Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Γιατί δεν πρέπει να οδηγείς με ανοικτά παράθυρα - Το λάθος που κάνουμε όλοι

Για πολλούς οδηγούς τα ανοικτά παράθυρα συνιστούν τη λύση στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Υπό συνθήκες, ωστόσο, η συγκεκριμένη συνήθεια όχι μόνο επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, αλλά συνιστά και απειλή για την υγεία μας.

Με την ακρίβεια στα καύσιμα να επιμένει, εκτροχιάζοντας τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, πολλοί οδηγοί αναζητούν τρόπους προκειμένου να αραιώσουν στις επισκέψεις στα πρατήρια.

Έχοντας, μάλιστα, ως σύμμαχό τους τον ανοιξιάτικο καιρό, που συνοδεύεται από άνοδο της θερμοκρασίας, μεγάλη μερίδα οδηγών έχει ήδη θέσει στον… πάγο το ενεργοβόρο σύστημα κλιματισμού των αυτοκινήτων, μιας και θεωρείται ότι οι απαραίτητες «νότες» δροσιάς μπορούν να παρασχεθούν και μέσω των ανοικτών παραθύρων. 

Αδιαμφισβήτητα, σε ταχύτητες πόλης, ο παραγκωνισμός του κλιματισμού και η επιστράτευση των ανοικτών παραθύρων θα συνδράμουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Μην ξεχνάμε ότι κατά την ενεργοποίηση του air condition ο συμπιεστής λαμβάνει δράση επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του κινητήρα μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να ξεπερνά ακόμα και το 10%.

Kατανάλωση καυσίμου

Σε ταχύτητες, ωστόσο, ταξιδιού το ανοικτό παράθυρο όχι απλά δεν θα έχει… οικονομικό αντίκρισμα, αλλά θα αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου περισσότερο απ’ ό,τι το ανοικτό air condition.

Πολλές δοκιμές απέδειξαν ότι σε ταχύτητες άνω των 90 χλμ./ώρα, η αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν τα ανοικτά παράθυρα είναι μεγαλύτερη από την επιβάρυνση που θα προκαλέσει η χρήση του κλιματισμού. Η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου μεταφράζεται σε περίπου 20%.

Επιπτώσεις στην υγεία

Η οικονομική επιβάρυνση δεν αποτελεί, όμως, τον μοναδικό λόγο ανησυχίας για τους οδηγούς όταν κινούνται με τα παράθυρα κατεβασμένα.

Ο καπνός, η αιθαλομίχλη και τα μικροσκοπικά σωματίδια καυσαερίων συνθέτουν ένα «θανατηφόρο κοκτέιλ» που απαντάται κυρίως στα αστικά κέντρα και μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας, ειδικά σε όσους εκτείθενται σε καθημερινή βάση σε αυτό.

Κατόπιν μέτρησης της συγκέντρωησς των ατμοσφαιρικών ρύπων στο αυτοκίνητο ενώ ήταν ενεργοποιημένο το air condition -άρα και το σύστημα φιλτραρίσματος εισερχόμενου αέρα (HVAC) – διαπιστώθηκε ότι τα επιβλαβή σωματίδια μειώθηκαν κατά 80%.

«Ασπίδα» προστασίας απέναντι στα μικροσωματίδια μπορεί να υψώσει και η λειτουργία επανακυκλοφορίας του αέρα. Μην ξεχνάμε ότι προτού εισέλθουμε εντός μιας περιοχής όπου η ρύπανση χτυπάει «κόκκινο», καλό είναι να κλείνουμε τα παράθυρα και να ενεργοποιούμε τη συγκεκριμένη λειτουργία.

Με αυτό τον τρόπο επανακυκλοφορεί ο καλύτερης ποιότητας αέρας που είχε εισέλθει στην καμπίνα του οχήματός μας όταν βρισκόμασταν σε μια απομακρυσμένη από το κέντρο της πόλης περιοχή.

Απώλεια ακοής

Τέλος, η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν είναι ο μοναδικός λόγος ανησυχίας για όσους αρέσκονται να οδηγούν με ανοικτά παράθυρα. Αυτό διότι με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί εκτίθενται σε υψηλής έντασης ήχους που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και απώλεια ακοής.

Ενδεικτική είναι μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Ακουολογίας και επισημαίνει ότι όσοι οδηγούν με κατεβασμένα παράθυρα για περισσότερο από μία ώρα καθημερινά έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν απώλεια ακοής.

Ο κίνδυνος δεν ελλοχεύει αποκλειστικά από τον ήχο που παράγουν τα αυτοκίνητα. Μελέτη του Τμήματος Ωτορινολαρυγγολογίας του Νοσοκομείου Henry Ford αναφέρει ότι οι ποδηλάτες εκτίθενται σε 85 ντεσιμπέλ λόγω της αντίστασης του αέρα στα 24 χλμ./ώρα και σε 120 ντεσιμπέλ στα 96,6 χλμ.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η αντίσταση του αέρα είναι αυξημένη στα αυτοκίνητα συγκριτικά με τα ποδήλατα, η οδήγηση με τα παράθυρα ανοικτά μπορεί να αυξήσει περαιτέρω τον παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση απώλειας ακοής που προκαλείται από το θόρυβο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ