Ένα κείμενο διαμαρτυρίας για τον «αποκλεισμό» με λαμαρίνες -λόγω επικίνδυνων κτισμάτων- της παραδοσιακής συνοικίας της Κυριώτισσας, συνέταξαν κάτοικοι και μέλη της Κίνησης Πολιτών Κυριώτισσας, καλώντας παράλληλα σε ανοιχτό διάλογο - αντίδραση για την προστασία και ανάδειξη της περιοχής.
Το κείμενο αναφέρει συγκεκριμένα:
Η διατηρητέα περιοχή τής Κυριώτισσας αποτελούσε ζωντανό σημείο Αναφοράς και Ανασυγκρότησης της Συλλογικής Μνήμης, χαρακτηριστική δε περίπτωση Αναζήτησης της έννοιας τού «Ιερού στην Πόλη».
Τα 11 βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία της, τα ενταγμένα μες στον μοναδικό πολεοδομικό ιστό της (κλειστά οικοδομικά "τετράγωνα" που δημιουργήθηκαν από την «ενσειρά» αμυντική διάταξη των λαϊκής αρχιτεκτονικής των σπιτιών της) συνιστούσαν ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος σύνολο. Για να προστατευθεί και να αναδειχθεί η Κυριώτισσα (κηρύχθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες “Ιστορικός τόπος” που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας) χορηγήθηκαν κατά τηδεκαετία τού '90 στις τότε τοπικές αρχές κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια.
Δυστυχώς, αφενός το είδος τής ανάπλασης και, αφετέρου, η παράνομη -σύμφωνα με τους νόμους που προστατεύουν την περιοχή- λειτουργία "υπαίθριων" κέντρων νυχτερινής διασκέδασης διέλυσαν σε μεγάλο βαθμό τον κοινωνικό ιστό και τον τρόπο ζωής της περιοχής καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (Π.χ., καταστράφηκαν οι περίφημες «Απανοιξιές» της και οι περίκλειστες αυλές της - "Τσιμεντάρισαν” τους περίβολούς της! - Τα σοκάκια της στρώθηκαν με πλάκες Καρύστου και μάρμαρα!).
Παράλληλα, απρέπειες και χυδαιότητες μετέτρεψαν τα μνημεία-ναούς της σε...“μπαρεκκλήσια”. Η διατήρηση της συνεκτικότητας και του τρόπου ζωής των κατοίκων διατηρητέων περιοχών είναι μεγέθη που δεν μπορούν να αντισταθμιστούν με το γνωστό «επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης» του σύγχρονου καπιταλισμού της καταστροφής, που συχνότατα στέκεται η αιτία να εκδιώξει τους κατοίκους από τις εστίες τους ή/και να τους αλλοτριώσει.
Σε περιοχές σαν την Κυριώτισσα πρέπει να διαφυλάσσεται και να αναδεικνύεται με ουσιαστικό, γόνιμο και ανθρώπινο τρόπο η σύνδεση παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, και να επιλύονται άμεσα και σωστά τα προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίαςτων αυθαιρεσιών που δημιουργούνται από τις δήθεν αναπλάσεις και τις ανιστόρητες αλλοτριώσεις που επιχειρούν οι κατά τόπους κρατούντες.
Η διατηρητέα περιοχή τής Κυριώτισσας αποτελούσε ζωντανό σημείο Αναφοράς και Ανασυγκρότησης της Συλλογικής Μνήμης, χαρακτηριστική δε περίπτωση Αναζήτησης της έννοιας τού «Ιερού στην Πόλη».
Τα 11 βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία της, τα ενταγμένα μες στον μοναδικό πολεοδομικό ιστό της (κλειστά οικοδομικά "τετράγωνα" που δημιουργήθηκαν από την «ενσειρά» αμυντική διάταξη των λαϊκής αρχιτεκτονικής των σπιτιών της) συνιστούσαν ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος σύνολο. Για να προστατευθεί και να αναδειχθεί η Κυριώτισσα (κηρύχθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες “Ιστορικός τόπος” που χρήζει ιδιαίτερης προστασίας) χορηγήθηκαν κατά τηδεκαετία τού '90 στις τότε τοπικές αρχές κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια.
Δυστυχώς, αφενός το είδος τής ανάπλασης και, αφετέρου, η παράνομη -σύμφωνα με τους νόμους που προστατεύουν την περιοχή- λειτουργία "υπαίθριων" κέντρων νυχτερινής διασκέδασης διέλυσαν σε μεγάλο βαθμό τον κοινωνικό ιστό και τον τρόπο ζωής της περιοχής καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (Π.χ., καταστράφηκαν οι περίφημες «Απανοιξιές» της και οι περίκλειστες αυλές της - "Τσιμεντάρισαν” τους περίβολούς της! - Τα σοκάκια της στρώθηκαν με πλάκες Καρύστου και μάρμαρα!).
Παράλληλα, απρέπειες και χυδαιότητες μετέτρεψαν τα μνημεία-ναούς της σε...“μπαρεκκλήσια”. Η διατήρηση της συνεκτικότητας και του τρόπου ζωής των κατοίκων διατηρητέων περιοχών είναι μεγέθη που δεν μπορούν να αντισταθμιστούν με το γνωστό «επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης» του σύγχρονου καπιταλισμού της καταστροφής, που συχνότατα στέκεται η αιτία να εκδιώξει τους κατοίκους από τις εστίες τους ή/και να τους αλλοτριώσει.
Σε περιοχές σαν την Κυριώτισσα πρέπει να διαφυλάσσεται και να αναδεικνύεται με ουσιαστικό, γόνιμο και ανθρώπινο τρόπο η σύνδεση παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, και να επιλύονται άμεσα και σωστά τα προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίαςτων αυθαιρεσιών που δημιουργούνται από τις δήθεν αναπλάσεις και τις ανιστόρητες αλλοτριώσεις που επιχειρούν οι κατά τόπους κρατούντες.
Η Κυριώτισσα αποτελεί σημείο καμπής για τον τρόπο που η πόλη μας “βλέπει” - “αντιλαμβάνεται” τον ...εαυτό της. Σήμερα, δυστυχώς, η μοναδικής σημασίας “ιδιαιτερότητά” της, αντί να λειτουργήσει σαν “ευλογία”, έγινε“βάρος”: η εγκατάλειψη και η αδιαφορία των υπευθύνων οδήγησαν πλέον στην έσχατη (πλην, αναγκαία, δυστυχώς, για σοβαρούς λόγους ασφαλείας) λύση τοποθέτησης σιδερένιων προστατευτικών πλεγμάτων και επιφανειών που συνεχώς εξαπλώνουν τα “δίχτυα” τους και τις μακάβριες πινακίδες τους: “Προσοχή, επικίνδυνο κτίσμα!”.
Αντί οι τοπικοί άρχοντες να κατεδαφίζουν σήμερα κάθε διατηρητέο κτίσμα και να ομιλούν, κατά τις συναντήσεις μας μαζί τους, “περί προσωπικής ευθύνης” (λες και η λειτουργία του κράτους επαφίεται αποκλειστικώς και μόνον στις διαθέσεις των πολιτών...!), δεν θα ήταν καλύτερα εάν όλα αυτά τα χρόνια είχαν αντιμετωπίσει το ...πρόβλημα[;] “Διατηρητέα” σιγά σιγά, σταδιακά, θέτοντας σε εφαρμογή έναν ολοκληρωμένοτρόπο ουσιώδους “ανάπτυξης” της περιοχής και υποστήριξης των κατοίκωντης;
Όχι αναπαλαιώνοντάς τα με κόστος δυσβάστακτο, αλλά επιδιορθώνοντας-την κατάλληλη όμως χρονική στιγμή- έστω τη στέγη τους (από όπου συνήθως ξεκινά η διάβρωση του κτιρίου), ούτως ώστε να μην φτάσουμε σήμερα στο σημείο “Μηδέν”.
Μέχρι χθες δεν μπορούσαμε να διαβούμε συγκεκριμένους δρόμους της περιοχής λόγω των τραπεζοκαθισμάτων (και όχι μόνον). Τώρα, πλέγματα, μεταλλικές επιφάνειες και δοκοί (αύριο: μεταλλικά τούνελς;), τοποθετημένα από συνεργεία του Δήμου, έχουν αποκλείσει σημεία και δρόμους, έμπροσθεν των υπό κατάρρευση διατηρητέων κτισμάτων. Και το πρόβλημα δεν έχει να κάνει μόνον με το γεγονός ότι οι κάτοικοι της Κυριώτισσας δεν διαθέτουν το αναφαίρετο δικαίωμα να κυκλοφορούν σε όλους τους δρόμους που οδηγούν στο σπίτι τους, ΑΛΛΑ και με τογεγονός ότι ένας ολόκληρος κόσμος Μνήμης, Ομορφιάς και Πολιτισμού, που αποτελούσε το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τής φυσιογνωμίας τής πόλης, χάνεται αδικώς και για πάντα, χάσκοντας και ψυχορραγώντας, απειλώντας συγχρόνως τους πολίτες και προσβάλλοντας τη συνείδησή μας.
Η αρχιτεκτονική τής Κυριώτισσας νοηματοδότησε το χτισμένο περιβάλλον με τις ιδιότητες μιας ολοκληρωμένης οντολογικής εμπειρίας, λειτουργώντας ως μέσο υπέρβασης της καθημερινότητας αλλά και της θνητότητας, στεγάζοντας -μέσω των μνημείων της- το Ιερό, το Μεταφυσικό, το Υπερβατικό. Τα κτίρια και η πολεοδομική γραμμή της περιοχής είναι ταθεμέλια της ψυχής των ενοίκων της, της συνείδησης, της αισθητικής και των αντιλήψεών τους, αποτελούν τους προβολείς του εσωτερικού τους κόσμου και φάρους-φορείς των αναμνήσεών τους. Σαν παλίμψηστες περγαμηνέςαφηγούνται του χρόνου τα σημάδια πάνω στο βάρος της ύπαρξης, σαν τοπογραφικοί χρησμοί, χλευάζοντας τον θάνατο, τα κτίρια υπάρχουν για να αφηγούνται. Τότε, βλέπεις ένα κτίριο -πόσσω μάλλον όταν είναι ακατοίκητο, ρημάδι, πληγωμένο, ετοιμόρροπο - και βλέπεις ανθρώπους.
Ανθρώπων σήματα-σημάδια-σώματα είναι τα κτίρια. Ακόμη κι αν όλα αυτά κάποιοι δεν τα αντιλαμβάνονται και δεν τα ...βλέπουν, αρκεί να τα αναζητήσουν. Και αναζητώντας την ...αόρατη πόλη (που -εδώ είναι το “θαυμαστό”- είναι εμπρός αλλά δεν την βλέπεις!), θα αναζητούν τον εαυτό σου, δηλαδή το(ν) Άλλο. Η ορατών τε και αοράτων Κυριώτισσα περιμένει δεκαετίες ολόκληρες να μοιραστεί τον Μύθο της και την ιστορία της. Όχι προς πώσιν και βρώσιν, προς ευρείαν κατανάλωσιν, προς ευκαιριακή προσέγγιση. Αλλά για ένα “μοίρασμα” βαθύτερο, ουσιαστικότερο - αισθητικά, προσωπικά...
Η Κυριώτισσα έχει μία εξαιρετικώς ενδιαφέρουσα Ιστορία να αφηγηθεί. Για να δοθεί όμως η δυνατότητα να συμβεί κάτι τέτοιο, πρέπει η Κυριώτισσα να υπάρχει ως ζωντανή κοινότητα ανθρώπων, ως κύτταρο αυθεντικής ζωής.
SOSΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΩΤΙΣΣΑ!
Η πόλη αλλάζει. Αναπόφευκτα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να χάσει τα μνημονικά της ίχνη, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, ό,τι από αυτά αφήσαμε όρθια μέχρι σήμερα. Γιατί η πολιτεία δεν μεριμνά για την προστασία των πολιτιστικών και ιστορικών τοπόσημων του ιστορικού κέντρου της πόλης μας, των δημόσιων χώρων ιδιαίτερης συμβολικής, ιστορικής αλλά και αισθητικής σημασίας; Μια πόλη η οποία επιτρέπει να απειλείται η πολιτιστική της κληρονομιά δεν είναι μία πόλη σε κρίση; Ακούγεται ότι θα κατεδαφιστούν τα διατηρητέα – ιδιαιτέρου κάλλους κτίρια “Καραθανάση” στην οδό Βερμίου, “Χριστοδούλου” και “Παπαϊωάννου” (το τελευταίο αναστηλώθηκε με κονδύλιατης Ε.Ε. - νομικά και ποινικά, τι θα σημάνει η τυχόν κατεδάφισή του;) μέσα στην Κυριώτισσα... Γιατί δεν τηρείται η θεσμική προστασία των κτιρίων αυτών (όπως και τόσων άλλων μες στην πόλη);
Σήμερα -σημείο “Μηδέν” γιατην πόλη;- που όλα καταρρέουν ή/και τα γκρεμίζουμε, ποιος έχει να καταθέσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την πόλη; Ένα όραμα γι' αυτήν; Ποιος; Ποιο; Μόνον διαχειριστές;
Η Κίνηση Πολιτών Κυριωτίσσης (Fb: Κυριώτισσας Ουτοπία) αγωνίζεται από τα μέσα τού '90 για την Αισθητική και Αρχαιολογική προστασία της περιοχής, τα προβλήματα της οποίας έχουν απασχολήσει πολλές φορές τους αρμόδιους δημόσιους και ευρωπαϊκούς φορείς, μηδέ των δικαστικών εξαιρουμένων.
Καλούμε Πολίτες, Συλλογικότητες και κάθε θεσμικό όργανο σε ένα ανοιχτό διάλογο-αντίδραση-αντίσταση με θέμα το παρόν και το μέλλον της πόλης μας, που θα έχει ως κοινό και κυρίαρχο παρονομαστή την προστασία και την ανάδειξη της αξιοπρέπειας της ανθρώπινης υπόστασης καθώς και του τόπου όπου αυτή ζει και βιώνει.
Εκ μέρους της Κίνησης Πολιτών Κυριωτίσσης
Όλα αυτά ( ίσως και πολλά περισσότερα) για να είχαν γίνει και να είχαν "σωθεί" αυτά και άλλα παρόμοια διατηρητέα χρειαζόταν χρήμα, πάρα πολύ χρήμα και δεν είχε κανένας την διάθεση να το διαθέσει, αλλά ούτε και το σχέδιο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα και όταν βρισκόταν κάποιο... χρήμα για τέτοιες δουλειές ( που έτσι κι αλλιώς δεν αρκούσε για όλα) μάλλον άρχιζε το... πάρτι!
Όχι γιατί μόλις έπεφτε το χρήμα και διορθώνονταν τα ετοιμόρροπα θα μετατρέπονταν μετά σε %&#^μπαρα και κλάμπ σαν και αυτά που χάλασαν την περιοχή (την αισθητική της & την ηρεμία των κατοίκων της) από την δεκαετία του '90.
ΔιαγραφήΚάγκελα παντού, που έλεγε και ο Πανούσης! Και κλειδαριές στις παιδικές χαρές, αλλά αυτό είναι ένα άλλο πονεμένο θέμα .Δεν τολμάμε να πούμε στον Δήμο ότι ένα μέρος είναι επικίνδυνο, την άλλη μέρα θα στείλει ανθρώπους να τοποθετήσουν συρματοπλέγματα ,τα οποία παραμένουν εκεί εσαεί χωρίς καμία περαιτέρω παρέμβαση .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναγκαζόμαστε να πάμε "Θεσσαλονίκη μέσω Αθήνας", και αυτό είναι το λιγότερο . Θλίψη και όχι περηφάνεια αισθανόμαστε πλέον όταν κυκλοφορούμε σε αυτήν άλλοτε γραφική την περιοχή, μαζί με φόβο όταν σκοτεινιάζει .... Η περίφραξη δεν είναι λύση και μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνο ως προσωρινό μέτρο μέχρι να λυθεί το πρόβλημα .
Safety first!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις ιδιοκτησια εσυ που μιλας για ασφαλεια πρωτα...εκ του ασφαλους μονο φαφλαταδες
Διαγραφήο χειροτερος δημαρχος μετα το 1912 απο τοτε που φυγαν οι τουρκοι δλδ
ΑπάντησηΔιαγραφήισχυει.. δεν εχει κανει τιποτα
Διαγραφήδηλ. φταίει ο Δήμαρχος ενώ τα ετοιμόρροπα ακίνητα είναι άλλων ιδιοκτητών, μπορεί κάποιο να είναι και δικό σου. Και ενώ κανείς ιδιοκτήτης δεν κάνει τίποτα για το ετοιμόρροπο ακίνητό του φταίει ο κάθε Δήμαρχος ο οποίος για να προστατέψει τον κόσμο βάζει λαμαρίνες.
ΔιαγραφήΕλληνάρες πάντα θα φταίει κάποιος άλλος.
Είδαμε και αυτά που είναι ιδιοκτησίας του Δήμου . Ξεχνάτε το σπίτι που δώρισε η Κορνηλία Καραναστάση ; Το άφησε να γκρεμιστεί . Αλλος ένας κλειστός δρομος. Αλλά και με προηγούμενους Δημάρχους τα ίδια .Π.χ. το αρχοντικό Σαραφογλου. Τι μεσολάβησε και δεν έγινε τελικά λαογραφικο μουσείο, ενώ είχε έρθει και καθηγήτρια του ΑΠΘ (πριν 15 χρόνια) για να το οργανώσει; Και επιπλέον, ο Δημος οφείλει να βρει προγράμματα , κονδύλια και ανθρώπους για μια συνολική διαχείριση . Στην ανάγκη να τα απαλλοτριώσει . Πώς γίνεται δηλαδή σε άλλες πόλεις; Να μην μιλήσουμε για άλλες χώρες . Να τα αγοράσει ή να δώσει στους ιδιοκτήτες κίνητρα για αναπαλαίωση . Όσοι ηλικιωμένοι τα κατοικούν ακόμα ας τους βοηθήσει να κανουν ορισμένες επισκευές .. Λύσεις υπάρχουν , λεφτά μπορούν να βρεθούν , βούληση δε υπάρχει .Αν μπείτε στη Διαύγεια θα δείτε ότι ξοδεύονται τεράστια ποσά για διάφορες βλακείες . Εγώ θα αναφέρω μόνο το το φιάσκο με τα ποδήλατα .. Πιστεύω όμως ότι αυτό που κυρίως φταίει είναι ότι ο κόσμος δεν νοιάζεται και δεν αγαπάει πραγματικά την πόλη του ... Και συγχωρέστε με για την μακροσκελή απάντηση, αλλά πραγματικά με πονάει το θέμα ...
ΔιαγραφήΤο δημοτικο συμβουλιο πρεπει να καβει θεση για ολα τα θεματα που θετει το αρθρο. Αφορουν το παρον και το μελλον της πολης και δεν χωρουν κοντοφθαλμες μικροπολιτικες
ΑπάντησηΔιαγραφήεκει πηγαινουν για το μεροκαματο καθε φορα και φευγουν…
ΔιαγραφήΑς μιλήσει κάποιος, και για τις ευθύνες, της εφορίας αρχαιοτήτων, και κυρίως , της κυρίας Κοταριδη. Η οποία , δεν έχει βοηθήσει την πόλη της Βέροιας, αλλά την ενδιαφέρει μόνο η προσωπική προβολή, και η επαγγελματική ανέλιξη. Όσες οχλήσεις κάναμε, ως κάτοικοι της περιοχής, δε βρήκαμε καμμία ανταπόκριση. Παρακολούθησα, και παρακολουθώ τις συνεντεύξεις της. Το μόνο που την ενδιαφέρει, για προβολή,το μουσείο της Βεργίνας. Ωραία, είναι σημαντικό, αλλά η πόλη, αυτή η όμορφη πόλη, που βρίσκεται, κυρία Κοταριδη, που την καταστρέψατε. Καταστράφηκαν και οι ζωές μας, εγκλωβισμένοι,μέσα στα σπίτια μας, χωρίς μπαλκόνια, να μεγαλώνουν παιδιά, σε σπίτια φυλακές, που εσείς επιλέξατε. Είναι τόσα πολλά, που πρέπει να γράφουμε, όσοι μένουμε ,στην ιστορική αυτή συνοικία. Στενά, που δεν ακούς φωνές παιδιών, όπως παλιά, αλλά λαμαρίνες και αδέσποτα. Έρχονται τουρίστες, να δούνε τί; Σε ποια Ευρωπαϊκή ιστορική πόλη, συμβαίνει ντροπή. Και όλοι είναι υπεύθυνοι, Δήμαρχος, αντιπεριφερειάρχης, περιφερειάρχης, δημοτικό συμβούλιο..... Ντροπή
ΑπάντησηΔιαγραφή.
Διευκρινηση το κτισματα μετα το 1830 δεν ανοικουν στην Κοτταριδη αλλα στην Υπηρεσια Νεωτερων Αρχαιοτητων με την οποια επικοινωνησα και μου ειπε οτι αρμοδιοι ειναι οι της πολεοδομιας του Δημου, οι οποιοι δυστυχως τριγυρνουν στη πολη. Λοιπον πρεπει να καταλαβουν Υπγρεσιες και ιδιοκτητες οτι δεν νοιζονται για τους υποκοιπους
ΔιαγραφήΒεροιώτη, είναι ντροπή, να μη δημοσιεύεις, ότι διαμαρτυρία, επί του θέματος σου στέλνουμε... Πρέπει κάποια στιγμή , να σε αγνοήσουμε. Επιβάλλεται...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θελει να θιξει αυτους απο οπου τα παιρνει...ετσι απλα
Διαγραφήτα ιδια κανει και με την οικογενεια του ποδοσφαιρου.. περυσι που ειχε μαρμιτα μονο τους αποθεωνε… φετος που ριχνουν την ομαδα μοκο
ΔιαγραφήΠραγματικά με λύπη διαπιστωνω πως στην πόλη μας δεν αξιοποιείται τίποτα άλλοι νομοί και πόλεις με λιγότερα προς προσέλκυση ταξιδιώτων έχουν κάνει πολλα περισσότερα και αναδεικνύονται
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός από της λαμαρίνες, στην Πατριάρχου Ιωακείμ, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έκλεισαν και τον παράδρομο της οδού. Από εκεί ούτως ή άλλως είναι για πεζούς και δεν υπάρχει κάποιο ετοιμόρροπο σπίτι. Όσο για τους τουρίστες τί να δούνε, έκτος από την εκκλησία του Αγίου Σάββα όλες η άλλες είναι κλειστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚουβέντα θα πείτε για τα συρματοπλέγματα που αρχικά είχε βάλει ο δήμος και που εσείς τα σπάσατε? Όλα καλά ήταν τότε όταν τα κόβατε και σπάγατε τις σωλήνες που τα στήριζαν στις αρχές Φεβρουαρίου? Μετά από εκείνο μπήκαν οι λαμαρίνες και σωστά μπήκαν. Για την ακρίβεια άργησαν. Πρώτα η ασφάλεια των πολιτών. Τα μάτια σας τα σηκώνεται προς τα πάνω να δείτε τα δοκάρια, τα ντουβάρια, τα κεραμίδια και τις μεταλλικές βέργες που κρέμονται στα κεφάλια των περαστικών σε αυτά τα ετοιμόρροπα παρατημένα κτήρια? Πριν βάλουν τις λαμαρίνες δεν βλέπατε τα κομμάτια τοίχου που ξεκολλούσαν σε κάθε βροχή και έπεφταν στο δρόμο ειδικά από εκείνο μετά την Παναγία Φανερωμένη? Τί ακριβώς θέλατε να υπάρξει βαριά τραυματισμένος ή και κάτι πολύ χειρότερο πρώτα και μετά να τρέχουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνουν αν αποφάσισαν επιτέλους να βάλουν τάξη. Καιρός ήταν. Όλα τα προηγούμενα χρόνια που καταστράφηκε η περιοχή από τα κάθε είδους μπάρ-κλάμπ-καφέ-γυράδικα που είσασταν εσείς οι λαλήστατοι? Τώρα που προσπαθούν να σας προστατέψουν και τους επισκέπτες της περιοχής τώρα σας έπιασε να βγάλετε κατεβατά κείμενα?
Μπορεις να μας πεις εσυ που μοιαζεις με αμοιβομενο απο τον Δημο ποσες ωρες δουλευεις και μια που ξερεις τοσο πολλα....οι αξιες των ακινητων που βρισκονται στις λαμαρινες ειναι ακινητα με δελεαρ για ενοικιαση και πωληση για να μην σε χαρακτηρισω με την καταλληλη λεξη...σκεφτηκες ποτε ποια προβληματα εχουν οι κατοικθες και τα μαγαζια στην περιοχη αυτη ανισορροπε;;;
ΔιαγραφήΕεε κοπριτες;;;;