Τα ελαστικά του αυτοκίνητου μας κρατάνε σε επαφή με τον δρόμο και η κατάστασή τους μπορεί να κρίνει το αποτέλεσμα μιας δύσκολης στιγμής ή μιας απροσεξίας κατά την οδήγηση. Για αυτό τον λόγο τα ελαστικά έχουν διάρκεια ζωής που καθορίζεται από αρκετούς παράγοντες, όπως τα χιλιόμετρα που έχουν καλύψει, το στιλ οδήγησης του οδηγού, το φορτίο, οι καιρικές συνθήκες κ.α. Για να παρατείνουμε ελαφρώς την ζωή των ελαστικών μας και να καθυστερήσουμε το μεγάλο έξοδο αντικατάστασής τους, καθώς και για να κινούμαστε με ελαστικά όσο τον δυνατόν πιο ομοιόμορφης φθοράς, πρέπει ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούμε εναλλαγή στην θέση τους.
Κατά γενική ομολογία, και μιας και τα περισσότερα αυτοκίνητα στον δρόμο είναι προσθιοκίνητα, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα μπροστινά ελαστικά ζορίζονται και φθείρονται περισσότερο από τα πίσω, καθώς διαχειρίζονται πέρα από την κίνηση και την διεύθυνση του οχήματός μας.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εναλλαγή θέσης πρέπει να πραγματοποιηθεί περίπου κάθε 10.000 χλμ. και να συμβεί μόνο δύο φορές στην ζωή του ελαστικού. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, δεν έχει νόημα να αναλλάσουμε ελαστικά στο μέσο της ζωής τους (πάνω από 20.000 με 25.000 χλμ.) και περιμένουμε να φθαρούν σε άλλα τόσα χιλιόμετρα μέχρι την αγορά ενός καινούριου σετ.
Η διαδικασία είναι απλή και πολλές φορές θα την δείτε να αναγράφεται και στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή. Στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα αλλάζουμε τα εμπρός με τα πίσω ελαστικά της κάθε πλευράς. Στα πισωκίνητα μεταφέρουμε τα πίσω ελαστικά στον εμπρός άξονα και στην ίδια πλευρά, με τα πίσω να τα τοποθετούμε χιαστή, ενώ στα τετρακίνητα γίνεται χιαστή. Αυτός είναι ο σωστός τρόπος εναλλαγής ελαστικών ανάλογα με τον τύπο και την αρχιτεκτονική του αυτοκίνητου μας. Σε κάθε περίπτωση, δεν κάνουμε του κεφαλιού μας και ακολουθούμε πιστά το εγχειρίδιο χρήσης, ενώ ρωτάμε και την γνώμη του ειδικού στον επίσημο επισκευαστή μας.
Τέλος, εννοείται ότι η εναλλαγή ελαστικών πραγματοποιείται σε αυτοκίνητα με ίδιας διάστασης ελαστικά και στους δύο άξονες, ενώ σύμφωνα με τον τύπο ελαστικού μπορεί να χρειαστεί να επιλέξετε συγκεκριμένη θέση στον εμπρός ή τον πίσω άξονα ανάλογα με την φορά κατεύθυνσης που προβλέπει ο κατασκευαστής του. Ακόμα, υπάρχει ενδεχόμενο να απαιτείται ζυγοστάθμιση, οπότε καλύτερα η εναλλαγή των ελαστικών να γίνει στο συνεργείο ή το βουλκανιζατέρ σας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Θα γίνει καφέ, Super Market, πρακτορείο ΟΠΑΠ ή κάτι άλλο; Δείτε την απάντηση μόνο στο veriotis.gr
-
Ένα εντυπωσιακό νέο bar θα δημιουργηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα στην πόλη της Βέροιας. Το ολοκαίνουργιο μαγαζί θα γίνει στην οδό
-
Ζωή και θάνατος… από τη μάνα - Απαλλάχθηκε ο πατέρας Καρπός ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης φαίνεται πως ήταν το
-
Έφυγε από την ζωή η εκπαιδευτικός νοσηλεύτρια Γεωργία Κούτλα. Η εκλιπούσα ανήκε στην ομάδα ΑΒ του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου
-
Με ικανοποιητικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του Flyover ο οποίος θα παραλάβει τα σκήπτρα από τη γέφυρα
-
Με απόλυτη επιτυχία και πολύ μεγάλη συμμετοχή 1225 επιχειρηματιών του Νομού Ημαθίας, πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 17 Νοεμβρίου
-
Η Καστοριά είναι μία από τις ωραιότερες πόλεις της χώρας, με τη διάσημη λίμνη της να κάνει ακόμα πιο συναρπαστικό το μέρος. Και ενώ όλες τις
-
Νοσηλεύθηκαν 4 ολόκληρες ημέρες στο Νοσοκομείο και ευτυχώς διέφυγαν τον κίνδυνο
-
Ο Ματθαίος Τσαχουρίδης είναι μια εξαιρετική περίπτωση Πόντιου λυράρη καθώς έχει καταφέρει να αναδείξει την ποντιακή λύρα σε σολιστικό
-
H ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. στο πλαίσιο των προγραμματισμένων έργων συντήρησης του δικτύου διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, ανακοίνωσε προσωρινές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.