόμο τους. Ένα εξ αυτών είναι ο «Κάθετος Άξονας Δράμα - Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)» που υλοποιείται με ΣΔΙΤ και έχει προϋπολογισμό 248.543.960 ευρώ (με ΦΠΑ).

Πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το τεύχος πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο (Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης), γεγονός που φέρνει πιο κοντά το έργο στο να έχει ανάδοχο ώστε να εκκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίησή του. Σημειώνεται ότι το έργο διεκδικείται από 4 σχήματα.

Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του Οδικού άξονα Δράμα -Αμφίπολη μήκους 43 χλμ. και στην αναβάθμιση της οδικής σύνδεση Δράμας - Εγνατίας Οδού.

Ειδικότερα, ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των τμημάτων: Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29,5 χλμ. και Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους μήκους 13,5 χλμ.

Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη: Πρόκειται για Αρτηρία μήκους 29,5 χλμ., εκ των οποίων 10 χλμ. αποτελούν βελτίωση της υφιστάμενης οδού και 19,5 νέα χάραξη. Εμπεριέχονται και 7 ανισόπεδοι κόμβοι.

Μαυρολεύκη – Δράμα: Πρόκειται για νέα αρτηρία με μήκος 13,5 χλμ. σε νέα χάραξη, με 2 ανισόπεδους κόμβους και ένας ισόπεδος κυκλικός κόμβος.

Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.

Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κοντά στην ανάδειξη του αναδόχου βρίσκεται και το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας, ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό 444.912.000 ευρώ (με ΦΠΑ) που επίσης έχει 4 ενδιαφερόμενα σχήματα.

Για το εν λόγω έργο  συγκροτήθηκε η επιτροπή διενέργειας της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:

 (α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

 (β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

 (γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., 14 γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, 2 ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , 25 ιρλανδικών διαβάσεων.

 (δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4νσ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

 (ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Πηγή

5 σχόλια:

  1. Αλήθεια νέοι δρόμοι νέοι δρόμοι...ένα γιοφύρι της Εγνατίας με Νάουσα Έδεσσας θα ενδιαφερθεί κάνεις ποτέ....η μετανιώσατε ...μας τρελλανατε στα ζικ Ζακ...Επιτελους για να μην πω για τα 25 εκατ για το τελωνείο στην Κουλούρα.... Παπατζηλικια με τον τοννο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΤΑΝ ΒΡΕΘΕΙ "ΑΥΤΟΣ" ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙ...ΘΑ ΛΗΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ...ΚΑΙ ΜΕΤΑ Θ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΠΟΙΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΞΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από τη διασταύρωση της Νάουσας ως τη Βέροια 16 πινακίδες γράφουν Προς Άγιο Γεώργιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διοδια και σε αυτους τους δρομους μην τοποθετησουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γράψε γράψε είναι σαν να γίναν και ας μην γίνουν ποτέ. Πέτσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ