Η επιχείρηση έρευνας - διάσωσης για τον εντοπισμό του αγνοούμενου κυβερνήτη του F-4, Σμηναγό Στάθη Τσιτλακίδη, 31 ετών, θα συνεχιστεί και κατά τις βραδινές ώρες. Οι Αρχές γνωρίζουν πού ήταν το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους και εκεί εστιάζουν τις εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης.
Στην περιοχή επιχειρούν ένα αεροσκάφος C-130, ένα ελικόπτερο Super Puma, ένα ελικόπτερο S-70 (τα ελικόπτερα θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της νύχτας) και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Αγνοούμενος κυβερνήτης
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.
Νωρίτερα είχαν βρεθεί τα πρώτα συντρίμμια του διθέσιου αεροσκάφους F-4, που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας, στον Κυπαρισσιακό Κόλπο.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Το μαχητικό αεροσκάφος εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση και πετούσε μαζί με άλλο ένα Φάντομ. Τα δύο αεροσκάφη εκτελούσαν πτήση χαμηλής ναυτιλίας. Πετούσαν δηλαδή, σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, πάνω από το ανάγλυφο αλλά και πάνω από το νερό.
Οι έρευνες ξεκίνησαν μετά την ενημέρωση από τον νούμερο 1 του πρώτου Φάντομ, ότι το δεύτερο αεροσκάφος του σχηματισμού κατέπεσε ανοιχτά του Κυπαρισσιακού Κόλπου.
Οπως ανέφερε η ΕΡΤ1, ο χειριστής του πρώτου αεροσκάφους δήλωσε πως οι δύο πιλότοι δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν το εκτινασσόμενο κάθισμα. Ωστόσο, σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, οι ίδιοι είχαν ενημερώσει ότι θα προβούν στην κίνηση αυτή.
Πιθανά όλα τα ενδεχόμενα για τα αίτια της τραγωδίας
"Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά", υπογράμμισε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για τα πιθανά αίτια της σημερινής τραγωδίας.
Και πρόσθεσε: "Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους".
Σε αυτό το σημείο, διευκρίνισε το εξής: "Όλα τα μαχητικά έχουν καθίσματα και φυλασσόμενα γιατί είναι αδύνατον ο χειριστής να βγει με άλλο τρόπο από το αεροσκάφος με τη μεγάλη ταχύτητα που πετάει. Αλλά η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή. Δηλαδή έχουμε πολλές περιπτώσεις όπου το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχει σαν αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας".
"Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή", συμπλήρωσε μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. "Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη (30 μέτρων) θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουμε δει πάρα πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής και αν οι πληροφορίες είναι σωστές – ότι έχουμε αλεξίπτωτο στο νερό και νεκρό τον χειριστή οπλικών συστημάτων του αεροσκάφους, δηλαδή τον συγκυβερνήτη – φοβάμαι ότι ίσως έχουμε ένα τέτοιο περιστατικό".
Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη. "Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση".
Από την πλευρά του, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι "από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο που έχει πέσει".
Ο πατέρας του 31χρονου, με καταγωγή από τη Νάουσα μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega λέγοντας ότι στελέχη από το επιτελείο της Αεροπορίας πήγαν στο σπίτι του και ενημέρωσαν την οικογένεια ότι ψάχνουν τον γιο του και τον άλλο πιλότο.
"Από τη Μονάδα του με ενημέρωσαν πάρα πολύ νωρίς για το τι συνέβη, αλλά τώρα ήρθαν αυτοπροσώπως έξω από την πόρτα μου και μου είπαν ότι κατέπεσε το αεροπλάνο και ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα" είπε.
"Δεν έχουμε ενημέρωση, απλά ξέρουμε ότι αγνοείται. Είναι χειριστής πάνω από 10 χρόνια. Μιλήσαμε χθες το βράδυ. Μια χαρά ήταν. Είπαμε τα νέα μας και μου είπε ότι αύριο πετάει" ανέφερε χαρακτηριστικά στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha ο αδελφός του 31χρονου αγνοούμενου πιλότου.
Νωρίτερα, βρέθηκε νεκρός ο 29χρονος Υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, ο συγκυβερνήτης του Φάντομ.
"Από τη Μονάδα του με ενημέρωσαν πάρα πολύ νωρίς για το τι συνέβη, αλλά τώρα ήρθαν αυτοπροσώπως έξω από την πόρτα μου και μου είπαν ότι κατέπεσε το αεροπλάνο και ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα" είπε.
"Δεν έχουμε ενημέρωση, απλά ξέρουμε ότι αγνοείται. Είναι χειριστής πάνω από 10 χρόνια. Μιλήσαμε χθες το βράδυ. Μια χαρά ήταν. Είπαμε τα νέα μας και μου είπε ότι αύριο πετάει" ανέφερε χαρακτηριστικά στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha ο αδελφός του 31χρονου αγνοούμενου πιλότου.
Νωρίτερα, βρέθηκε νεκρός ο 29χρονος Υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, ο συγκυβερνήτης του Φάντομ.
Η ανακοίνωση του ΓΕΑ
Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών.
Νωρίτερα είχαν βρεθεί τα πρώτα συντρίμμια του διθέσιου αεροσκάφους F-4, που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας, στον Κυπαρισσιακό Κόλπο.
Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Το μαχητικό αεροσκάφος εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση και πετούσε μαζί με άλλο ένα Φάντομ. Τα δύο αεροσκάφη εκτελούσαν πτήση χαμηλής ναυτιλίας. Πετούσαν δηλαδή, σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, πάνω από το ανάγλυφο αλλά και πάνω από το νερό.
Οι έρευνες ξεκίνησαν μετά την ενημέρωση από τον νούμερο 1 του πρώτου Φάντομ, ότι το δεύτερο αεροσκάφος του σχηματισμού κατέπεσε ανοιχτά του Κυπαρισσιακού Κόλπου.
Οπως ανέφερε η ΕΡΤ1, ο χειριστής του πρώτου αεροσκάφους δήλωσε πως οι δύο πιλότοι δεν πρόλαβαν να χρησιμοποιήσουν το εκτινασσόμενο κάθισμα. Ωστόσο, σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, οι ίδιοι είχαν ενημερώσει ότι θα προβούν στην κίνηση αυτή.
Πιθανά όλα τα ενδεχόμενα για τα αίτια της τραγωδίας
"Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά", υπογράμμισε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης, για τα πιθανά αίτια της σημερινής τραγωδίας.
Και πρόσθεσε: "Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους".
Σε αυτό το σημείο, διευκρίνισε το εξής: "Όλα τα μαχητικά έχουν καθίσματα και φυλασσόμενα γιατί είναι αδύνατον ο χειριστής να βγει με άλλο τρόπο από το αεροσκάφος με τη μεγάλη ταχύτητα που πετάει. Αλλά η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή. Δηλαδή έχουμε πολλές περιπτώσεις όπου το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχει σαν αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας".
"Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή", συμπλήρωσε μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. "Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη (30 μέτρων) θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουμε δει πάρα πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής και αν οι πληροφορίες είναι σωστές – ότι έχουμε αλεξίπτωτο στο νερό και νεκρό τον χειριστή οπλικών συστημάτων του αεροσκάφους, δηλαδή τον συγκυβερνήτη – φοβάμαι ότι ίσως έχουμε ένα τέτοιο περιστατικό".
Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη. "Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση".
Από την πλευρά του, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι "από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο που έχει πέσει".
Το kourdi stoportokali.com έθεσε τρία ερωτήματα για τά ασφαλή και αποτελεσματικά .... Κρίμα τά παλικάρια !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι το πιο... σκληρό κόστος για την ελευθερία, την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια της πατρίδας που όμως μερικοί (αρκετοί;;) από τους πολιτικούς με τις επιλογές και τις πολιτικές τους, για πάνω από 50 χρόνια, δεν τίμησαν και δεν έπραξαν τα "αδύνατα δυνατά" για το καλό έθνους και πατρίδας. ΑΘΑΝΑΤΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΘΑΝΑΤΟΣ Κρίμα τέτοια αξία παιδια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΘΑΝΑΤΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα το παλικάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια,το αεροσκάφος ποσο ετών ήταν;
Σίγουρα πάνω από 50 πάντως.
Πραγματικοί ήρωες όλοι οι πιλότοι μας ...... ΑΘΑΝΑΤΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφή