Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Από τη «σκιά» στη γνώση - Συνεργασία 5ου ΓΕΛ Βέροιας με Ιταλικό σχολείο


Το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας μετά από πολλά χρόνια δραστηριοποίησης και συμμετοχής σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ λειτούργησε για πρώτη φορά ως οργανισμός υποδοχής και επιμόρφωσης προσφέροντας μαθησιακές εμπειρίες σε εκπαιδευτικούς από την Ευρώπη.


Συγκεκριμένα, από τις 20 έως 25 Νοεμβρίου υποδέχθηκε και φιλοξένησε δύο Ιταλίδες εκπαιδευτικούς για επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων (Job Shadowing) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος “Galilei In Europe 2” 2022-1-IT02-KA122-SCH-000078797 του δικού τους σχολείου.


Οι εκπαιδευτικοί Elisa Agosti και Elisa Casali, καθηγήτριες Ιστορίας και Λογοτεχνίας στο Istituto Tecnico-Liceo Scientifico GALILEO GALILEI της πόλης Crema (Λομβαρδία, Β. Ιταλία) βρέθηκαν στο σχολείο μας για μία εβδομάδα, μπήκαν στις τάξεις μας και παρακολούθησαν κάποια μαθήματα του κανονικού προγράμματος του σχολείου αλλά κυρίως μαθήματα που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας με τρόπο που θα ήταν επωφελής και γόνιμος για τις φιλοξενούμενες εκπαιδευτικούς.


Εκπαιδευτικοί του σχολείου, αξιοποιώντας τις γνώσεις και εμπειρίες που αποκόμισαν από την συμμετοχή τους σε Ευρωπαϊκά προγράμματα χρησιμοποίησαν διδακτικό υλικό κατάλληλο για τις ανάγκες επιμόρφωσης των Ιταλίδων εκπαιδευτικών και εφάρμοσαν σχέδια διδασκαλίας μέσα στην τάξη με τους μαθητές τους, διδάσκοντας μαθήματά τους στην Αγγλική γλώσσα. Αναλυτικά οι διδακτικές παρεμβάσεις που οργανώθηκαν από το σχολείο και τις οποίες παρακολούθησαν οι Ιταλίδες εκπαιδευτικοί αφορούσαν

● Digital Citizenship: Disinformation and Misinformation- From Theory to Awareness and Action (3 διδακτικές ώρες, B Λυκείου) Γιαννάκη Έλενα, Αγγλικής Γλώσσας

● Vincent van Gogh: Art creation and Mental Health issues (2 διδακτικές ώρες Α΄ Λυκείου) Γιαννάκη Έλενα, Αγγλικής Γλώσσας

● Λατινική γλώσσα και γραμματεία (2 διδακτικές ώρες Γ Λυκείου) Αξούριστου Χάρη, Φιλόλογος.

● Hour of code workshop : teaching visual programming_Students as content creators (2 διδακτικές ώρες, B Λυκείου) Μαργαριτόπουλος Θωμάς, Καθηγητής Πληροφορικής

● Immigrants and Refugees: Approaching their different aspects through the movie “Νύφες” and the documentary “4.1miles” (2 διδακτικές ώρες, Α Λυκείου) Μοσχόπουλος Τάσος, Καθηγητής Κοινωνικών Επιστημών.

● Universal Declaration of Human Rights, U.N. (2 διδακτικές ώρες Α Λυκείου) Μοσχόπουλος Τάσος, Καθηγητής Κοινωνικών Επιστημών.

● Citizenship and Modern Greek Language 1) Experiential Activity: "One Step Forward." and 2) "You and Me Together": Amnesty International program (group activity) (2 διδακτικές ώρες Γ Λυκείου) Λιακοπούλου Έφη, Φιλόλογος.

● Citizenship and Modern Greek Language 1) Democracy: a. Sense of sociality, b. The role of art and 2) Democracy – scientific article – research findings, diverse text, poem (2 διδακτικές ώρες Γ Λυκείου) Λιακοπούλου Έφη, Φιλόλογος.

Το υλικό των παραπάνω διδακτικών εφαρμογών είναι αναρτημένο στην ψηφιακή πλατφόρμα padlet, ο σύνδεσμος της οποίας είναι διαθέσιμος στη σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του σχολείου και στην πλατφόρμα επικοινωνίας και ενημέρωσης eduPage του 5ου ΓΕΛ. Βέροιας.


Το πρόγραμμα επιτόπιας παρακολούθησης μαθημάτων των εκπαιδευτικών από την Ιταλία συμπεριλάμβανε και διδακτική επίσκεψη με τους μαθητές των τμημάτων των Ανθρωπιστικών σπουδών της Γ Λυκείου στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της δράσης “Η Ιστορία αλλιώς”. Η δράση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας Καραγιάννη Φράγκα και Τότσκα Κατερίνα και στη διάρκεια της επίσκεψης οι φιλοξενούμενες εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές περιηγήθηκαν και ενημερώθηκαν εμπεριστατωμένα για την έκθεση «Χαρτογραφικές αποτυπώσεις της Σμύρνης και της ευρύτερης περιοχής» από τον κ. Κωνσταντίνο Κουρούδη.


Οι μαθητές του σχολείου αντιμετώπισαν με ιδιαίτερη δεκτικότητα τη διαδικασία αυτή και συμμετείχαν ενεργά και με μεγάλη προθυμία στις επιμέρους δραστηριότητες των μαθημάτων, πράγμα που επισημάνθηκε εμφατικά από τις Ιταλίδες εκπαιδευτικούς.





7 σχόλια:

  1. Πιασανε τοπο τα erasmus τοσα χρονια,44η η Ελλαδα στη παιδεια, μπροστα απο ρουμανια βουλγαρια μολδαβια.
    Αν πανε σε καμια 15αρια χωρες ακομη καθηγητες και μαθητες μπορει να περασουμε και το ουζμπεκισταν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα erasmous φταίνε ή η δουλειά μου να γίνει ρε αδερφέ? Άσχετος κρίνει άσχετα.

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστούμε για την τοποθέτηση σας. Ελήφθη και σας υποσχόμαστε ότι θα τη λάβουμε υπόψιν. Κάποιες επισημάνσεις*Ρουμανία, Βουλγαρία, Μολδαβία* , **Erasmus * αδερφέ. Bro.

      Διαγραφή
  2. ΕΚΔΡΟΜΟΥΛΕΣ ΔΡΑΣΟΥΛΕΣ ΦΡΟΥ ΦΡΟΥ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις προσωπική εμπειρία? Αν ναι τότε κάτι δεν έκανες καλά ΕΣΥ και όχι το παιδί. Αν δεν έχεις νεοέλληνα μου ,δεν αλλάζεις γνώμη.

      Διαγραφή
    2. Ας διάβαζες, να γινόσουν εκπαιδευτικός να ήσουν και εσύ "εκδρομούλες,δρασούλες, φρου φρου κι αρώματα" αντί να κάθεσαι να σχολιάζεις κακίες. Οι δρασούλες προέρχονται από σκληρή δουλειά κάποιων εκπαιδευτικών "παράδειγματα" που προσπαθούν μόνο προσφέρουν στην εκπαίδευση με όποιον μέσο τους παρέχεται στη Ελλάδα. Ναι και γιατι να μην πάνε εκδρομή? Τα κλεβουνε?Άντε με τον κάθε ασχετο....Αν και αν ξέρεις να διαβάζεις υπήρχε επίσκεψη στο σχολείο....φιλουμπες από τις δρασουλες

      Διαγραφή
  3. Κάντε και λίγο μάθημα ρεεε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ