Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω τα ελαστικά του αυτοκινήτου μου;

Κάθε δύο εβδομάδες θα πρέπει να ελέγχετε τις πιέσεις για λόγους ασφάλειας, άνεσης και οικονομίας καυσίμου. Σε αντίθετη περίπτωση, τα ελαστικά δεν λειτουργούν σωστά, καταπονούνται και στο τέλος παραδίδουν πνεύμα αρκετά πριν την ώρα τους λόγω ανομοιόμορφης φθοράς.

Εάν έχετε πραγματοποιήσει περισσότερα από 50.000 χλμ. με τα συγκεκριμένα ελαστικά ή τα έχετε τοποθετήσει πριν μία τετραετία και βάλε, τότε σίγουρα χρειάζονται αντικατάσταση. Τα λάστιχα αποτελούν ένα από τα κρισιμότερα εξαρτήματα του αυτοκινήτου μας και η αντικατάστασή τους στον σωστό χρόνο διασφαλίζει, μεταξύ άλλων, και την ασφάλεια οδηγού και επιβατών.

Ως το μοναδικό σημείο σημείο επαφής με την άσφαλτο, τα ελαστικά παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια που μας παρέχει το αυτοκίνητο μας καθώς με την κατάσταση τους επηρεάζουν τη συμπεριφορά όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που φέρει, όπως είναι το ABS και το traction control, τη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και δευτερεύοντα πράγματα, για παράδειγμα την συνολική ποιότητα κύλισης και την οικονομία σε καύσιμο.

Οι τακτικοί έλεγχοι στην κατάσταση των ελαστικών μας είναι κάτι που επιβάλλεται για να διασφαλίσουμε ότι βρίσκονται πάντα την καλύτερη δυνατή «φόρμα» και μπορούν να μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χωρίς προβλήματα, αλλά και να δούμε εάν ήρθε η ώρα αντικατάστασής τους.

Παράλληλα, οι έλεγχοι αυτοί θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε έγκαιρα αν πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης τους, ενώ θα μπορείτε να γνωρίζετε και το πόσο δυναμικά μπορείτε να οδηγήσετε σε μια διαδρομή εκμεταλλευόμενοι την πρόσφυση που προσφέρουν.

Για αυτό πρέπει μια φορά τον μήνα τουλάχιστον (κάθε δύο εβδομάδες ακόμη καλύτερα), μαζί με τον έλεγχο της πίεσης, να κάνετε και έναν οπτικό έλεγχο.

Τα «σημάδια» που θα πρέπει να παρατηρήσετε είναι τα εξής:

  • Εάν παρατηρήσετε ένα κόψιμο ή εξόγκωμα (βυζί) στο πλαϊνό του ελαστικού να ξέρετε ότι αλλοιώνει τον σκελετό του και κατά συνέπεια την σωστή απόδοσή του. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσετε σε αντικατάστασή του.
  • Το ελάχιστο νόμιμο βάθος είναι 1,6 χλστ.. Παρόλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλεια σας απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χλστ. (καινούριο έχει βάθος 8 έως 9 χλστ.).
  • Εάν πέσετε σε μια μεγάλη λακκούβα ή “κοντράρετε” έντονα ένα πεζοδρόμιο, υπάρχει ενδεχόμενο το ελαστικό να έχει υποστεί εσωτερική ζημιά. Σε κάθε περίπτωση δεν αμελείτε το συμβάν και επισκέπεστε ένα βουλκανιζατέρ για να πάρετε την γνώμη ειδικού.
  • Κάθε δύο εβδομάδες θα πρέπει να ελέγχετε τις πιέσεις για λόγους ασφάλειας, άνεσης και οικονομίας καυσίμου. Σε αντίθετη περίπτωση, τα ελαστικά δεν λειτουργούν σωστά, καταπονούνται και στο τέλος παραδίδουν πνεύμα αρκετά πριν την ώρα τους λόγω ανομοιόμορφης φθοράς.
  • Εάν έχετε πραγματοποιήσει περισσότερα από 50.000 χλμ. με τα συγκεκριμένα ελαστικά ή τα έχετε τοποθετήσει πριν μία τετραετία και βάλε, τότε σίγουρα χρειάζονται αντικατάσταση.
Τέλος, καλό είναι να αντικαθιστούμε και τα τέσσερα ελαστικά με καινούρια που πληρούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και ταιριάζουν στον χαρακτήρα του αυτοκίνητου μας.

4 σχόλια:

  1. Δεν θέλουμε ούτε λάστιχο πας ούτε μάρκετ πας να κατεβάσουν το ΦΠΑ θέλουμε επιτέλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλη η ζωή μου ένα pass, γειά σου Κούλη passαδόρε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανα 60.0000 χιλιομετρα η αλλαγη των ελαστικων. Αν το αμαξι χρησιμοποιειται ελαχιστα πχ μια φορα την εβδομαδα ανα 5 χρονια η αλλαγη των ελαστικων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ