Πέρα λοιπόν από το πολύπαθο μετρό, που βρίσκεται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο, βαδίζοντας επιτέλους προς την ολοκλήρωσή του, μεγάλη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας αναμένεται να προσφέρει και ο εναέριος δρόμος επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Βέβαια πριν την ανακούφιση που θα φέρει το έργο, όταν ολοκληρωθεί, στο «φρακάρισμα» του Περιφερειακού, είναι αναπόφευκτη η ταλαιπωρία κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ που θα αποσυμφορίσει την πόλη ξεκίνησε στα τέλη του 2020, ενώ ακολούθησαν οι προσφορές (2021). Ανάδοχος του «Flyover» είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί σύντομα, πιθανότατα εντός του τρέχοντος μήνα, αφού πέρασε παίρνοντας το πράσινο φως και από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Μετά την έγκριση της σύμβασης και την κύρωσή της από τη Βουλή τα εργοτάξια αναμένεται να φουλάρουν για να μπουν μπουλντόζες.
Το χρηματοδοτικό σκέλος έχει κλειδώσει, μιας και με απόφαση του υπουργείου Υποδομών εντάχθηκε στο ΤΠΑ 2021-2025 με χρηματοδότηση 478 εκ. ευρώ.
Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους καθώς θα χρειαστεί να γίνει αρχικά η κατάληψη του χώρου, να δημιουργηθούν τα εργοτάξια και να ξεκινήσει η πρόσληψη προσωπικού, περίπου 1.000 άτομα, που θα χρειαστεί για την κατασκευή του έργου.
Το «Flyover» θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.
Το «Flyοver» θα είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) που θα υπογραφεί στη χώρα, πρώτο από μια σειρά έργων που ξεκίνησαν να δημοπρατούνται από το 2018 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 478 εκατ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια. Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο μετά την κατασκευή της εμβληματικής Εγνατίας Οδού. Μαζί με το μετρό θεωρούνται τα δυνατά χαρτιά στον… πόλεμο των μετακινήσεων που μαίνεται στη Θεσσαλονίκη και στοίχημα όλων είναι κάποια στιγμή να κερδηθεί.
Ο ανάδοχος θα κληθεί να αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης καθώς και, κατά τυχόν ενάσκηση από το Δημόσιο Φορέα του σχετικού δικαιώματος προαίρεσης αυτού, την κατασκευή επί μέρους οδικών τμημάτων και κόμβων εντός του ρυμοτομικού σχεδίου της Πυλαίας.
Θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια για την κατασκευή του και υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του 2027 θα μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια. Στο διάστημα των υπόλοιπων 26 ετών, ο ανάδοχος θα αναλάβει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου. Το Δημόσιο θα εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.
Το «Flyοver» είναι ένας νέος άξονας που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά ένα τμήμα του γύρω στα 4 χιλιόμετρα θα είναι υπέργειο και αυτός είναι ο λόγος που ονομάστηκε ως «Flyover» καθώς στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον υφιστάμενο δρόμο, θα φαίνεται σαν να «πετάει» ένας επιπλέον άξονας.
Μην ταζετε φτιαξτε...Το μετρο το θυμασθε; ...την τρυπα του Κουβελλα την θυμασθε;;; μετρηστε τα χρονια....ειχαμε βαρεθει να σας βλεπουμε σε τελετες φωτοπατερες προβολης. Ξερουμε γνωριζουμε ποιοι ενδιαφερθηκαν και για το μετρο....μην ανησυχειτε τα παραμυθια ειναι για μικρα παιδια αλλα και για μεγαλα με παρωπιδες
ΑπάντησηΔιαγραφή2037 και βαλε
ΑπάντησηΔιαγραφή