Αφού ξεκουράστηκαν στο φιλόξενο οικογενειακό περιβάλλον, οι μαθητές ένιωσαν έτοιμοι να συνάψουν νέους φιλικούς δεσμούς, διαδικασία που ευνοήθηκε από μια σειρά σύντομων ερωτήσεων που είχαν προετοιμάσει οι Αυστριακοί καθηγητές, αναφορικά με τα ενδιαφέροντα, την καθημερινότητα και τις ασχολίες τους. Μέσω αυτών των συζητήσεων -που έλαβαν χώρα σε μικτές ομάδες Ελλήνων, Αυστριακών, Γερμανών και Πορτογάλων- αλλά και κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου με θέμα τις μεθόδους βελτίωσης της ψυχικής υγείας, οι μαθητές απέβαλαν κάθε αμηχανία. Στη συνέχεια παρουσίασαν το ερευνητικό τους έργο σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθούνται σε κάθε χώρα για την ανάπτυξη της ψυχικής υγείας.
Φυσικά, η πρωινή βόλτα στους γραφικούς λιθόστρωτους δρόμους του Linz, με τα κτίρια εκπληκτικής αρχιτεκτονικής, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να γνωριστούν ακόμα καλύτερα μεταξύ τους, με το περπάτημα και τον αδιάλειπτο διάλογο να τους φέρνουν πιο κοντά. Επόμενη στάση το μάθημα σωστών αναπνοών. Παρά τη σχετική κούραση, οι μαθητές ακολούθησαν με προθυμία τις υποδείξεις του εκπαιδευτή, αφενός ηρεμώντας πνευματικά αφετέρου διασκεδάζοντας με τους εναλλακτικούς τρόπους καταστολής του άγχους που αυτός χρησιμοποίησε.
Βέβαια, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή και με τις ειδικότερες εκπαιδευτικές γνώσεις που παρέχει το αυστριακό σχολείο -στον τομέα της αρχιτεκτονικής και του design- και χρωματίζοντας με γέλια τις στιγμές τους, κατόπιν εμπεριστατωμένων οδηγιών και με τη συνεχή καθοδήγηση των καθηγητών, κατασκεύασαν το δικό τους cajon, το οποίο σφράγισαν με το προσωπικό τους σύμβολο, όπως και ένα άσπρο μπλουζάκι με μηδενικό προηγουμένως ενδιαφέρον. Η δραστηριότητα αυτή κορυφώθηκε με μια μικρή συναυλία cajon με τα ίδια τα παιδιά να λειτουργούν σαν απόλυτα δεμένη ορχήστρα.
Ωστόσο, δεν έλειψαν και οι ώρες της διασκέδασης, κατά τη διάρκεια των οποίων οι φαινομενικά διαφορετικές εθνικότητες ενώθηκαν απόλυτα μέσα από χορούς, τραγούδια και φαγητό, ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές παιχνιδιού, με τους Έλληνες να «διδάσκουν» τα «μήλα», το γνωστό παραδοσιακό παιχνίδι στους καινούργιους φίλους τους.
Η κινητικότητα αυτή αποδείχθηκε γόνιμη: οι μαθητές ανακάλυψαν νέους τρόπους προώθησης της ψυχικής υγείας μέσα από τη συνύπαρξη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, και το σχολείο μας έλαβε μια γενναία ανατροφοδότηση προκειμένου να εμπλουτίσει τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας στην κοινότητά του.
Συμμετείχαν οι μαθήτριες και οι μαθητές: Στέλλα–Θεοδώρα Γκαϊτατζή, Αλίκη Θεοχαροπούλου, Κατερίνα Ζαχοπούλου, Γιώργος Χαρέλας, Θανάσης Σκούφιας, Αιμίλιος Χριστοφορίδης, και οι καθηγητές: Έφη Λιακοπούλου και Τάσος Μοσχόπουλος.
#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.