Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Παρουσιάστηκε στη Βέροια το βιβλίο «Παρέμβαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες στη Γλώσσα -Μέθοδος "ΚΟΛΟΒΟΣ"»


Το βιβλίο του ειδικού παιδαγωγού Γιώργου Κολοβού, με τίτλο «Παρέμβαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες στη Γλώσσα, Μέθοδος "ΚΟΛΟΒΟΣ" - Εγχειρίδιο Εφαρμογής της Μεθόδου», παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 15 Μαΐου 2023 στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας.


Η εκδήλωση προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών, που είτε θέλησαν να ενημερωθούν για την μέθοδο του κ. Κολοβού, είτε την έχουν ήδη εφαρμόσει και θέλησαν να μοιραστούν με το κοινό την εμπειρία τους από τα αποτελέσματά της σε παιδιά και ενήλικες με μαθησιακές δυσκολίες.


Την εκδήλωση συντόνιζε η Τζωρτζίνα Αθανασίου, Διδάκτωρ Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Σορβόννης Paris IV, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν η Προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Ευθυμία Γώτη και η αντιδήμαρχος Παιδείας Συρμούλα Τζήμα. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε επίσης και ο Δήμαρχος Βέροιας Κώστας Βοργιαζίδης.


Τον λόγο πήρε αρχικά ο πρώην Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, MSc Παιδαγωγικής - Diploma στις Μαθησιακές Δυσκολίες, Διονύσης Διαμαντόπουλος, παρουσιάζοντας αρχικά κάποια στατιτικά στοιχεία για παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Συγκεκριμένα είπε πως, περίπου το 10%-15% των μαθητών παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες κάθε είδους, δηλαδή περίπου 2-3 παιδιά σε κάθε τάξη των 20 μαθητών, με την συχνότερη να είναι η δυσλεξία, σε ποσοστό περίπου 30% του συνόλου των μαθησιακών δυσκολιών, δηλαδή περίπου το 5% των μαθητών.


Χαρακτήρισε την μέθοδο εκπληκτική και ως το πιο κατάλληλο εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό, παρουσίασε τον τρόπο εφαρμογής της, πού στηρίζεται και πού κρύβεται το μυστικό της, ενώ την πρότεινε σε όλους τους συναδέλφους του, καθώς όπως είπε θα βοηθήσει τους γονείς και την εκπαίδευση γενικότερα.

«Αν η Πολιτεία ήθελε να βοηθήσει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες θα είχε ήδη εισάγει την μέθοδο στα σχολεία», σχολίασε ο κ. Διαμαντόπουλος.


Τον λόγο πήρε στη συνέχεια ο Πέτρος Σταγιόπουλος, Διδάκτωρ στις Επιστήμες της Αγωγής, Προϊστάμενος Α' ΚΕΔΑΣΥ Θεσσαλονίκης. Αρχικά παρουσίασε το τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες, πώς επεξεργάζεται τις πληροφορίες ο εγκέφαλός μας, αλλά και γιατί είναι αποτελεσματική η μέθοδος. Όπως είπε, αναπτύσσει τις μεθόδους επεξεργασίας των οπτικών και ακουστικών πληροφοριών, τους τρόπους σκέψης και τις γνωστικές στρατηγικές.


Τον λόγο πήρε στη συνέχεια η Κατερίνα Παπαγεωργίου, Διδάκτωρ στις Επιστήμες της Αγωγής, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, η οποία αναφέρθηκε στη γλωσσική επίγνωση, την ικανότητα του παιδιού να σκέπτεται και ταυτόχρονα να ελέγχει και την δομή του προφορικού λόγου. Όπως είπε η κ. Παπαγεωργίου, η μέθοδος βοηθάει να κατακτήσουμε γρήγορα το στάδιο της ανάγνωσης και να φτάσουμε παραπέρα.


Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε η Αναστασία Λαφάρα MSc στις Επιστήμες της Αγωγής, Διευθύντρια στο 6ο ΔΣ Νάουσας, η οποία αναφέρθηκε στον κοινωνικό αποκλεισμό που βιώνει ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες, κάτι που αποτρέπεται με την μέθοδο «Κολοβού».

Η κ. Λαφάρα παρουσίασε την μέθοδο και τα αποτελέσματα που είδε στην εφαρμογή της στο σχολείο όπου υπηρετεί, λέγοντας πως βοηθάει στην αναγνωστική δεξιότητα του παιδιού, αποκαθιστά και βελτιώνει μαθησιακές δυσκολίες, ενώ ανέφερε το πού εφαρμόζεται η μέθοδος και συγκεκριμένα: αναγνωστικές δυσκολίες, δυσλεξία, νοητική υστέρηση, διάσπαση προσοχής - διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, φάσμα του αυτισμού, αφασίες και δυσφασίες, σύνδρομο Landau – Kleffner, σύνδρομο Prader - Willi, σύνδρομο Tourette, σύνδρομο Down, επιληψία - αφαιρέσεις (petite mal), υποβοήθηση της ανάγνωσης στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, ενισχυτική διδασκαλία, αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή.


Η μέθοδος όπως είπε, αποτελείται από 7 επίπεδα, γίνεται η αρχική αξιολόγηση, με βάση τα αποτελέσματα αποφασίζεται το γλωσσικό επίπεδο και σχεδιάζεται η παρέμβαση με εξατομικευμένο πρόγραμμα. Αναφέρθηκε στα οφέλη των παιδιών του σχολείου της με την μέθοδο και πρότεινε με την σειρά της να ενταχθεί στην εκπαίδευση, καθώς λύνει πολλά προβλήματα.


Παίρνοντας τον λόγο ο Γιώργος Κολοβός, ευχαριστώντας αρχικά τους συναδέλφους του για την πολύ λεπτομερή παρουσίαση της μεθόδου του, λέγοντας επίσης πως οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην ειδική αγωγή, μπορούν να προσφέρουν πολλά στη γενική αγωγή.

Αναφέρθηκε στο πώς μπορεί ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες να «χαθεί» μέσα σε μια τάξη, χάνοντας έτσι την αυτοεκτίμησή του, ενώ ζήτησε από τους συναδέλφους ακροατές που έχουν εφαρμόσει την μέθοδο, να μιλήσουν για να αποτελέσματά της.


Δύο εξ αυτών, θέλησαν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από την εφαρμοή της μεθόδου, σε ειδική και γενική αγωγή, σε παιδιά και ενήλικες, σε δύσκολες καταστάσεις και σε μεγάλα ποσοστά αναπηρίας. Στάθηκαν στην αρχική αξιολόγηση χαρακτηρίζοντάς το συστηματικό εργαλείο, που δίνει μια απλή διάγνωση σε λίγα λεπτά, κάνοντας πιο απλή την εργασία που ακολουθεί και την βελτίωση αισθητή.


Όπως εξομολογήθηκαν οι κυρίες εκπαιδευτικοί, τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά σε όλες τις περιπτώσεις και πως πέρα από ανάκτηση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης των ατόμων, δημιουργούν καλούς και ευτυχισμένους μαθητές.


Τον λόγο πήρε τέλος ο Προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Σάκης Αλατζόγλου, χαρακτηρίζοντας την μέθοδο προσφορά προς τα παιδιά και προς τους εκπαιδευτικούς που προσπαθούν να τα βοηθήσουν.

Δείτε φωτογραφίες:







































1 σχόλιο:

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ