Την Πέμπτη 9 Μαρτίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Ο αγώνας της νηστείας».
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμων στη διαδικτυακή ομιλία του ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Διανύουμε ἤδη τή δεύτερη ἑβδομάδα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἡ ὁποία γιά τούς περισσότερους χριστιανούς εἶναι συνδεδεμένη μέ τήν ἔννοια τῆς νηστείας. Εἶναι ὅμως μόνο αὐτό ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή καί τί ἀκριβῶς σημαίνει νηστεία;
Ἄς ἀκούσουμε καί σήμερα τόν ὁδηγό μας, τόν ἅγιο Συμεών τόν Νέο Θεολόγο, γιά νά δοῦμε τί θά μᾶς πεῖ σχετικά μέ τή Μεγάλη Τεσσαρακοστή καί τή νηστεία.
Ἰδιαίτερα τή Μεγάλη Τεσσαρακοστή, μᾶς συστήνει ὁ ἱερός πατήρ, νά μήν ἀρκεσθοῦμε μόνο στήν τήρηση τῆς νηστείας, ἀλλά νά φυλάξουμε ὅλες τίς ἐντολές τοῦ Χριστοῦ ἀνελλιπῶς. Διότι τήν περίοδο αὐτή, καθώς βλέπει ὁ διάβολος τούς χριστιανούς νά νηστεύουν, νά ἐγκρατεύονται, νά δοξολογοῦν τόν Θεό καί νά προσεύχονται περισσότερο, στήνει πιό προσεκτικά καί παντοῦ τά βρόχια του, γιά νά μᾶς παγιδέψει σάν τή δορκάδα καί ἁπλώνει τίς παγίδες, γιά νά μᾶς πιάσει σάν τά πουλάκια. Ἄν θέλουμε, λοιπόν, νά ξεφύγουμε ἀπό τά καλοστημένα δόκανα τοῦ πονηροῦ, θά πρέπει νά φυλάττουμε τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ.
Ἰδιαίτερα θά πρέπει μέ εὐλάβεια, μέ ταπείνωση, μέ σιωπή, καί μέ προθυμία στίς ἀκολουθίες καί στήν ἐργασία νά περάσουμε τήν Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή καί προπαντός νά ἀποφεύγουμε τήν κατάκριση καί τήν ἀργολογία.
Αὐτός ἄς εἶναι ὁ ἀγώνας μας, αὐτή ἄς εἶναι ἡ προσπάθειά μας κατά τήν Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή γιά νά εἶναι εὐπρόσδεκτη ἀπό τόν Θεό καί ἡ νηστεία μας καί νά μᾶς βοηθήσει στήν πνευματική μας προετοιμασία.
Δείτε το βίντεο:
Οι κανόνες της Εκκλησίας όσον αφορά τις νηστείες και τις εορτές τηρούνται αρκετά καλά. Οι πλούσιοι τηρούν τις εορτές και οι φτωχοί τις νηστείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Παύλος κατέχει όμως τα πάντα, «και πάντα κατέχοντες» γιατί κατέχει το Χριστό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατέχει τα πάντα διότι κατέχει αυτόν που κατέχει τα πάντα, τον Παντοκράτορα. Αν ο Κύριος είπε ότι «χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν» (Ιω. 15,5) άρα μετ’ εμού δύνασθε τα πάντα! επομένως με Εκείνον ο Παύλος είχε τα πάντα και μπορούσε τα πάντα. «Πάντα ἰσχύω ἐν τῷ ἐνδυναμοῦντί με Χριστῷ» (Φιλιπ. 4,13).
Κατείχε τα πάντα διότι είχε την αγάπη του Χριστού σε αυτόν. Ήξερε πόσο πολύ ο Χριστός τον αγαπούσε. Αυτήν την αγάπη κανείς δεν μπορούσε να του την πάρει. «τίς ἡμᾶς χωρίσει ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ; θλῖψις ἢ στενοχωρία ἢ διωγμὸς ἢ λιμὸς ἢ γυμνότης ἢ κίνδυνος ἢ μάχαιρα;».
αρα πιος ειναι ο πλουσιιος?