Κάθε άλλη, ωστόσο, χρήση της δυνατότητας του ΙΧ να κινείται με την όπισθεν ουσιαστικά απαγορεύεται, καθώς μπορεί να αποτελέσει πρόκληση σοβαρού τροχαίου, αλλά και να προκαλέσει φθορές στο όχημά μας.
Μειωμένη ασφάλεια κατά την οπισθοπορεία
Δεν κινούμαστε με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο γιατί είναι επικίνδυνο. Η περιορισμένη ορατότητα που έχουμε ως οδηγοί κοιτάζοντας προς τα πίσω κρύβει στην κυριολεξία ένα μεγάλο μέρος του περιβάλλοντα χώρου και κατά συνέπεια αντικείμενα, ανθρώπους και ζώα, τα οποία και θα βλέπαμε αν κινούμασταν κανονικά.
Επιπλέον, λόγω της περιορισμένης ορατότητας, ο οδηγός που κινείται με όπισθεν προχωρά διαρκώς σε μικροδιορθώσεις της πορείας του αυτοκινήτου ώστε να καταφέρει να παραμείνει στη λωρίδα του και αυτό μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τον ίδιο, την ακεραιότητα του αυτοκινήτου του αλλά και τους υπόλοιπος χρήστες του δρόμου.
Να σημειωθεί επίσης ότι σε πορεία με την όπισθεν η κάμερα οπισθοπορείας δεν εξυπηρετεί αφού έχει σχεδιαστεί για να μας υποβοηθά στο παρκάρισμα, ενώ τη νύχτα τα φώτα οπισθοπορείας που φέρουν τα αυτοκίνητα δεν επαρκούν για να φωτίσουν σωστά το δρόμο.
Το γράμμα του νόμου
Εκτός από επικίνδυνη η κίνηση με την όπισθεν απαγορεύεται και από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο νόμος είναι ιδιαίτερα σαφής για την κίνηση με όπισθεν σε δημόσιο δρόμο και το επιτρέπει μόνο σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες. Με λίγα λόγια η προς τα πίσω κίνηση ενός οχήματος επιτρέπεται μόνο κατά το παρκάρισμα του ή όταν η κίνησή του προς τα εμπρός είναι αδύνατη.
Μάλιστα για το παρκάρισμα ο ΚΟΚ αναφέρει ότι ο οδηγός επιτρέπεται να εκτελεί ελιγμούς στάθμευσης στην ίδια οδό και σε μήκος μόνο έως και το διπλάσιο του μήκους του οχήματος.
Συγκεκριμένα ο ΚΟΚ αναφέρει, ότι τα οχήματα απαγορεύεται να κινούνται με την όπισθεν σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας είτε αντίθετα είτε προς την σωστή κατεύθυνση. Το πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση ανέρχεται στα 700 ευρώ.
Αυξημένες φθορές
Η κίνηση με την όπισθεν έχει και μεγαλύτερες φθορές στο σύστημα μετάδοσης. Ένας τρόπος για να το καταλάβετε αυτό καλύτερα είναι να προσπαθήσετε να παρκάρετε με την όπισθεν σε ανηφόρα. Εκεί θα συνειδητοποιήσετε ότι χρησιμοποιείτε τον συμπλέκτη πολύ περισσότερο, κάτι που γίνεται και στις μικροδιορθώσεις της πορείας όταν κινείστε με την όπισθεν.
Μεγαλύτερες είναι και οι τάσεις που ασκούνται στα γρανάζια του κιβωτίου όταν αφήνουμε και πατάμε ξανά το δεξί πεντάλ ειδικά όταν κινούμαστε με την μέγιστη ταχύτητα που μπορούμε να το κάνουμε με όπισθεν.
Αυξημένη κατανάλωση
Η αύξηση της κατανάλωσης που παρουσιάζει ο θερμικός κινητήρας μας όταν κινούμαστε με όπισθεν είναι δεδομένη. Η κλιμάκωση της όπισθεν είναι περίπου ίδια με εκείνη της πρώτης σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων, την οποία υπό κανονικές συνθήκες χρησιμοποιούμε για ελάχιστο χρονικό διάστημα, συνήθως μόνο για να ξεκινήσουμε από στάση. Παράλληλα, τα επιβατικά αυτοκίνητα έχουν μόνο μία σχέση για οπισθοπορεία.
Υπερθέρμανση κινητήρα
Ο τελευταίος λόγος που θα πρέπει να έχει στο νου σας για να μην κινείστε με την όπισθεν είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί για να κινούνται προς τα εμπρός. Ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει από την παρατεταμένη οπισθοπορεία είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα αφού πηγαίνοντας με την όπισθεν, το μοτέρ βρίσκεται στο «πίσω» μέρος και το ψυγείο δεν δέχεται τις απαραίτητες ποσότητες αέρα που χρειάζεται για να κάνει σωστά τη δουλειά του, τη στιγμή που ο κινητήρας δουλεύει στο όριο της περιστροφής του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.