Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Δημοφιλής γαστρονομικός προορισμός η Χαλκιδική - Τα προϊόντα που κερδίζουν έδαφος, τα οινοποιεία

Πράσινη ελιά, ελαιόλαδο και μέλι είναι μερικά μόνο από τα σημαντικότερα προϊόντα που αντιπροσωπεύουν την γαστρονομία της Χαλκιδικής.

Τα γαστρονομικά της μυστικά παρουσιάζει η Χαλκιδική την Τετάρτη, 10 Μαΐου στο τοπικό Επιμελητήριο, το οποίο μέσω της υλοποίησης του προγράμματος με την ονομασία «Taste Halkidiki», έχει βάλει στόχο να αναδείξει την περιοχή σε γαστρονομικό προορισμό, όπου εγχώριοι και ξένοι επισκέπτες γεύονται μοναδικής διατροφικής αξίας τοπικά προϊόντα κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου. 

Τα προϊόντα θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν και όσοι παρευρεθούν στην γαστρονομική ημερίδα με τίτλο «Halkidiki Treats -Τα κεράσματα της Χαλκιδικής» από τις 14:00 έως και τις 20:00 στο Συνεδριακό Κέντρο του Επιμελητηρίου. Στόχος είναι πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα που ήδη προσφέρει η περιοχή, τα εστιατόρια να καλωσορίζουν και να αποχαιρετούν κάθε επισκέπτη με τα τοπικά προϊόντα ως πράξη της ζεστής και ελληνικής φιλοξενίας.

Εισηγήτρια της ημερίδας θα είναι η σύμβουλος ανάπτυξης και εκπαιδεύτρια Νανά Ζυγούρα, καθώς και διακεκριμένοι γευσιγνώστες ελαιολάδου, ελιάς και μελιού. Πρόκειται για τον Οδυσσέα Βλαχάβα (γευσιγνώστης ελαιολάδου), τον Κώστα Τερτιβανίδη (γευσιγνώστης ελιάς), την Φανή Χατζήνα και την Σμαράγδα Μακρή (γευσιγνώστριες μελιού).


Ισχυρή παρουσία της Χαλκιδικής στην εγχώρια παραγωγή

Όπως αναφέρει το thesstoday.gr, το 55% της εγχώριας παραγωγής της επιτραπέζιας ελιάς κατέχει η πράσινη ελιά της περιοχής, ένα προϊόν ΠΟΠ και η ναυαρχίδα του τόπου, ενώ δυναμική είναι και η παρουσία του μελιού, καθώς το 32% της παραγωγής προέρχεται από την Χαλκιδική.

Στο πρόγραμμα «Taste Halkidiki» συμμετέχουν 15 παραγωγοί ελιάς και περίπου 10 παραγωγοί μελιού, οι οποίοι αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο την μελισσοτροφική χλωρίδα της Σιθωνίας, της Κασσάνδρας και της Βόρειας Χαλκιδικής. Όσον αφορά την ετήσια παραγωγή, υπολογίζεται σε 120.000 τόνους ελιές, το 80% των οποίων εξάγονται σε 45 χώρες, ενώ η παραγωγή λαδιού υπολογίζεται σε 7.000 τόνους και διατίθεται στην εγχώρια αγορά.

Εξίσου δημοφιλή προϊόντα είναι τα τυροκομικά, τα μύδια Ολυμπιάδος, ο μαύρος χοίρος, τα βότανα από τον Χολομώντα αλλά και τα κρασιά από τα 16 οινοποιεία της Χαλκιδικής.


«Μέχρι στιγμής μέσω του ”Taste Halkidiki” καταφέραμε να δημιουργήσουμε την γαστρονομική ταυτότητα του τόπου αλλά και να ενώσουμε τον πρωτογενή, δευτερογενή αλλά και τριτογενή τομέα, έγινε δηλαδή ένα «πάντρεμα» της παραγωγής και μεταποίησης με την εστίαση και την φιλοξενία», είπε χαρακτηριστικά στο ThessToday.gr η Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Λία Μπουντιούκου και πρόσθεσε ότι για την γαστρονομία μπορεί να επισκεφθεί κανείς την περιοχή κατά τη διάρκεια όλου του χρόνου και όχι απαραίτητα μόνο το καλοκαίρι. Απώτερος σκοπός των φορέων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι εξάλλου η διεύρυνση της τουριστικής σεζόν και η ανάπτυξη των μη δημοφιλών τουριστικών περιοχών.

Την υλοποίηση των γαστρονομικών δράσεων για την ανάδειξη του τόπου σε γαστρονομικό προορισμό αλλά και την προώθηση της επιχειρηματικότητας μέσω του πρότζεκτ στηρίζει διαρκώς από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Κουφίδης.

Έρχεται το 3ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Χαλκιδικής

Συνεχίζοντας τις δράσεις για την προώθηση του γαστρονομικού πλούτου της Χαλκιδικής, στις 17 Αυγούστου αναμένεται να διεξαχθεί και το 3ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας στον Πολύγυρο, όπου θα φιλοξενήσει πλήθος επισκεπτών αλλά και τοπικών παραγωγών που θα παρουσιάσουν τις εκλεκτές γεύσεις του τόπου.

Πηγή

2 σχόλια:

  1. Ε όχι και γαστρονομικός προορισμός η Χαλκιδική. Από τις χειρότερες κουζίνες πανελλαδικά. Μόνο οι παραλίες είναι κορυφαίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ