Σε λίγο καιρό, η ηλεκτροκίνηση θα μπει για τα καλά στην ζωή μας. Δεκάδες ή ακόμα και εκατοντάδες συμπολίτες μας, αναμένεται να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα και να αφήσουν πίσω τους, τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μ' αυτόν τον τρόπο θα εξοικονομήσουν χρήματα (το κόστος είναι πολύ λιγότερο σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη) και σαφέστατα είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον.
Στη Βέροια, τα πρώτα σημάδια της ηλεκτροκίνησης έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους. Σε γνωστό Super Market στον Περιφερειακό, έχουν ξεκινήσει εργασίες, όπου οι οδηγοί θα μπορούν να σταθμεύουν τα οχήματά τους και να τα «φουλάρουν» με... ρεύμα! Πιο συγκεκριμένα, κατασκευάστηκαν 4 θέσεις όπου τα αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτίζονται καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας.
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αυτή κυμαίνεται από 200 έως 400 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα πρέπει να έχουμε ως δεδομένο ότι ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά ο Ευρωπαίος οδηγός και κατ' επέκταση και ο Έλληνας, κυμαίνεται στα 60-70 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης είναι αρκετή για τις ημερήσιες και όχι μόνο ανάγκες ενός οδηγού.
Σήμερα και κάτω από τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να θεωρηθούν ακριβά. Όμως υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή λίγο πάνω αυτής των αντίστοιχων σε διαστάσεις συμβατικών αυτοκινήτων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.3, του οποίου ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές, λόγω και σχετικής επιδότησης που δίνει η κυβέρνηση, θα έχει παραπλήσια τιμή πώλησης με το επίσης ολοκαίνουργιο Golf.
Το ευχάριστο είναι ότι ακόμα και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν κάθε μήνα να ρίξουν το κόστος των μοντέλων τους. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις μπαταρίες που σήμερα είναι βαριές, ακριβές και με θεωρητικά μικρή αυτονομία, ενώ μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια τα πράγματα θα αλλάξουν: θα γίνουν ελαφρύτερες, φθηνότερες και με μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτό αποτελεί και το κλειδί της υπόθεσης, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πέφτουν σταδιακά.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται περίπου μισή ώρα για να φορτίζουν το 70%-80% του συνολικού όγκου της μπαταρίας τους. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν για κάποιο λόγο ο οδηγός μείνει από ενέργεια μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα μπορέσει να αναπληρώσει μεγάλο μέρος της χωρητικότητας των συσσωρευτών του.
Αυτό μπορεί να γίνει και σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας. Με μικρό φορτιστή ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης.
Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα μειωθεί κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό (συχνά το 80% της τιμής της ωφέλιμης χωρητικότητας).
Όσον αφορά το κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο, ενώ αναμένεται να προσφερθεί σύντομα στην αγορά και η δυνατότητα leasing μπαταριών.
Μέλημα του κάθε οδηγού, όταν έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι να είναι μόνιμα γεμάτο σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα που ο οδηγός πηγαίνει στο βενζινάδικο όταν το ρεζερβουάρ βρίσκεται κοντά στο ¼ της χωρητικότητάς του.
Όσον αφορά τη δημόσια φόρτιση, το δίκτυο φορτιστών στις πόλεις αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία. Ήδη έχει γίνει η αρχή σε μεγάλες πόλεις. Στα πιο μακρινά ταξίδια η ανάγκη για ανεφοδιασμό είναι επιτακτική για όλα σχεδόν τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και εδώ όμως οι εξελίξεις είναι ταχύτατες, με ταχυφορτιστή πλέον διαθέσιμο στο ύψος της Αταλάντης επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας ή στην Ιόνια Οδό, όπου η ανάπτυξη υποδομής έχει προχωρήσει με πιο γρήγορο ρυθμό. Άλλωστε υπάρχουν 4 ταχυφορτιστές κατανεμημένοι από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μπορεί να καλύψει την απόσταση, παίρνοντας και τον απαραίτητο χρόνο για ξεκούραση.
Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί με στόχο να πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας με τα συμβατικά. Περνούν με επιτυχία τις δοκιμές πρόσκρουσης από τον Euro NCAP και εξασφαλίζουν αστέρια ασφάλειας.
Τώρα, όταν διαδοθεί η ηλεκτροκίνηση, το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σχετικά πιο οικονομικό, καθώς δεν υπάρχει η πολυπλοκότητα που διακρίνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Υπάρχουν περίπου τα μισά ανταλλακτικά, άρα οι μισές πιθανότητες αστοχίας.
Το σημαντικότερο όλων των πλεονεκτημάτων είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και αφήνουν πολύ λιγότερο ενεργειακό αποτύπωμα σε σχέση με αυτό των συμβατικών.
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρά το μεγάλο βάρος των μπαταριών, έχει πολύ καλές επιδόσεις. Αυτές βρίσκονται συνήθως στο κέντρο του αυτοκινήτου και χαμηλά ώστε να εξασφαλίζεται χαμηλότερο κέντρο βάρους. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες από ένα γρήγορο συμβατικό αυτοκίνητο.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί η οικονομία στην «τσέπη» του χρήστη, καθώς, σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει για τα ίδια χιλιόμετρα το κόστος επαναφόρτισης των μπαταριών ανέρχεται λίγο πιο κάτω από το μισό κόστος των συμβατικών οχημάτων -και αν υπάρχει νυκτερινό ρεύμα, τότε αυτό μπορεί να φθάσει κοντά στο 1/3 του κόστους των συμβατικών οχημάτων.
Δεν τους έχουν ενημερώσει μάλλον ότι για να φορτίσεις πλήρως ένα αμάξι ηλεκτροκίνητο κοστίζει όσο να αγοράσεις μια καινούργια μπαταρία σε συμβατικό ιχε..καλό χειμώνα !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκομη.
Αυτα που πλασαρουν ειναι με μπαταρια.
Ηλεκτρικο ειναι το τρενο θεσσαλονικη αθηνα,το μετρο και ο ηλεκτρικος στην αθηνα.
Ειναι πανακριβα,καποιος που κατοικει εδεσσης ανοιξεως,,εληας,βενιζελου,σε ολο το κεντρο και δεν εχει ιδιωτικο χωρο σταθμευσης δεν θα μπορει ΠΟΤΕ να εχει φορτισμενο αυτοκινητο και ειναι μια αηδια που ανακαλυψε το συστημα για να πετσοκοψει τους πτωχους με περιβαλλοντικα τελη για τα αυτοκινητα βενζινης πετρελαιου, που δε θα αντικαταστησει(λογω του οτι κοστιζουν αυτα με μπαταρια οσο μια mercedes καινουρια-κουτα) με ηλεκτρικα.
Οι πλουσιοι θα συνεχιζουν να πετουν με ιδιωτικα τζετ τον πλανητη,με γιωτ 150 μετρα,και τα εμπορικα και επιβατηγα πλοια των εφοπλιστων,με ναυτικο πετρελαιο θα μολυνουν αβιαστα.
Απληστοι καπιταλιστες.
Την ηλεκτροκινηση την προωθουν αλλα αμα γινει καμια παγωνια η τρακαρισμα τι γινεται
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν θέλουν οικολογία, γιατί δεν περιορίζουν τα δρομολόγια των αεροπλάνων; Ξέρετε τι κακό προκαλεί στο όζον μια υπερατλαντική πτήση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δέσιμο των πολλών έρχεται με τα χίλια ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕργασία μηδέν ,οι περισσότεροι θα ζούμε με τα επιδόματα ,ίσα ίσα να μην ψοφίσουμε από την πείνα.
Κρέας όπως το γνωρίσαμε ,θα τρώνε οι λίγοι ,ενώ οι περισσότεροι θα τρέφονται με έντομα.'Ηδη ,δειλά δειλά ,άρχισαν τα πρώτα ρεπορτάζ στα μεγάλα κανάλια. Η Ευρωπαική ένωση ,εδώ και ένα μήνα,έχει αποφασίσει και ψηφίσει ,την καλλιέργεια τριών ειδών από αυτά.
Αυτοκίνητα ,θα κινούνται ελάχιστα ,γιατί πολύ λίγοι , θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος αγοράς ,συντήρησης ,φουλαρίσματος κλπ.
Γιά τον ηλεκτρισμό οικιακής ,εμπορικής και βιομηχανικής χρήσης ,ας μην το συζητήσουμε καλύτερα ,ήδη βλέπουμε τι γίνεται...
Ο χαράρι έχει δηλώσει πρόσφατα ,ότι τελειώνει η ανθρώπινη κυριαρχία, φτιάχνεται η ΑΧΡΗΣΤΗ τάξη ανθρώπων
'Εχουμε καταλάβει που μας πάνε ;
Η Ευρώπη είναι στα κάγκελα ,για να δούμε πως θα εξελιχθεί το εργάκι ...
Στη Βέροια, ήδη λειτουργεί εδώ και 1 μήνα ένας από τους 2 μεγαλύτερους φορτιστές της Ελλάδας 120kw (στο bp στον Κόμβο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξυπηρετεί Βεροιώτες και διερχόμενους από την Εγνατία Οδό.
Η πόλη μας, λοιπόν πρωτοπόρος είναι εδώ και 1 μήνα και δεν υστερεί σε τίποτε από την Ιόνια Οδό .
Μάλιστα προηγείται από όλους τους υπόλοιπους.
Εδώ μας λένε να κάνουμε πλέον οικονομία στο ρεύμα και να κρυώνουμε τον χειμώνα για να μην ξοδευουμε..με ηλιακη ενέργεια φορτίζει ο κόμβος π λέτε ότι λειτουργεί? Η με.συμβατικο ρεύμα?
ΔιαγραφήΓια να παραχθούν τα υλικά,οι λεγόμενες σπάνιες γαιες,τα ορυκτά δηλαδή από τα οποια κατασκευάζεται η μπαταρία,ξέρετε ότι η εξόρυξη τους επιβαρύνει πολλαπλάσια το περιβάλλον;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ.περιμένετε να μάθουν οι Ρομα που θα έχει τέτοιους σταθμούς φόρτισης…
Θα έχει μεγάλη πλάκα…
Υπάρχουν ήδη 4 θέσεις φόρτισης της στον ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ στην περιφερειακή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο χρωματάκι και σχέδιο οι θέσεις. Όταν βάλουν φορτιστές ας μας ειδοποιήσουν
ΑπάντησηΔιαγραφή