Έμαθε να ζει στη σκιά των μεγάλων οδικών έργων της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας, μολονότι αποτέλεσε για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες τη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα της χώρας.
Ένα άγνωστο -στους περισσότερους- διαμάντι της Μακεδόνιας, το οποίο μπορεί να θάμπωσε στο πέρασμα του χρόνου, ωστόσο, ουδέποτε έχασε την αξία του.
Πρόκειται για την υψηλή γέφυρα των Σερβιών, μια λεπτή γραμμή ασφάλτου που μοιάζει να αιωρείται μερικά μέτρα από τα γαλήνια νερά της τεχνητής λίμνης Πολυφύτου, δημιουργώντας έναν εντυπωσιακό αντικατοπτρισμό.
Η γέφυρα των Σερβίων άνοιξε τις πύλες της το 1976, τοποθετώντας το όνομά της στην κορυφή της λίστας με τις μεγαλύτερες σε μήκος γέφυρες όχι μόνον της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων.
Για την κατασκευή της χρειάστηκαν περίπου τέσσερα χρόνια και μετά την ολοκλήρωσή της αποτέλεσε αναπόσπαστο τμήμα της Εθνικής Οδού που συνδέει τη Λάρισα με την πόλη της Κοζάνης.
Οι 27 τσιμεντένιες κολόνες αναλαμβάνουν να κρατήσουν στο ύψος της μια γέφυρα που μετρά ήδη 47 χρόνια ζωής και πλέον αποζητά τη στοιχειώδη μέριμνα της Πολιτείας ώστε να παραμείνει όρθια και να συνεχίσει να προσφέρει το πολύτιμο έργο της.
Συνέπεια του χρόνου αλλά και της καταπόνησης, σήμερα η γέφυρα μήκους 1.371 μέτρων βρίσκεται στη φάση της αποκατάστασης των εκτεταμένων φθορών, οι οποίες ανάγκασαν τις Αρχές να διακόψουν στις 16 Μαρτίου την κυκλοφορία για όλα τα οχήματα.
Στις 3 Ιουνίου, μετά από 79 ημέρες που ίσχυε η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, δόθηκε ξανά σε κυκλοφορία, με εναλλακτική μονοδρόμηση, μόνο για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα και για κάθε είδους οχήματος με μεικτό βάρος μικρότερο των 3,5 τόνων. Η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται με τους υφιστάμενους φωτεινούς σηματοδότες που έχουν τοποθετηθεί στις δύο πλευρές της γέφυρας.
Τα μεγαλύτερα φορτηγά και λεωφορεία συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις εναλλακτικές διαδρομές, έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες επισκευής. Αυτές αναμένονται να ολοκληρωθούν μέσα στον Σεπτέμβιο, ώστε στη συνέχεια να απομακρυνθούν τα φανάρια και να δοθεί η γέφυρα σε κυκλοφορία για όλα τα οχήματα.
Σε κάθε περίπτωση, η θέα από τον γειτονικό λόφο του χωριού Νεράιδα θα αποζημιώσει τον ταξιδιώτη, όποια ώρα της ημέρα κι αν επιλέξει να βρεθεί εκεί να απολαύσει αυτόν το άγνωστο αρχιτεκτονικό θαύμα της Μακεδονίας.
Και το Παρίσι από την Βέροια 1.15 είναι με το αεροπλάνο,γιατί δεν μας το δείχνετε.
ΑπάντησηΔιαγραφή