Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Παρουσιάστηκε στους επιχειρηματίες της Βέροιας η καμπάνια «Urban Centers Greece»

«Η Βέροια ως αστικός προορισμός»
Την καμπάνια τουριστικής προβολής «Urban Centers Greece», παρουσίασε το απόγευμα της Δευτέρας 7 Νοεμβρίου 2022 το Τμήμα Τουρισμού του δήμου Βέροιας και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Λάζαρος Ασλανίδης. Στην παρουσίαση κλήθηκαν και παραβρέθηκαν επιχειρηματίες τουρισμού του δήμου Βέροιας, ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης και ζαχαροπλαστείων, καταστημάτων τουριστικών σουβενίρ κτλ, ενώ παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της αντιπεριφέρειας, ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Δημήτρης Πυρινός και οι δημοτικοί σύμβουλοι Λεωνίδας Ακριβόπουλος και Δημήτρης Τσανακτσίδης.




Η παρουσίαση, με θέμα την προώθηση της Βέροιας ως αστικού προορισμού, έγινε από την Σύμβουλο Τουριστικού Marketing Σοφία Μπουρνατζή, η οποία παρουσίασε την καμπάνια και τις δράσεις που πραγματοποιούνται για την προώθηση του Δήμου Βέροιας και ανέλυσε τους τρόπους αξιοποίησης του προγράμματος από τις τουριστικές επιχειρήσεις και την τοπική κοινωνία του Δήμου Βέροιας.




Παίρνοντας τον λόγο ο αντιδήμαρχος Λάζαρος Ασλανίδης, αναφέρθηκε στην μελέτη του δήμου Βέροιας για περιπατητικά και ποδηλατικά μονοπάτια στον ορεινό όγκο του Βερμίου και των Πιερίων, που θα συνδεθεί με το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε από την κ. Μπουρνατζή, ενώ ανακοίνωσε την κατάθεση της μελέτης για ένταξη του δήμου Βέροιας στο πρόγραμμα για να πάρει ένα μεγάλο κονδύλιο προκειμένου να μπορέσει να υλοποιήσει τις παραπάνω διαδρομές. 

Πρόκειται για δύο διαδρομές, μια με ποδήλατο μήκους 311 χλμ. που αποτελείται από 16 διαφορετικές διαδρομές και μια περιπατητική, μήκους 180 χλμ. που περιλαμβάνει 26 διαφορετικές διαδρομές. Στόχος τους όπως είπε, η αύξηση των διαμονών στη Βέροια και ειδικά των καθημερινών διανυκτερεύσεων.





Η κ. Μπουρνατζή ξεκίνησε την παρουσίαση αναλύοντας τον όρο «Αστικό κέντρο» και η φιλοσοφία του τουρισμού στα αστικά κέντρα, εξηγώντας μεταξύ άλλων πως στον τουρισμό πόλεων/αστικών κέντρων, ο επισκέπτης έρχεται για να δει «μέσα από την κλειδαρότρυπα» πώς ζούνε οι άνθρωποι της πόλης και ότι με τον πληθυσμό που διαθέτει η Βέροια, μπορεί να γίνει ένας καλός αστικός προορισμός.


Ανέλυσε στη συνέχεια τις 10 τάσεις τουρισμού στα αστικά κέντρα που είναι: οικισμοί, αξιοθέατα, γαστρονομία, πολιτισμός, παράδοση, ιστορία, αναψυχή, αειφορία, αγορά και φυσικό περιβάλλον, λέγοντας πως πρέπει να δίνονται στον επισκέπτη όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα, ώστε να έχει περισσότερες αναμνήσεις, τις οποίες όμως πρέπει να ζήσει, καθώς ο αστικός τουρισμός είναι θέμα πολλαπλών εμπειριών.


Στη συνέχεια, παρουσίασε τα 10 τουριστικά πλεονεκτήματα της Βέροιας που είναι οι παραδοσιακές γειτονιές, η ποικιλία καταλυμάτων διαμονής, τα εστιατόρια - τοπική κουζίνα - προϊόντα, η αγορά - επαγγελματική δραστηριότητα, το Μνημείο Αποστόλου Παύλου - Βυζαντινές εκκλησίες - Μοναστήρια, το Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών - Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο, η ιστορία της Εβραϊκής Κοινότητας, η ιστορία από την αραιότητα έως σήμερα, οι εκδηλώσεις - διοργανώσεις και ο Αλιάκμονας - Τριπόταμος - Ροδακινιές - Σέλι - Βέρμιο - Πιέρια.


Επιπλέον, αναφέρθηκε στους Self Guided Tours (SGT). Πρόκειται για τουριστικούς οδηγούς που προτείνουν διαδρομές με σκοπό να κρατήσουν τον επισκέπτη όσο το δυνατόν περισσότερο στην πόλη και απευθύνονται σε μεμονωμένους επισκέπτες, είτε έμπειρους ταξιδιώτες που δεν φοβούνται να δοκιμάσουν και να εξερευνήσουν, οικογένειες με παιδιά που δεν μπορούν να ακολουθήσουν οργανωμένο πρόγραμμα ή παρέεες φίλων που θέλουν να κινούνται πιο ελεύθερα. Όπως ανέφερε η κ. Μπουρνατζή, όπως και να χρησιμοποιηθούν οι SGT, αποτελούν 100% ένα μέσο προβολής.


Στη συνέχεια παρουσίασε την προτεινόμενη περιπατητική διαδρομή της Βέροιας, η οποία είναι μια κυκλική πορεία στην πόλη (για να μπορεί ο επισκέπτης να «μπει» ή να «βγει» εύκολα από όποιο σημείο επιθυμεί) περίπου 5 χλμ και διάρκειας περίπου 7 ωρών, συμπεριλαμβανομένων 16 στάσεων για καφέ, φαγητό, σημεία ενδιαφέροντος. Όπως διευκρίνισε η κ. Μπουρνατζή, η συγκεκριμένη περιπατητική διαδρομή είναι έτοιμη και θα παρουσιαστεί και στην διεθνή έκθεση τουρισμού Philoxenia στη Θεσσαλονίκη. Αναφέρθηκε και σε μια δεύτερη διαδρομή που ετοιμάζεται, διαδρομή με αυτοκίνητο, που θα περιλαμβάνει μοναστήρια, Βεργίνα, χωριά του δήμου και την πόλη.

Τέλος, παρουσίασε τους τρόπους προβολής και προώθησης των επιχειρήσεων, καταλήγοντας στο ότι ο τουρισμός είναι ένας ευαίσθητος κλάδος που επηρεάζεται από τα πάντα και πρέπει οι επιχειρηματίες του Τουρισμού να είναι ενωμένοι απέναντι στους επισκέπτες.

Δείτε φωτογραφίες:




























7 σχόλια:

  1. Ξένο χρήμα (χρήμα που δεν παράχθηκε στον τόπο) θα ελθει μόνο με επαναφορά σχολών στη Βέροια. Έχετε σκεφτεί τι πόσα αφήνουν οι φοιτητές και οι δάσκαλοι τους σε φαγητό βενζίνη ενοίκια καφέ διασκεδάσεις; Η Κατερίνη και το Κιλκίς είναι πιο έξυπνοι; Εκεί πρέπει να στραφούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεμάτη βλέπω η αίθουσα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενδιαφέρουσα όσο και απαραίτητη η μελέτη της κυρίας Μπουρνατζή.
    Νομίζω ότι όλη η ουσία είναι "τα 10 τουριστικά πλεονεκτήματα της Βέροιας που είναι οι παραδοσιακές γειτονιές, η ποικιλία καταλυμάτων διαμονής, τα εστιατόρια - τοπική κουζίνα - προϊόντα, η αγορά - επαγγελματική δραστηριότητα, το Μνημείο Αποστόλου Παύλου - Βυζαντινές εκκλησίες - Μοναστήρια, το Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών - Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο, η ιστορία της Εβραϊκής Κοινότητας, η ιστορία από την αρχαιότητα έως σήμερα, οι εκδηλώσεις - διοργανώσεις και ο Αλιάκμονας - Τριπόταμος - Ροδακινιές - Σέλι - Βέρμιο - Πιέρια".
    Άρα για όλα τα παραπάνω θα πρέπει να βρούμε πελάτες να τους τα πουλήσουμε. Ποιοι θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν για τα παραπάνω τουριστικά προϊόντα ; Θεωρητικά όλοι οι ξένοι αλλά και οι Έλληνες. Πρακτικά, οι Ευρωπαίοι ; δύσκολα κάποιος πολίτης της Βόρειας, Κεντρικής. Δυτικής και Ανατολικής Ευρώπης θα επιλέξει τη Βέροια για πολυήμερες διακοπές, διότι όλοι αυτοί έχουν 7-10 μέρες διακοπών στην Ελλάδα και θέλουν κυρίως θάλασσα για τις μέρες αυτές και ίσως μια μέρα μόνο για τη Βεργίνα. Οι πολίτες της Νοτίου Ευρώπης ; δύσκολα διότι αυτοί έχουν περίπου τις ίδιες κλιματολογικές και περιβαλλοντικές συνθήκες και προφανώς αναζητούν κάτι διαφορετικό σαν εμπειρία. Στη Βέροια ίσως να έρχονταν ως περαστικοί για τη Βεργίνα και το Βήμα Αποστόλου Παύλου ως Καθολικοί. Οι πολίτες άλλων ηπείρων ; δύσκολα να φύγουν από την Αθήνα, Μύκονο, Σαντορίνη, Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα διότι οι μέρες τους είναι λίγες και απέχουμε πολύ από αυτούς τους προορισμούς. Άρα μένουν οι πολίτες της υπόλοιπης Μεσογείου (Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική) όπου υπάρχουν χώρες οι πολίτες των οποίων αναπτύσσονται οικονομικά και θα μπορούσαν ορισμένοι κάποια στιγμή να επιχειρήσουν ένα ταξίδι κάπου κοντά, αλλά σε διαφορετικό φυσικό, πολιτιστικό, περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα με κοινά ή παραπλήσια ίσως θρησκευτικά, ιστορικά, πολιτισμικά, γαστρονομικά κλπ στοιχεία. Δηλαδή δεν μπορούν οικονομικά να πάνε στην ακριβή Αμερική, Βόρεια, Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, αλλά μπορούν να έρθουν στην Βέροια να απολαύσουν την καταπράσινη φύση με τα βουνά και τα πολλά νερά, σε αντίθεση με τις δικές τους άγονες περιοχές, ενώ ταυτόχρονα θα δουν τα εβραϊκά ή μουσουλμανικά θρησκευτικά εκθέματα της πόλης, θα δουν την πατρίδα του Μ. Αλέξανδρου ο οποίος πέρασε από τα μέρη τους και θα μπορούν να γευτούν παραπλήσιες με τις δικές τους γεύσεις. Με αυτό το σκεπτικό όλοι αυτοί οι πολίτες της μη Ευρωπαϊκής Μεσογείου θα μπορούσαν να αποτελούν ένα στοχευμένο τουριστικά πελατειακό σύνολο. Ταυτόχρονα οι πολίτες της πατρίδας μας και ειδικά της πολυπληθούς Θεσσαλονίκης για τους 10 λόγους που επισημάνθηκαν παραπάνω μπορούν να γίνουν εν δυνάμει πελατειακός στόχος για μονοήμερες ή ολιγοήμερες διακοπές.
    Άρα ας χρησιμοποιήσουμε στοχευμένες αδελφοποιήσεις με πόλεις και περιοχές που προαναφέρθηκαν με σκοπό να αναπτυχθούν σχέσεις επωφελείς για την πόλη μας.
    Τα πράγματα είναι απλά, αλλά χρειάζεται στοχευμένη δουλειά. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι η πόλη πλέον δέχεται συμπαντικά περισσότερους τουρίστες από κάθε άλλη χρονική περίοδο και αυτό σίγουρα είναι καλό για την πόλη, ενώ δεν είναι τυχαίο. Σε κάθε περίπτωση κάτι οργανωμένο φαίνεται να γίνεται στο θέμα αυτό, τα αποτελέσματα των οποίων αρχίζουν να γίνονται ορατά.
    (Πάταξον μεν Άκουσον δε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε θα πω πολλά. Αναφερεις τα Πιέρια. Να πάνε που; Για πιο λόγο; Ν αγοράσουν τομάτες τον Αυγουστο; Να μαζέψουν κούμαρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κλείστε καμιά λακκούβα βρε άχρηστοι! Φτιάξτε τα πεζοδρόμια. Που ταχα έχουμε τεχνική υπηρεσία τρομάρα μας και μόνο για τις φωτογραφίες είναι η κεφαλή. Φροντίστε τα συνεργεία καθαρισμού να καθαρίζουν την πόλη αντί να πίνουν καφέδες και να κάνουν τσιγάρο σε κάθε 50 μέτρα. Βάλτε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ τη δημοτική αστυνομία να επιβάλει κυρώσεις στους ανεξέλεγκτους καταληψίες των πεζοδρομίων και στα διπλοπαρκαρισμένα αντί να κάνουν απλά σουλάτσο. Και μετά συζητάμε για άλλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Βεροια δυστυχως δεν μπορει να καταστεί αξιολογος τουριστικος προορισμος και να προσελκύσει κοσμο - χρημα γιατι δεν εχει κατι σημαντικο να επισκεφτεί καποιος περα απο Βεργινα ( γινεται σε λιγες ωρες απο θεσ/νικη και φευγουν) και Β. Απ. Παύλου απο πολυ λιγους που ενδιαφέρονται και αυτοί ειναι διερχόμενοι. καλη καθε προσπάθεια αλλα ...κρατατε μικρο καλαθι.
    είμαστε πολη "δορυφόρος" της θεσσαλονικης χωρις βιομ. παραγωγη, τουρισμο, και με αγροτικο τομεα που εδω και πολλα χρονια βρισκεται σε διαλυση. ισως καποια ΑΕΙ και ΤΕΙ ( φυσικα δεν ειναι παραγωγικη επενδυση αλλα ετοιμο ζεστο χρημα) να εδιναν καποια πνοη αλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ