Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

«Συμμετέχουμε - Συνεργαζόμαστε - Συνυπάρχουμε» στο 5ο ΓΕΛ

Στο πλαίσιο της Σχολικής Διαμεσολάβησης και με πρωτοβουλία της κ. Τότσκα Αικατερίνης και της κ. Λιακοπούλου Ευσταθίας πραγματοποιήθηκαν δύο δράσεις τον Ιανουάριο του 2024 με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας πάνω σε θέματα ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης των εφήβων και διαχείρισης των συγκρούσεων.


Συγκεκριμένα, στις 12 του μηνός έγινε δίωρη ενημέρωση ενός τμήματος της Β΄ Λυκείου από τον Σύλλογο Κοινωνικής Πρωτοβουλίας Βέροιας «Πρωτοβουλία για το Παιδί» με θέμα «Η απεμπλοκή από το ‘Τρίγωνο του Δράματος’ στις σχέσεις», κατά την οποία οι μαθητές /-τριες συζήτησαν με τις υπεύθυνες του προγράμματος, κ. Νιώπα Θεοδώρα, κοινωνική λειτουργό και κ. Πανταζή Μαρία, ψυχολόγο, τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αποφύγουν δυσχερείς καταστάσεις όπως την ενδοοικογενειακή βία, τον εκφοβισμό και τις εξαρτήσεις αλλά και το πώς μπορούν να συνδράμουν συμμαθητές και φίλους που αντιμετωπίζουν ανάλογες συνθήκες. 


Στο σεμινάριο αυτό ανέπτυξαν μέσα από διάλογο τους προβληματισμούς τους σχετικά με αυτά τα θέματα και αναζήτησαν με τη βοήθεια των ειδικών, δρόμους Απεμπλοκής από το Δράμα, που όπως αντιλήφθηκαν λαμβάνει χώρα και στην τοπική κοινωνία.


Η δεύτερη δράση υλοποιήθηκε στις 26 Ιανουαρίου και σε αυτή συμμετείχε η Α΄ τάξη. Για δύο διδακτικές ώρες διενεργήθηκε βιωματικό εργαστήριο από το Κέντρο Πρόσληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Πρόσβαση» που εδρεύει στην πόλη μας, υπό την καθοδήγηση της κ. Γεώργου Σοφίας, κοινωνιολόγου και της κ. Κυράνου Κατερίνας, κοινωνικής λειτουργού, με θέμα τη «Διαχείριση Συγκρούσεων». 


Οι μαθητές/-τριες, αφού αναπτύχθηκε κλίμα αλληλοαποδοχής μέσα από βιωματικές ασκήσεις, εργάστηκαν σε ομάδες προκειμένου να αναστοχαστούν τις αντιδράσεις τους μπροστά σε συγκρουσιακές καταστάσεις και επεδίωξαν να βρουν τους κατάλληλους τρόπους διαχείρισης τέτοιων περιστάσεων σε υποθετικά σενάρια, υπό την εμψύχωση των ειδικών. Παρουσίασαν δε τα συμπεράσματά τους η μία ομάδα στην άλλη, ώστε να γίνει διάχυση των καλών πρακτικών.


Πιστεύουμε πως όλοι βγήκαμε κερδισμένοι από αυτές τις επαφές, καθώς τα παιδιά ήρθαν αντιμέτωπα με τις συνέπειες της βίας, σε όποια μορφή κι αν αυτή εκδηλώνεται και μπήκαν στη διαδικασία όχι μόνο να την απορρίψουν θεωρητικά, αλλά και να την καταπολεμήσουν ενεργά γνωρίζοντας και δοκιμάζοντας στην πράξη αποτελεσματικές πρακτικές. Γι’ αυτό και ευχαριστούμε θερμά τους κοινωνικούς θεσμούς της πόλης μας που στάθηκαν αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια που κάνει εδώ και πολλά χρόνια η σχολική μας κοινότητα.


4 σχόλια:

  1. Δεν πειράζει εμείς οι γονείς πληρώνουμε φροντιστήρια για να καλύψουμε τις χαμένες ώρες των μαθημάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρε κανίβαλοι, αντί να επικροτήσετε την όποια προσπάθεια, μικρή ή μεγάλη, για την καταπολέμηση της βίας και ιδιαίτερα της σχολικής, κάθεστε και ειρωνεύεστε. Αλλά, αυτοί είστε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ