Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Η «καταραμένη κοιλάδα»: Οι τρεις ανείπωτες τραγωδίες στα Τέμπη

Ως «καταραμένη κοιλάδα» χαρακτηρίζεται η κοιλάδα των Τεμπών, καθώς σε αυτήν έχουν σημειωθεί τρία πολύνεκρα δυστυχήματα, τρεις ανείπωτες τραγωδίες με δεκάδες θύματα που έχουν καταγραφεί στις πιο μαύρες σελίδες της συλλογικής μνήμης.

Το δυστύχημα με τους οπαδούς του ΠΑΟΚ

Στις 4 Οκτωβρίου του 1999, περίπου δυο χιλιόμετρα πριν από τα Τέμπη, στις 4:30 τα ξημερώματα, λεωφορείο που μετέφερε 77 οπαδούς του ΠΑΟΚ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετά τον αγώνα με τον Παναθηναϊκό, εξετράπη και συγκρούστηκε με διερχόμενο όχημα, κατά τη διάρκεια προσπέρασης.

Το λεωφορείο κατέληξε σε χαντάκι και έξι νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Οι νεκροί οπαδοί του ΠΑΟΚ ήταν οι Χαράλαμπος Ζαπουνάκης, ετών 20, Δημήτριος Ανδρεαδάκης, ετών 25, Χριστίνα Τζιόβα, ετών 18, Αναστάσιος Θέμελης, ετών 22, Γεώργιος Γκανάτσιος, ετών 17, Κυριάκος Λαζαρίδης, ετών 17. Νεκρός επίσης ανασύρθηκε και ο 68χρονος οδηγός του μικρού φορτηγού Αστέριος Αγκζιώτης. Στο σημείο στήθηκε μνημείο για να θυμίζει την τραγωδία.



Η τραγωδία με τους μαθητές από το Μακροχώρι

Το απόγευμα της Κυριακής 13 Απριλίου 2003 ένα λεωφορείο με μαθητές της πρώτης Λυκείου επέστρεφε στο Μακροχώρι Ημαθίας από εκδρομή στην Αθήνα. Ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα, έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο των μαθητών. 21 μαθητές βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ακόμη 9 τραυματίστηκαν σοβαρά. Το δυστύχημα συνέβη στο 388ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Λάρισας- Θεσσαλονίκης, στα Τέμπη.

Ο οδηγός του φορτηγού οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν. Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008 , με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά τον οδηγό της νταλίκας να καταδικάζεται σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.

Στο σημείο της τραγωδίας στήθηκε μνημείο με τα ονόματα και τις φωτογραφίες των 21 νεκρών μαθητών: Ευαγγελία Θ. Γάτου – Ετών 16, Αναστασία Π. Παυλίδου – Ετών 16, Περιστερά Ι. Ουστά – Ετών 16, Γεωργία Δ. Τραπεζανλή – Ετών 16, Σταύρος Δ. Κανελλόπουλος – Ετών 15, Ηλίας Π. Τσολερίδης – Ετών 16, Παναγιώτης Κων. Μουρατίδης – Ετών 16, Ανδρέας Χ. Αθανασιάδης – Ετών 16, Χριστίνα Ε. Σταματέλλου – Ετών 16, Ιωάννης Κ. Τριανταφυλλίδης – Ετών 16, Βασίλειος Ν. Παπαδόπουλος – Ετών 16, Ευανθία Κ. Ψαλίδα – Ετών 16, Δημήτριος Α. Κοσμίδης – Ετών 15, Κωνσταντίνος Α. Θαλαλαίος – Ετών 16, Γεσθιμανή Ζ. Σταφυλίδου – Ετών 16, Σάββας Λ. Παναγιωτίδης – Ετών 16, Αθανάσιος Μαρκανταράς – Ετών 16, Γιώργος Κ. Μήτσκας – Ετών 16, Ιωάννα Θ. Καστίδου – Ετών 16, Δημήτριος Θ. Σίγγας – Ετών 16, Όλγα Β. Αγγελίνα – Ετών 15.



Σύγκρουση τρένων – Το πιο πολύνεκρο δυστύχημα

Το πιο θανατηφόρο δυστύχημα στην καταραμένη κοιλάδα είναι αυτό που σημειώθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης (28/2/2023). Δύο τρένα, μια εμπορική αμαξοστοιχία και μια επιβατική της Hellenic Train, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, συγκρούστηκαν στην περιοχή του Ευαγγελισμού Λάρισας του Δήμου Τεμπών. Από τη σφοδρή σύγκρουση τα πρώτα βαγόνια τυλίχτηκαν στις φλόγες και μετατράπηκαν σε μια άμορφη μάζα, ενώ αλλά εξετράπησαν και κατέληξαν σε ρεματιά. Ο πρώτος επίσημος τραγικός απολογισμός έκανε λόγο για 36 νεκρούς και περισσότερους από 60 τραυματίες, ωστόσο εκφράζονται φόβοι για περισσότερα θύματα καθώς οι αγνοούμενοι ανέρχονται σε δεκάδες.


1 σχόλιο:

  1. Τώρα θα μας μάθει ο κ. Κ$$$$@ς ποτέ είναι ατύχημα ποτέ είναι αμέλεια. Και ποτέ είναι απρόκλητη σωματική βλάβη με θάνατο.
    Εμένα σας λέω με πόνο καρδιάς μου λείπει ένας λόγος όπως τον εκφώνησε ο μακαριοτατος Χριστόδουλος..Όταν χωρίζεται το σώμα από την ψυχή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ