Για παράδειγμα, ένα ελαστικό στη διάσταση 205/55/16 κόστιζε πριν από περίπου δύο χρόνια 61 ευρώ, ενώ σήμερα φτάνει τα 79 ευρώ, γεγονός που αυξάνει το κόστος αντικατάστασης μιας τετράδας από τα 244 ευρώ στα 316 ευρώ, με την επιβάρυνση να ανέρχεται στα 72 ευρώ.
Παρόμοια είναι η ποσοστιαία αύξηση και σε μικρότερες διαστάσεις, καθώς ακόμα και ένα ελαστικό με διάμετρο 13 ίντσες κοστίζει σήμερα 68 ευρώ, ενώ το όχι τόσο μακρινό 2020 μπορούσε να το αποκτήσει με 52 ευρώ.
Μάλιστα, οι «γνωρίζοντες» την αγορά των ελαστικών προβλέπουν ότι τον φετινό χειμώνα η κατάσταση πρόκειται να χειροτερέψει τόσο σε ό,τι αφορά στη διαθεσιμότητα συγκεκριμένων τύπων όσο και στις τιμές της διάθεσής τους στην ευρωπαϊκή αγορά.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα αναμένεται να παρουσιαστεί στα χειμερινά ελαστικά, καθώς ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής του πραγματοποιείται επί ρωσικού εδάφους. Ήδη πολλοί κατασκευαστές επιχειρούν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην ευρωπαϊκή ήπειρο, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι θα καταφέρουν να φτάσουν μέσα σε λίγους μήνες στο 100% της παραγωγικής τους δυναμικότητας.
Ένα ακόμα αγκάθι στην εύρυθμη λειτουργία των μονάδων κατασκευής ελαστικών είναι η επάρκεια σε αιθάλη - γνωστή και ως μαύρος άνθρακας, καθώς το 1/3 της παγκόσμιας παραγωγής προέρχεται από τη Ρωσία, από την οποία ως γνωστόν οι εξαγωγές προς τα περισσότερα κράτη του πλανήτη έχουν απαγορευθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.