Το εργαστήριο των Νέων Μέσων στις Εικαστικές Τέχνες αποτελεί το νεότερο ιδρυθέν Εργαστήριο στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Σκοπός αυτής της κατεύθυνσης σπουδών είναι να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των καλλιτεχνών να εκφραστούν με εργαλεία την σύγχρονη τεχνολογία και τα παράγωγά της. Η δημιουργία ενός έργου τέχνης ακολουθεί την εξέλιξη της ανθρώπινης σκέψης και των επιτευγμάτων της. Αυτό που παραμένει πάντα ως μια παγκόσμια σταθερά είναι η συνεχής αναζήτηση απαντήσεων σε κοινωνικές και ατομικές προκλήσεις και αδιέξοδα. Το μέσο με το οποίο εκφράζεται ο καλλιτέχνης είναι αναμφισβήτητα σημαντικό γιατί συμβάλλει στην διαμόρφωση του καλλιτεχνικού αποτελέσματος. Οι προκλήσεις της σημερινής μας εποχής στην οποία οι γνώσεις πολλαπλασιάζονται με πρωτόγνωρους ρυθμούς για την ιστορία της ανθρωπότητας είναι πολλές.
Η video art που πρωτοεμφανίζεται δειλά την δεκαετία του 60 αποκτά αναγνωρισιμότητα από το ευρύ κοινό την δεκαετία του 90 υπηρετεί σήμερα ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών εγχειρημάτων. Η ανάπτυξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθιστούν την video art μέσο επικοινωνία αλλά και έκφρασης πολλών ανθρώπων σε καθημερινή βάση. Οι ψηφιακές τέχνες εξελίσσονται σε αχαρτογράφητα νερά και παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον κυρίως για τις εκπλήξεις που μας επιφυλάσσουν. Άλλωστε το μη αναμενόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο της μυθοπλασίας αλλά και της τέχνης γενικότερα.
Το project επιμελείται ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Φωτογραφίας και Νέων Μέσων του ΑΠΘ Καθηγητής Γ. Κατσάγγελος.
Το Video Art Projects θα πραγματοποιηθεί στον αύλιο χώρο του Σαλέ ΒΕΡΜΙΟ την Τετάρτη 10 και την Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022 (ώρα έναρξης 8:30μμ), με αφορμή τον εορτασμό του 15Αύγουστου στο Σέλι. Το πρόγραμμα θα διαρθρώνεται σε 1 οθόνη στο χώρο με διαφορετικές ενότητες προβολών ανά ημέρα.
Στην εκδήλωση θα παραστεί ο καθηγητής του τμήματος φωτογραφίας και νέων μέσων της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Γεώργιος Κατσάγγελος.
Θα ακολουθήσει συζήτηση.
Ενότητα 1
Διάρκεια: 75 λεπτά
Περάσματα / Passages
[επιμέλεια: Γιώργος Κατσάγγελος, Γιούλα Παπαδοπούλου]
1. Γιώργος Κατσάγγελος, Walking, 2022, 2.00
2. Μπάμπης Βενετόπουλος, Pride, 2011, 3.22
3. Γιώργος Δρόσος, The boss's chair, 2018, 1.05
4. Σμαρώ Κατσάγγελου, Olive, 2021, 2.50
5. Στέλιος Ντεξής & Μυρτώ Βουνάτσου, Wave, 2012, 2.17
6. Γιούλα & Όλγα Παπαδοπούλου, Blossom, 2020, 2.00
Εργαστήριο Νέων Μέσων – Έργα φοιτητών
[επιμέλεια: Γιώργος Κατσάγγελος, Στέλιος Ντεξής, Μπάμπης Βενετόπουλος, Γιούλα Παπαδοπούλου, Γιώργος Δρόσος, Φανή Μπουντούρογλου]
1. Τάνια Φουστάνα, What do termites sound like? 2020, 2.33
2. Μανώλης Κοτρώτσιος, Uncanny, 2020, 1.06
3. Αφροδίτη Ηλιοπούλου, Company, 2020, 1.23
4. Στέφανος Αρφανάκης, Ανάμνηση, 2020, 1.53
5. Μίλτος Καλαγιάς, Lunch, 2021, 1.57
6. Ελένη Ιατροπούλου, Άτιτλο, 2020, 1.26
7. Λευτέρης Ταστσόγλου, Walk Cycle Variations, 2020, 1.00
8. Νατάσα Μαυροματίδου, 2020, 1.10
9. Χριστίνα Καζαντζή, Χωρίς τίτλο, 2021, 0.50
10. Νεφέλη Μωρογιάννη, Χωρίς τίτλο, 2021, 2.00
11. Γεώργιος Όθωνος, Χωρίς τίτλο, 2021, 1.45
12. Αναγνώστης Ζαχαρούδης, Χωρίς τίτλο, 2021, 1.00
13. Βασιλική Κωνσταντινίδου, Χωρίς τίτλο, 2021, 0.27
14. Χρύσα Τσικουρίδου, Χωρίς τίτλο, 2021, 0.30
15. Λευτέρης Ταστσόγλου, Don’t take it personally, 2022, 2.05
16. Νατάσα Μαυροματίδου & Λευτέρης Ταστσόγλου, PONG CONVERSATION, 2022, 4.22
17. Όλγα Παπαδήμα, Man is having the worst day of his life, 2022, 0.34
18. Δήμητρα Τζαλαβρέτα, Μαλακό χορτάρι, 2022, 4.28
19. Νατάσα Μαυροματίδου & Λευτέρης Ταστσόγλου, Miss Balloon, 2022, 6.40
20. Δήμητρα Τζαλαβρέτα, Άτιτλο, 2022, 3.55
21. Γιάννης Κατρανίτσας, Stop Motion Me, 2022, 1.00
22. Γεώργιος Όθωνος, χωρίς τίτλο, 2021, 1.07
23. Μανώλης Κοτρώτσιος, Το φως αλλοιώνει τις αισθήσεις, 2021, 1.00
24. Κωνσταντίνα Καδόγλου, Άτιτλο, 2021, 1.05
25. Χριστίνα Καζαντζή, χωρίς τίτλο, 2021, 1.14
26. Νεφέλη Μωρογιάννη, Χρόνος, 2021, 6.26
27. Δήμητρα Τζαλαβρέτα, Το φως αλλοιώνει τις αισθήσεις, 2021, 2.18
28. Όλγα Παπαδήμα, An Amazon Changing, 2022, 1.24
Ενότητα 2
Διάρκεια: 60 λεπτά
Video Art Μηδέν - Manifestations
[επιμέλεια: Μαργαρίτα Σταυράκη, Νίκος Ποδιάς, Μαρία Μπουρίκα, Όλγα Παπαδοπούλου, Γιούλα Παπαδοπούλου]
1. Fu LE, MASS, Γαλλία 2019, 10.00
2. Caroline Rumley, Right Turn, ΗΠΑ 2018, 6.00
3. Iwona Ogrodzka, Submission, Πολωνία 2019, 4.40
4. Tseng Yu Chin, Scenery other end, Ταϊβάν 2018, 9.10
5. Gerald Habarth, Trees and Ice, ΗΠΑ 2019, 3.53
6. Allison Beda, All about you, Καναδάς 2017, 3.45
7. Γιώργος Δρόσος, Black Sheep Escape, Ελλάδα 2018, 3.20
8. Hana Yoo, Anthropology of Dead Body, Γερμανία 2019, 11.00
9. Oliver Poppert, Cogs, Αυστραλία 2019, 3.44
10. Νίκος Γιαβρόπουλος, "Quarantine Self-portrait" No2, Ελλάδα 2020, 3.18
Επιμέλεια διοργάνωσης - συντονισμός: Βίκυ Παπατζίκου, γκαλερίστα - μέλος του ΔΣ του Εθνικού Χιονοδρομικού Κέντρου Σελίου.
Βλαχοκουλτουρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο φεστιβάλ που θα μπορούσε να γίνει στο βλαχοχώρι, θα ήταν το φεστιβάλ κουτοπονηριάς, τσιγκουνιας, ψωροπερηφάνειας και για τα πετροχώραφα με επιδοτήσεις κτηνοτροφικών δηλώσεων, με τη σφραγίδα του σουλτάνου της Τουρκοκρατίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήνα 'τανε η ζήλια ψώρα..
ΔιαγραφήΓελάσαμε και σήμερα παιδιά με τους Βλάχους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέτε όλοι για οι βλάχοι το ένα το άλλο και λοιπά... Να θυμηθούμε λίγο εποχές 1970-80, εγώ γνωρίζω πως όταν οι βλάχοι δουλεύαν σαν σκυλιά μερα νύχτα άλλοι καθόντουσαν στα καφενεία και κωρόιδευαν "οι βρομόβλαχοι, οι φτοχοί".. Ομοίως τώρα λέτε πχ στα άρθρα από κάτω οι τσιγκούνηδες, ενοείται.. αφού μάθανε τοτε να στερούνται.. λέτε οι επιδιξίες, επόμενο είναι αφού με τη δουλειά τους τα βγάλανε, δεν κλέψαν τίποτα..
ΔιαγραφήΠολλοί να είμαστε ευγνόμονες γιατί να θυμίσω στα τότε εργοστάσια (Τσαμήτρου, Τσακτάνη, Φύκατα, Τσιάρα, Χατζημασούρα) που δουλεύαν μεροκάματα οι πατεράδες μας αν θυμάστε εκείνα τα καλοκαίρια, οι βλάχοι τα είχαν φτιάξει με τον ιδρώτα τους όταν άλλοι το πρωί τα βγάζαν για να τα τρώνε το βράδυ στα τσίπουρα και να κωροιδεύουν.. παραμόνο ευγνώμον μπορώ να είμαι και όρεξη δεν έχουμε σήμερα να τους κατηγορούμε από πάνω. Αν είμασταν τότε όλοι μάγκες ας δουλεύαμε έτσι να κάναμε και εμείς εργοστάσια εξοχικά και πολυκατοικίες. Να καθόμαστε και να λέμε ότι είναι απατεώνες και τα κλέψαν όλα... ε πάει πολύ για αυτόν τον τόπο, να ήτανε η ζήλια ψώρα (μιλόντας για Βέροια, από ντόπιο)
Γιατί θυμάσαι τις 10ετίες 70-80 και δε θυμάσαι τις 10ετίες 30-40...
ΔιαγραφήΑν δε γνωρίζεις , ρώτα κάποιους από τους παλαιότερους.
'Οσον αφορά την άποψη ... από τη μιά οι νοικοκυραίοι που έφτιαχναν περιουσίες και από την άλλη οι τεμπέληδες που έπιναν τσίπουρα ,την αφήνω ασχολίαστη.