Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Δορυφορική παρακολούθηση φορτηγών και κοντέινερ σε όλη τη χώρα από την ΑΑΔΕ

Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το έργο της ΑΑΔΕ που είναι σχετικό με την παρακολούθηση της κίνησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων κατά την είσοδο και την κυκλοφορία τους στη χώρα. Tα φορτηγά μεταφοράς εμπορευμάτων και τα εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται θα εφοδιαστούν με κυκλώματα δορυφορικής παρακολούθησης και η διακίνησή τους θα ελέγχεται μέσω δορυφόρου, αλλά και άλλων συστημάτων που θα «σπείρει» η ΑΑΔΕ στη χώρα.

Το έργο έχει προϋπολογιστεί σε 80,06 εκατ. ευρώ και αναθέτουσα αρχή είναι η ΑΑΔΕ. Είναι το δεύτερο πιο σημαντικό έργο -έπειτα από εκείνο της αναβάθμισης του TAXIS-TAXISnet-ELENXIS, ύψους 100 εκατ. ευρώ- που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ), με σκοπό τον εκσυγχρονισμό της ΑΑΔΕ και των εργαλείων που αξιοποιεί για την παρακολούθηση των φορολογικών εσόδων, αλλά και την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Αντικείμενό του είναι η δημιουργία για την Τελωνειακή Υπηρεσία της ΑΑΔΕ ενός ολοκληρωμένου συστήματος για τον έλεγχο και την καταγραφή φορτηγών και εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) κατά τη διέλευσή τους από χερσαία συνοριακά σημεία και Τελωνεία Λιμένων, καθώς και την ψηφιακή παρακολούθηση της κίνησής τους κατά την κυκλοφορία τους εντός της χώρας. Βασικός στόχος του έργου είναι η αντιμετώπιση του διασυνοριακού εγκλήματος και η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου προϊόντων και ειδικά του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Το βασικό έργο θα περιλάβει ένα Σύστημα Καταγραφής Διελεύσεων (ΣΥΚΑΔ), βάσει του οποίου θα καταγράφονται αυτόματα (μέσω καμερών, ειδικού ασύρματου εξοπλισμού κ.λπ.) τα διερχόμενα οχήματα παντός τύπου (Ι.Χ., φορτηγά, λεωφορεία, βυτιοφόρα κ.λπ.) κατά τη διέλευσή τους από περίπου 30 σημεία της χώρας. Τα σημεία αυτά είναι οι βασικοί λιμένες και τα σημεία εισόδου/εξόδου.

Παράλληλα, το έργο θα περιλάβει την τοποθέτηση πάνω από 10.000 κυκλωμάτων δορυφορικής παρακολούθησης (GPS Trackers), που θα τοποθετούνται στα φορτηγά και τα containers που κινούνται επί ελληνικού εδάφους. Επίσης, θα περιλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης ζύγισης βαρέων οχημάτων σε επιλεγμένα σημεία, όπως στις εισόδους της χώρας και στους σταθμούς διοδίων, όπου θα μπορεί να ζυγίζεται αυτόματα το όχημα στη δεξιά λωρίδα διοδίων με τέτοιον τρόπο ώστε να διευκολύνεται ο έλεγχος.

Ακόμη, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα προμηθευτούν 15 μηχανήματα έξυπνης μύτης (smart nose) για την Ελεγκτική Υπηρεσία Τελωνείων (ΕΛΥΤ) και για τις 14 υπηρεσίες των Κινητών Ομάδων Ελέγχου (ΚΟΕ) και των Θαλάσσιων Ομάδων Ελέγχου (ΘΟΕ). Φυσικά, τα προαναφερόμενα εργαλεία θα υποστηριχθούν από τις κατάλληλες υποδομές πληροφορικής και εργαλεία ανάλυσης δεδομένων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΑΔΕ, πέραν των βασικών σημείων ελέγχου που θα στηθούν σε τελωνεία, λιμάνια και διόδια, θα περιλάβει και 17 Κινητές μονάδες ελέγχου και αναγνώρισης οχημάτων εξοπλισμένες με κάμερες ALPR (Automatic License Plate Recognition), ειδικό εξοπλισμό και λογισμικό, οι οποίες θα τοποθετούνται σε διάφορα σημεία επί του οδικού δικτύου.

Συνολικά το σύστημα θα εγκατασταθεί σε:

  • 34 συνοριακά σημεία, λιμάνια και αποθήκες διακίνησης,
  • 132 σταθμούς διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και
  • 17 μη ελεγχόμενους μεγάλους κόμβους σε όλη την επικράτεια.

Το έργο της παρακολούθησης των εμπορευμάτων και των φορτηγών είναι ένα από ένα σύνολο 20 έργων που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης από την ΑΑΔΕ. Συνολικά η ΑΑΔΕ έχει εντάξει έργα ύψους 300 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα πιο σημαντικά είναι:

  • «Ανάπτυξη νέου ενοποιημένου Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Φορολογίας της ΑΑΔΕ (TAXIS – TAXISnet – Elenxis)», ύψους 100 εκατ. ευρώ.
  • «Σύστημα παρακολούθησης κίνησης επαγγελματικών οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) κατά την είσοδο και την κυκλοφορία τους στη χώρα», ύψους 80 εκατ. ευρώ και
  • «Οργάνωση Γραφείου για τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ – Προμήθεια Λογισμικού, Οργάνωση και Ψηφιοποίηση Αρχείων», ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Με εξαίρεση το πρώτο έργο, που θα αποτελέσει αντικείμενο υλοποίησης και στο ΕΣΠΑ, κι επομένως θα υλοποιηθεί και μετά τη λήξη της περιόδου εφαρμογής του σχεδίου «Ελλάδα 2.0», τα δύο τελευταία αποτελούν έργα που θα χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό σημαίνει ότι έχουν ιδιαίτερα απαιτητικούς χρόνους υλοποίησης. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί μέχρι του τέλος του 2025 -πρακτικά μέσα σε λιγότερο από 2,5 έτη.


Πηγή

3 σχόλια:

  1. Μετά από δεκάδες δις ευρώ που θα πληρώνουμε για τα επόμενα 99 χρόνια, κάναμε διπλή γραμμή τρενων Θεσσαλονίκη Αθήνα.

    Τα τσακάλια που μας κυβερνούν τόσα χρόνια δε μπόρεσαν να οργανώσουν τον ΟΣΕ ώστε όταν ένα τρένο πάει Αθήνα και το άλλο Θεσσαλονίκη να μην συγκρουστούν.
    Το 2023.
    Και η καλή μας κυβέρνηση μας λέει ότι το φορτηγό που κάνει εκκενωσεις βοθρων στην Αλεξάνδρεια θα παρακολουθείτε δορυφορικά.
    ΡΕ άντε στα διαλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με 30 drones μπορούν να παρακολουθούν όλα τα επίφοβα δάση και να μην καεί ούτε δένδρο με πολύ λιγότερα από τα 100 εκ.ερω και πολύ μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για την χώρα ή δεν θέλουν αυτό; οι 41% επιτελικοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα τετράποδα παρακολουθούνται, τα φορτηγά και ταξί και λίγο αργότερα όλα τα οχήματα θα παρακολουθούνται και τέλος, ποιο δίποδο είδος θα πάρει σειρά οέοοο? Λέτε η κάρτα με το τσιπάκι να βοηθήσει σ'αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ