Η υπερθέρμανση ενός κινητήρα μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την άμεση παρέμβασή μας μόλις ο κόκκινος εφιάλτης της σχετικής ένδειξης κάνει την εμφάνισή του στον πίνακα οργάνων.
Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει την ικανότητα να μετατρέπει σε έργο μόλις το 30%-40% της χημικής ενέργειας που περικλείουν τα ορυκτά καύσιμα.
Κι αυτό γιατί ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας αυτής μετατρέπεται σε θερμότητα την οποία μάλιστα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα πρέπει να αποβάλλουν στο περιβάλλον.
Αυτός άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο όλοι οι κινητήρες διαθέτουν ένα σύστημα ψύξης, το οποίο διασφαλίζει ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό τους θα διατηρηθεί εντός ενός συγκεκριμένου εύρους.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας ενός κινητήρα είναι οι 90 βαθμοί Κελσίου, θερμοκρασία που διατηρείται λίγο έως πολύ σταθερή από τη στιγμή που θα επιτευχθεί.
Αν μάλιστα έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα ψύξης το οποίo χαίρει… άκρας υγείας, τότε οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού θα πρέπει να είναι ανεπαίσθητες ανεξαρτήτως συνθηκών.
Αντιθέτως αν το σύστημα ψύξης δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο έργο του, τότε η θερμοκρασία του κινητήρα είναι πιθανόν να φτάσει σε τέτοια επίπεδα που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στην καταστροφή του.
Οι υψηλές θερμοκρασίας μπορούν να «κάψουν» τα ελαστικά μέρη ενός κινητήρα, κοινώς τις φλάτζες, ενώ σε ακόμα πιο ακραίες περιπτώσεις είναι πιθανόν να επηρεαστούν ακόμα και τα κινούμενα-μεταλλικά μέρη ενός κινητήριου συνόλου.Ευτυχώς για όλους μας, τα αυτοκίνητα διαθέτουν τον απαραίτητο δείκτη θερμοκρασίας ή έστω μια προειδοποιητική ένδειξη, η ενεργοποίηση της οποίας επιβάλλει την άμεση λήψη κάποιων πολύ συγκεκριμένων ενεργειών.
Σε ενδεχόμενη αύξησης της θερμοκρασίας του κινητήρα οφείλουμε να μειώσουμε άμεσα το φορτίο του κινητήρα, περιορίζοντας την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου.
Η αμέσως επόμενη κίνηση είναι να ακινητοποιήσουμε το όχημα με ασφάλεια και να σβήσουμε τον κινητήρα. Στη συνέχεια μπορούμε να ανοίξουμε το καπό, ώστε να εξασφαλίσουμε τον βέλτιστο αερισμό του, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιχειρήσουμε εκείνη τη στιγμή να ανοίξουμε την τάπα του ψυγείου.
Κι αυτό γιατί στην περίπτωση που έχουν αναπτυχθεί στο εσωτερικό του υψηλές θερμοκρασίες τότε το καυτό ψυκτικό υγρό πρόκειται να εκτιναχθεί από το πρώτο άνοιγμα που θα δημιουργηθεί.
Από τη στιγμή που θα κρυώσει ο κινητήρας, τότε μπορούμε να ελέγξουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού και ενδεχομένως να συμπληρώσουμε την απαιτούμενη ποσότητα.
Κάτι τέτοιο βέβαια δεν πρόκειται να λύσει οριστικά το πρόβλημα, συνεπώς η μεταφορά του αυτοκινήτου με τη χρήση της οδικής βοήθειας είναι εκείνη που συστήνεται ώστε να αποφευχθεί μια ακόμα μεγαλύτερη βλάβη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.