Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

To θυμάσαι αυτό το παγωτό των 90’s;

Έβγαινε πάντα, όταν οι γονείς σου είχαν καλεσμένους - 
Το έργο τέχνης της Algida

Τα οικογενειακά παγωτά ψυγείου δεν είχαν ποτέ στην Ελλάδα τη διάσταση του επιδόρπιου σε ένα επίσημο τραπέζι, το γλυκό δηλαδή που θα έβγαινε στο τέλος για να ολοκληρώσει το μενού. Αυτό συνέβαινε και συμβαίνει με το χύμα παγωτό, που ασφαλώς υπερέχει σε ποιότητα. 

Εξαίρεση ένα και μόνο παγωτό, το οποίο έκανε θραύση τη δεκαετία του ’90, καλύπτοντας ακριβώς αυτό το… κενό. Το είδαμε στην αγαπημένη σελίδα Cult Battles κι έτρεξαν τα σάλια μας…

Λίγο η διαφορετικότητα στην εμφάνιση – η προσεγμένη και πιο ψαγμένη σύνθεσή του – λίγο το μάρκετινγκ με τη στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια, ανέδειξαν το Viennetta της Algida (Unilever) σε παγωτό ικανό να… σταθεί σε κυριακάτικο τραπέζι, όχι ασφαλώς αμιγώς οικογενειακό, αλλά παρουσία και καλεσμένων. 

Μάλιστα κάποια στιγμή είχε γίνει μόδα, εκτός του να υπάρχει μία Viennetta στο οικιακό ψυγείο για τέτοια περίσταση, να αποτελεί το γλύκισμα – «δώρο» που έφερναν μαζί τους οι καλεσμένοι!

Η χαρακτηριστική τηλεοπτική διαφήμιση πέτυχε διάνα σε αυτό το κομμάτι και το μήνυμα της ήταν παραπλήσιο σε όλες τις χώρες που κυκλοφόρησε το παγωτό. Το Viennetta λανσαρίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1982 και έως τα μέσα της δεκαετίας του ’90 θεωρούταν εναλλακτική πολυτελείας για είδος συμβατικού παγωτού. 

Το «κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα κομμάτι» ήταν το σλόγκαν και στο εξωτερικό, όπου επίσης προωθήθηκε ως υποκατάστατο ενός γαλακτομπούρεκου ή ενός κανταϊφιού (με την εκάστοτε αντιστοιχία βέβαια στα κατά τόπους παραδοσιακά γλυκά).

Επρόκειτο πράγματι για ένα εξαιρετικά νόστιμο παγωτό, αλλά για να προκληθεί αυτός ο μεγάλος ντόρος γύρω απ’ το όνομα του στα ‘90s χρειάστηκε να βάλουν το χεράκι τους τα KFC και η Pizza Hut, που αποφάσισαν να το εντάξουν ως επιδόρπιο στο μενού τους. Υπήρχε βέβαια ένα… προβληματάκι με τη Viennetta. 

Στη διαφήμιση το παγωτό φαινόταν αρκετά μεγαλύτερο απ’ ότι πραγματικά ήταν και αν υπήρχε μόνο μία συσκευασία στο ψυγείο δεν έφτανε ούτε για… ζήτω σε εξαμελές και άνω τραπέζι. Αυτό έθετε και εν αμφιβόλω τον value for money χαρακτήρα του, διότι η τιμή του ήταν σαφώς πιο τσουχτερή απ’ ότι άλλα συμβατικά οικογενειακά παγωτά.

Το προϊόν της Unilever ολοκλήρωσε τον κύκλο του ως οικογενειακό παγωτό κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 (και στην Ελλάδα προς τα τέλη της), δεν αποχώρησε όμως από την αγορά. Εξακολουθεί να παράγεται, έστω με μικρότερη επιτυχία έως σήμερα και το μόνο που έχει αλλάξει είναι η συσκευασία και το μέγεθος. «Λαχταριστό παγωτό με γεύση βανίλια και πολλαπλές τραγανές σοκολατένιες στρώσεις για maximum απόλαυση», αναφέρει και τώρα η περιγραφή του.

Εκτός από την Ελλάδα πωλείται σε άλλες 11 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, στην αγορά των οποίων επέστρεψε το 2021 (ύστερα από απουσία 25 χρόνων), υπό το brand της Good Humor. Τότε, η είδηση είχε γίνει άμεσα αντικείμενο συζήτησης στο Twitter, με πολλούς Αμερικανούς να επιδοκιμάζουν για την «επιστροφή».

Το 2007, για τον εορτασμό των 25ων γενεθλίων της μάρκας, κατασκευάστηκε μια Viennetta 22,7 μέτρων, καταρρίπτοντας το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ για το μεγαλύτερο παγωτό σε μήκος ever.

Καμιά φορά νομίζεις ότι μόνο εσύ θυμάσαι τόσο έντονα κάποια συγκεκριμένα προϊόντα, που γλυκαίνουν τις αναμνήσεις των παιδικών σου χρόνων, έως ότου συμπεράνεις ότι το ίδιο συμβαίνει για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο…



2 σχόλια:

  1. Το θυμάμαι... οι γονείς μου δεν το έπαιρναν, παρότι τους το είχα ζητήσει επανειλημμένα γιατί "ήταν ακριβό".

    Ενώ δε μπορώ να πω πως είχαμε οικονομικό θέμα.

    Δεν το δοκίμασα ποτέ.. Στα διάλα, συγχύστικα.. 😡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παγωτό, για πολύ γερά δόντια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ