Τα ελαστικά φροντίζουν για την ασφάλεια και την άνεση των μετακινήσεων μας, αλλά για να προσφέρουν όλα όσα υπόσχονται θα πρέπει να τα φροντίζουμε και να τα ελέγχουμε συχνά.
Υπό κανονικές συνθήκες ο κύκλος ζωής των ελαστικών ενός αυτοκινήτου δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 3 χρόνια, πάντα με την προϋπόθεση ότι η χρήση και η φροντίδα που τους προσφέρουμε είναι ευλαβική.
Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να παρατείνουμε τον χρόνο ζωής τους, χωρίς φυσικά να μετριάσουμε την αποτελεσματικότητά τους και ως εκ τούτου την ασφάλεια που παρέχουν σε εμάς και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Σε αντίθετη περίπτωση, που η φροντίδα μας στα ελαστικά είναι μηδαμινή και το στιλ οδήγησής μας επιθετικό, είναι βέβαιο ότι θα επιταχυνθεί η φθορά τους και θα υποβαθμιστούν οι ιδιότητές τους, ανεξάρτητα από τον τύπο και την μάρκα.
Για αυτό τον λόγο, θα αναφέρουμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε όλοι, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούμε επιπλέον τα ελαστικά και να υποβαθμίζουμε την ασφάλεια μας.
Λάθος πιέσεις
Ο βασικός έλεγχος που πρέπει να πραγματοποιήσουμε για να διασφαλίσουμε τη μακροζωία των ελαστικών του αυτοκινήτου μας είναι οι πιέσεις τους. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές ελαστικών, θα πρέπει να ελέγχουμε τις πιέσεις κάθε 2 με 3 εβδομάδες για να αποφύγουμε την πρόωρη φθορά, την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και την υποβάθμιση των οδικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου μας, πλήττοντας και οδική ασφάλεια.
Ακινησία
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό μας μείνει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν θα πρέπει να το αφήσουμε στη μοίρα του, αλλά να αυξήσουμε τις πιέσεις των ελαστικών για να αποτρέψουμε την παραμόρφωση του πέλματος και του προφίλ από την ακινησία. Το ιδανικό βέβαια είναι να το σηκώσουμε ελαφρώς από το έδαφος, με σκοπό να μην έρχονται σε επαφή με αυτό τα ελαστικά μας.
Αυξημένο φορτίο
Όλα τα ελαστικά της αγοράς έχουν συγκεκριμένο δείκτη φορτίου που δεν πρέπει να ξεπερνάμε. Πρόκειται για έναν διψήφιο αριθμό που τον εντοπίζουμε στο πλαϊνό του ελαστικού ανάμεσα από την διάσταση της ζάντας και τον δείκτη ταχύτητας, και αφορά το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ανά ελαστικό. Το άθροισμα του δείκτη φορτίου και των τεσσάρων ελαστικών θα πρέπει να υπερβαίνει ελαφρώς το μέγιστο μεικτό βάρος του αυτοκινήτου για να μπορέσουν να το υποστηρίξουν σωστά. Εννοείται ότι σε αντίθετη περίπτωση θα επηρεαστούν τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και η φυσικά η αντοχή τους.
Οδηγικές συνήθειες
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, ο τρόπος με τον οποίο κινούμαστε στην άσφαλτο έχει άμεση επίπτωση στην κατάσταση των ελαστικών μας. Οδηγώντας αμυντικά και αποφεύγοντας τις υπερβολές (απότομα φρεναρίσματα, σπιναρίσματα, «κοψίματα» του τιμονιού εν κινήσει κ.α.), μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά τον ρυθμό με τον οποίο φθείρεται το πέλμα των ελαστικών.
Αποφυγή κακοτεχνιών
Η αποφυγή των κακοτεχνιών του οδοστρώματος ή έστω το προσεκτικό πέρασμα πάνω από αυτές μπορεί επίσης να λειτουργήσει ευεργετικά, ενώ σημαντικός παράγοντας φθοράς των ελαστικών αποτελεί και η συχνή επαφή με τα πεζοδρόμια. Ειδικά το τελευταίο απαγορεύεται δια ροπάλου.
Αμέλεια ζυγοστάθμισης-ευθυγράμμισης
Η ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών θα αποτρέψει την ταχύτερη και ανομοιόμορφη φθορά του πέλματος των ελαστικών, παρατείνοντας τη ζωή τους, με ότι θετικό συνεπάγεται. Αν λοιπόν παρατηρήσετε ασυνήθιστους κραδασμούς στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου ή την τάση του αυτοκινήτου να αποκλίνει της πορείας του, τότε είναι πολύ πιθανόν να απαιτείται η επίσκεψή σας σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο το οποίο θα ελέγξει την ζυγοστάθμιση των τροχών και θα προχωρήσει στην ευθυγράμμισή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.