Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Μπαρτζώκας: Προστασία στα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης και καμία ανοχή στους θύτες

Ψηφίστηκε στη Βουλή η ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/1937, για την προστασία των προσώπων, που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου στον εργασιακό χώρο, μεταξύ αυτών και η σεξουαλική παρενόχληση. Το νομοθετικό κενό είχε υποδείξει έγκαιρα ο Τάσος Μπαρτζώκας, ήδη από το πρώτο «ξέσπασμα» του ελληνικού “me too”, υποδεικνύοντας στο Υπουργείο Δικαιοσύνης τις επιβαλλόμενες ενέργειες.

Ο Βουλευτής, από την πρώτη στιγμή των καταιγιστικών δημοσιοποιήσεων περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας, εναντίον των γυναικών, στο εργασιακό περιβάλλον, είχε αναφέρει ότι «το σπάσιμο της αλυσίδας της σιωπής είναι ευθύνη και της πολιτείας», επισημαίνοντας ότι «τα στόματα δεν θα ανοίξουν», εάν το κράτος δεν εξασφαλίσει ένα ασφαλή τρόπο για την προστασία των θυμάτων αλλά και των μαρτύρων, που θα αποκαλύψουν πληροφορίες για τις έκνομες ενέργειες.

Με την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην εσωτερική έννομη τάξη, εξαλείφεται θεσμικά ο φόβος και η επιβολή αντιποίνων για τους μάρτυρες τέτοιων περιστατικών (whistleblowers), καθώς προστατεύονται θεσμικά και, κατ’ αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται η πρόληψη και η αποτροπή τέτοιων περιστατικών.

Με αφορμή τη θεσμοθέτηση της προστασίας των καταγγελλόντων, ο Τάσος Μπαρτζώκας δηλώνει: «Έχουμε χρέος, ως Πολιτεία και ως κράτος δικαίου, να εξαντλήσουμε το νομικό μας σχεδιασμό, για να προστατέψουμε τα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας. Δεν αρκεί να ζητάμε να ανοίξουν τα στόματα, χωρίς εμείς να έχουμε θωρακίσει τον καταγγέλλοντα. Από χτες, η έννομη τάξη μας είναι ισχυρότερη σε αυτό το κομμάτι και ο φαύλος κύκλος της σιωπής έχει αποδυναμωθεί».

Σε προηγούμενη αρθρογραφία, ο βουλευτής, πολύ πρώιμα είχε αναδείξει το κενό στην ελληνική έννομη τάξη, ζητώντας να ενσωματωθεί η ευρωπαϊκή οδηγία. 



2 σχόλια:

  1. Βιαστής ανηλίκων με λευκό βαν: Είχε καταδικαστεί σε 26 χρόνια φυλάκιση και στα 6 αποφυλακίστηκε
    Η υπόθεση είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη το 2015 και είχε κατηγορηθεί για τον βιασμό δύο παιδιών και μία απόπειρα λίγο πριν την σύλληψη του.

    Είχε καταδικαστεί σε 26 χρόνια φυλάκιση και στα 6 αποφυλακίστηκε. Ωστόσο εδώ και ένα μήνα κυκλοφορεί στο δήμο της Λαυρεωτικής, καθώς διαμένει και εργάζεται εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέδουσα του ωραίου τύπου της Βέροιας, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Βέροιας

    Σύμφωνα με τον Ησίοδο, ήταν κόρη του Φόρκυ ή Φορκέα και της Κητούς, αδελφή των Γοργόνων Σθενώ και Ευρυάλη, και των Γραιών Δεινώ, Ενυώ και Πεφρηδώ, ήταν στην αρχή Κενταύρισσα.
    Κατά τη μεταγενέστερη ρωμαϊκή εκδοχή του μύθου από τον Οβίδιο, ήταν πανέμορφη ιέρεια της Αθηνάς που ο Ποσειδώνας τη βίασε μεταμορφωμένος σε άλογο, στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα και έτσι ξέσπασε πάνω στη Μέδουσα. Την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.
    Τελικά, σύμφωνα με την εκδοχή του Ησίοδου, τη σκότωσε ο Περσέας με την βοήθεια της Αθηνάς προκειμένου να προστατέψει τη μητέρα του, Δανάη, από τον Πολυδέκτη. Από το θαυματουργό αίμα της, που θεωρούνταν ότι μπορούσε να γιατρέψει ή να σκοτώσει τους ανθρώπους, γεννήθηκε το φτερωτό άλογο Πήγασος και ο ήρωας Χρυσάωρ. Πατέρας του Πήγασου ήταν ο βιαστής Ποσειδώνας. Το κεφάλι της, το περίφημο «Γοργόνειο», το παρέλαβε η θεά από τον ήρωα και το απέθεσε στην ασπίδα της, επειδή το κεφάλι της, ακόμη και νεκρό, πέτρωνε όποιον το κοίταζε.Η Μέδουσα και ειδικά το κεφάλι της, που ονομάζονταν γοργόνειο, χρησιμοποιούνταν από πολύ παλιά ως προστασία και αποτρεπτικό σύμβολο και γι' αυτό χρησιμοποιούνταν ως ακροκέραμο σε ναούς και σπίτια αλλά και ως διακόσμηση σε πανοπλίες, όπλα, ασπίδες, άρματα και διάφορα αντικείμενα.

    Η Μέδουσα, το τρομακτικό τέρας του αρχαίου ελληνικού μύθου, στέκεται σήμερα θριαμβεύτρια στη Νέα Υόρκη, κρατώντας ψηλά το κεφάλι του δολοφόνου της, Περσέα, σε ένα νέο χάλκινο άγαλμα ύψους 7 μέτρων έξω από το Ποινικό Δικαστήριο της Νέας Υόρκης στο Lower Manhattan.

    Ωστόσο, το έργο, το οποίο προβάλλεται έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, όπου δικάστηκε ο Harvey Weinstein και τελικά καταδικάστηκε σε 23 χρόνια φυλάκισης για βιασμό και σεξουαλική επίθεση, έχει τους επικριτές του. Το γλυπτό, Medusa With the Head of Perseus, είναι το έργο του Luciano Garbati, ο οποίος εμπνεύστηκε από την τραγική ιστορία της Μέδουσας, όπως την αφηγήθηκε ο Ρωμαίος ποιητής Οβίδιος στις Μεταμορφώσεις. Ο θεός Ποσειδώνας βίασε τη Μέδουσα, η οποία τότε κατηγορήθηκε και τελικά τιμωρήθηκε από την Αθηνά, που την καταράστηκε μετατρέποντάς την σε ένα θανατηφόρο τέρας με φίδια για μαλλιά. Ο ήρωας Περσέας νίκησε αργότερα τη Μέδουσα αποκεφαλίζοντάς την.
    Ο Garbati ήθελε να αποδώσει τη γυναίκα πίσω από το μύθο και να αμφισβητήσει την ταυτότητά της ως τέρας. Το γλυπτό του, το οποίο δημιουργήθηκε το 2008, βασίστηκε στο αριστούργημα της Ιταλικής Αναγέννησης Perseus With the Head of Medusa (1545-54) του Benvenuto Cellini, που βρίσκεται στην Piazza Della Signoria της Φλωρεντίας.

    Ήταν μια ιδέα που βρήκε απήχηση, όταν ο καλλιτέχνης δημοσίευσε το γλυπτό στο Instagram τον Ιούνιο του 2018. Με το κίνημα #MeToo σε πλήρη εξέλιξη μετά από τις αναφορές περί σεξουαλικής κακοποίησης από τον Weinstein, η Medusa του Garbati υιοθετήθηκε από ορισμένους ως φεμινιστικό σύμβολο της ισότητας και της δικαιοσύνης.
    Η Ελληνική Μυθολογία χιλιάδες χρόνια τώρα παραμένει επίκαιρη σε κάθε εποχή και έχει να περάσει το δικό της μήνυμα στην ανθρωπότητα.
    https://www.news247.gr/politismos/o-luciano-garbati-allazei-tin-elliniki-mythologia-gia-chari-toy-feminismoy.9018937.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ