Κανείς δεν γνωρίζει πότε θα του τύχει κάποιο πρόβλημα κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού. Ωστόσο, ένα σκασμένο λάστιχο στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να καθυστερήσει τα ταξίδια σας, να σας αφήσει στην άκρη του δρόμου ή ακόμη και να προκαλέσει ζημιά στο αυτοκίνητό σας. Για αυτό, θα πρέπει να ξέρετε τι να κάνετε για να «σώσετε» το ταξίδι σας και να επιστρέψετε γρήγορα στο δρόμο.
Η οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο με ένα σκασμένο ελαστικό είναι πολύ επικίνδυνη, ειδικά αν είναι ένα από τα μπροστινά (κατευθυντήρια). Εάν ταξιδεύετε με υψηλές ταχύτητες, πιθανότατα θα παρατηρήσετε μια σπασμωδική κίνηση στο τιμόνι προς την κατεύθυνση του σκασμένου ελαστικού. Αυτό μπορεί να σας κάνει να χάσετε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και να φέρει τους υπόλοιπους οδηγούς σε δεινή θέση.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, ένα ελαστικό που χάνει αργά αέρα είναι και το λιγότερο επικίνδυνο. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα θα ενημερώσουν τον οδηγό εάν ένα ελαστικό παρουσιάσει απώλεια πίεσης. Αυτό θα σας δώσει συνήθως αρκετό χρόνο για να βρείτε ένα ασφαλές μέρος να σταματήσετε ή ακόμη και να φτάσετε σε ένα βουλκανιζατέρ, προτού γίνει επικίνδυνη η κατάσταση (μεγάλη πτώση πίεσης).
Γιατί όμως μπορεί να κλατάρει ένα ελαστικό στον αυτοκινητόδρομο; Η πιο συχνή αιτία είναι τα αντικείμενα που βρίσκονται πεταμένα στην άσφαλτο. Αρκετές φορές έχουμε δει καρφιά, κομμάτια μετάλλου και άλλα αιχμηρά αντικείμενα να σφηνώνονται σε ελαστικά. Εάν χτυπήσουν σε ευαίσθητο σημείο το ελαστικό, μπορεί να του προκαλέσουν σοβαρό πρόβλημα.
Μια άλλη κοινή αιτία κλαταρίσματος είναι η έλλειψη συντήρησης από τον οδηγό. Ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για να βεβαιωθείτε ότι όλα βαίνουν καλώς. Ποτέ μην βγαίνετε στο δρόμο με ελαστικά που είναι σε κακή κατάσταση. Εάν δεν γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε, οδηγήστε μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ για να τα ελέγξει. Μπορούν να εντοπίσουν τυχόν προβλήματα και να κάνουν συστάσεις με βάση την κατάστασή τους.
Εννοείται ότι δεν πρέπει ποτέ να οδηγείτε με σκασμένο λάστιχο. Η οδήγηση ακόμη και για μικρή απόσταση με ένα σκασμένο ελαστικό μπορεί να προκαλέσει σοβαρή και κοστοβόρα ζημιά στο αυτοκίνητό σας και να σας φέρει σε μια επικίνδυνη κατάσταση.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αντικαταστήστε το σκασμένο ελαστικό με την ρεζέρβα ανάγκης (όπου υπάρχει), να χρησιμοποιήσετε το κιτ επισκευής (εάν είναι πολύ μικρή η ζημιά) ή να καλέσετε την οδική βοήθεια.
Εάν όμως έρθετε αντιμέτωποι με ένα σκασμένο ελαστικό στον αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να διατηρήσετε την ψυχραιμία σας και οι εντολές στα χειριστήρια του αυτοκινήτου να είναι ομαλές. Εάν σκάσει κάποιο ελαστικό θα πρέπει να κρατήσετε σταθερό το τιμόνι για να διατηρήσετε τον έλεγχο. Όσο μειώνετε η ταχύτητα χωρίς ή με λιγοστό πάτημα των φρένων και κατευθύνεστε προς το δεξί μέρος του δρόμου χρησιμοποιώντας φλας, το αυτοκίνητό σας θα συμπεριφέρεται πιο προβλέψιμα μετά την αρχική «έκρηξη». Ωστόσο, θα εξακολουθείτε να έχετε κάποια δυσκολία στον χειρισμό.
Βρείτε ένα ασφαλές σημείο, σε μια Λ.Ε.Α. ή σε μια έξοδο, και σταθμεύστε σε σημείο που είστε ορατοί σε όλους. Φροντίστε επίσης να έχει πλάτος το σημείο που ακινητοποιήσατε το αυτοκίνητο για να μπορέσετε να κάνετε εκτίμηση της κατάστασης. Εννοείται ότι έχουμε ενεργοποιημένα τα αλάρμ και τοποθετούμε το τρίγωνο ασφαλείας σε μεγάλη απόσταση.
Εάν το ελαστικό έχει πάθει μεγάλη ζημιά και δεν έχουμε ρεζέρβα να το αντικαταστήσουμε για να πάμε μέχρι με ασφάλεια μέχρι το βουλκανιζατέρ, καλούμε την οδική βοήθεια που έχουμε να μας πάει. Το κιτ επισκευής σε μια τέτοια συνθήκη δεν θα μας βοηθήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.