Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Τριήμερο εθνικό πένθος κήρυξε ο Μητσοτάκης


Τι είναι το Εθνικό πένθος και πότε έχει κηρυχθεί στην Ελλάδα
Τριήμερο εθνικό πένθος κηρύχθηκε στην χώρα με απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023.

Το εθνικό πένθος τίθεται σε ισχύ από σήμερα, 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτήρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων.

Η επίσημη ανακοίνωση:

«Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μεταβαίνει στη Λάρισα. Επίσης, με απόφαση του Πρωθυπουργού κηρύσσεται τριήμερο εθνικό πένθος για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών από την 1η έως και την 3η Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων».

Τι είναι το Εθνικό πένθος και πότε έχει κηρυχθεί στην Ελλάδα

Το Εθνικό πένθος είναι όρος που περιγράφει την ένδειξη πένθους που προέρχεται από την θλίψη και λύπη για κάποιο δυστυχές γεγονός και κηρύσσεται επισήμως από τις κυβερνήσεις κρατών. Μπορεί να προέλθει από τον θάνατο πολλών ανθρώπων έπειτα από μια φυσική καταστροφή, ένα τρομοκρατικό χτύπημα ή κάποιο άλλο δυστυχές γεγονός, όπως επίσης και από το γεγονός θανάτου ενός ιδιαίτερα σημαντικού ανθρώπου για ένα έθνος ή λαό. Χαρακτηρίζεται από πένθος που επιφέρει και μνημονικές δραστηριότητες που παρατηρούνται στην πλειοψηφία του πληθυσμού μιας χώρας.

Κατά την διάρκεια του σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις.

Η Ελλάδα έχει κηρύξει επίσημα 7 φορές εθνικό πένθος:

- Τον Μάρτιο του 1994 για τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη
- Τον Απρίλιο του 1998 για τον θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή
- Το καλοκαίρι του 2007 για τις εκτενείς πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα σε πολλά μέρη της, με την Ηλεία να δέχεται την μεγαλύτερη καταστροφή και οι οποίες επέφεραν τον θάνατο τουλάχιστον 63 ανθρώπων
- Τον Ιανουάριο του 2008 για τον θάνατο του Μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλου της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας της Ελλάδος
- Τον Νοέμβριο του 2017 για τις φονικές πλημμύρες της Δυτικής Αττικής που στην κόστισαν την ζωή σε 23 ανθρώπους στην Μάνδρα
- Τον Ιούλιο του 2018 έπειτα από τις ιδιαίτερα καταστροφικές πυρκαγιές της Αττικής που εκδηλώθηκαν στο Δυτικό και Ανατολικό τμήμα της και επέφεραν την απώλεια δεκάδων ανθρώπων στο δεύτερο με περιοχή με τους περισσότερους θανάτους και πληγέντες το Μάτι.
- Τον Σεπτέμβριο του 2021 για τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη.

5 σχόλια:

  1. πρέπει να καταργηθεί και αυτός ο οπισθοδρομικός όρος.
    Ακου τωρα εθνικό πενθος.
    Πολυπολιτισμικό πένθος μάλιστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τελευταία εταιρία στα τρικαλα που έχει νταλίκες, έχει gps και ελέγχει θέση και ταχύτητα δεκάδων οχημάτων σε Ευρώπη Ασία.
    Ο ΟΣΕ δεν μπορεί να ελέγξει μια σιδηροδρομικη γραμμή Θεσσαλονίκη Αθήνα.
    Δεν είναι θέμα ενός υπαλλήλου που δεν έκανε σωστά τη δουλειά του. Δεν είναι φούρνος στον Προμηθέα που ο εργάτης έκαψε τις λαγανες καθαρή Δευτέρα.
    Είναι θέμα υποδομών, προσωπικού και συνθηκών ασφαλείας κίνησης ενός μέσου και το πολιτικό προσωπικό της χώρας ,που έχει την απόλυτη ευθύνη, θα πετάξει την μπάλα στην εξέδρα.
    ΜΌΝΟ ΌΣΟΙ ΦΕΎΓΟΥΝ ΑΠΌ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΧΏΡΑ ΓΛΥΤΏΝΟΥΝ.

    Ελλάδα 2023.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πιο εύστοχο σχόλιο που έχω διαβάσει για το θλιβερό συμβάν.
      Αναφέρομαι στο σχόλιο του Ανώνυμου στις 11.48π.μ
      Συμφωνώ σε όλα και επαυξάνω.

      Διαγραφή
  3. , φταίμε λίγο και εμείς φταίει και ο Χατζηπετρής...!!!
    «Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται», ανέφεραν στις αρχές Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη.
    >>>το λεγαν αλλα ποιος ακουει<<<

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ακόμη χειρότερα, τι μπορούσαν να κάνουν αυτοί, ως απλοί υπάλληλοι ή εμείς που τους ακούγαμε και όσοι ταξιδευουμε συχνά με τρένα, που ξέρουμε τα χάλια των υποδομών...δυστυχώς τα μεγάλα κεφάλια πάλι θα την βγάλουν καθαρή...οι ευθύνες θα αποδοθούν δυστυχώς στους απλούς μεροκαματιαριδες(είτε λέγεται σταθμάρχης Λάρισας είτε οδηγός αμαξοστοιχίας)....κρίμα για τους ανθρώπους που χάθηκαν...ειλικρινά είναι τραγικό. Και ακόμη πιο τραγικό ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους λιγότερο φταιχτες.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ