Ο Τάσος Μπαρτζώκας θεμελιώνει την επιχειρηματολογία του για την αναγκαιότητα του μέτρου, επικαλούμενος ταυτόχρονα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η ενδεχόμενη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης δεν θα προκαλούσε σημαντική επιβάρυνση στα δημοσιονομικά μεγέθη. Καθώς η μείωση της τελικής τιμής στα υγρά καύσιμα θα οδηγούσε σε αύξηση της ζήτησης τους, τα δημόσια ταμεία θα κάλυπταν τη διαφορά από την αύξηση των εσόδων.
Ο Βουλευτής χρησιμοποιεί το παράδειγμα της παρέμβασης της Γερμανίας, η οποία προχώρησε σε μείωση του ΕΦΚ, τονίζοντας ότι η εν λόγω παρέμβαση είναι αναγκαία και στη χώρα μας, η οποία αυτή την στιγμή έχει από τις υψηλότερες τιμές υγρών καυσίμων στην Ευρωζώνη και οι οποίες διαμορφώνονται σε αυτό το επίπεδο, λόγω της υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης.
Η παρέμβαση του Τάσου Μπαρτζώκα είναι αποτέλεσμα της ολοένα και στενότερης επαφής του με τους πολίτες και τους ανθρώπους της τοπικής αγοράς της Ημαθίας, οι οποίοι αναγνωρίζουν τις προσπάθειες της Κυβέρνησης, επισημαίνουν όμως την αναγκαιότητα ουσιαστικότερων μέτρων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής ακρίβειας.
Το κείμενο της επιστολής του Βουλευτή:
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑΣ
Βουλευτής Ημαθίας – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Βέροια, 1η Ιουλίου 2022
ΘΕΜΑ: Προσωρινή μείωση για τους θερινούς μήνες, του ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα υγρά καύσιμα
Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Είναι γεγονός ότι το κόστος του Ρωσο-ουκρανικού πολέμου προκαλεί μεγάλες αναταραχές στην, ήδη διαταραγμένη, αγορά γενικότερα. Η τιμή των εγχώριων καυσίμων έχει εκτιναχτεί, ενώ την ίδια στιγμή οι αυξήσεις ακολουθούν ανοδική πορεία. Στους περισσότερους νομούς της χώρας η τιμή της βενζίνης είναι πάνω από 2,20 ευρώ, ενώ στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιφέρειες από τα αστικά κέντρα η αμόλυβδη βενζίνη προσεγγίζει και πολλές φορές ξεπερνά τα 2,50 ευρώ. Γίνεται αντιληπτό ότι οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση και, παράλληλα, υφίσταται μεγάλος κίνδυνος για προβλήματα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνησή μας έχει αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες ελάφρυνσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, με κυριότερη στο επίπεδο των καυσίμων το Fuel Pass και το Power Pass, όμως, κατά την άποψή μου επιβάλλεται μια δραστικότερη παρέμβαση μείωσης της τιμής των καυσίμων, η οποία θα αποτυπώνεται άμεσα στο πορτοφόλι των καταναλωτών, έστω για τους θερινούς μήνες που η ζήτηση για καύσιμα είναι αυξημένη.
Συγκεκριμένα, και καθώς η τιμή της βενζίνης εξακολουθεί να κινείται ανοδικά, σας καλώ να εξετάσετε το ενδεχόμενο μιας προσωρινής μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για τους θερινούς μήνες, κατά το παράδειγμα της Γερμανίας. Σήμερα, η τιμή των υγρών καυσίμων διαμορφώνεται βάσει της τιμής του λίτρου (0,7/ λίτρο) και καθώς η τιμή των καυσίμων διαρκών ανεβαίνει, η τελική τιμή βαίνει διαρκώς αυξανόμενη, με αποτέλεσμα την οικονομική εξουθένωση των καταναλωτών. Παράλληλα όμως, είναι λογικό να μειώνεται και η ζήτηση των υγρών καυσίμων από τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μειώνονται και τα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.
Μια προσωρινή μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, θα προσέφερε ουσιαστική ανακούφιση στα νοικοκυριά. Από την στιγμή που η φορολογική επιβάρυνση της αμόλυβδης στη χώρα μας είναι αρκετά υψηλή συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης (0,7 ευρώ ανά λίτρο) και καθώς, τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού δείχνουν ότι υπήρξε υπέρβαση των εσόδων, στοιχείο που αποδεικνύει ότι σημαντικό μέρος της αύξησης οφείλεται στην αύξηση της τιμής των καυσίμων, θεωρώ ότι μια προσωρινή μείωση του ΕΦΚ, πχ της τάξεως του 30%, δεν θα επιβάρυνε σημαντικά τα δημοσιονομικά μας μεγέθη, καθώς οι όποιες απώλειες θα αντισταθμίζονταν από την αυξημένη ζήτηση.
Στο ίδιο επίπεδο, μια προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα υγρά καύσιμα, ο οποίος αυτή την στιγμή είναι στα υψηλότερα επίπεδα (24%), θα προσέφερε εξίσου ανακούφιση στους καταναλωτές. Διότι είναι γνωστό ότι όταν αυξάνεται η τιμή των καυσίμων ανά λίτρο, αυξάνεται και η ονομαστική αξία του φόρου που εισπράττεται, καθότι ο ΦΠΑ είναι αναλογικός φόρος.
Κατόπιν τούτων, αναμένω να εξετάσετε τις προτάσεις μου και να ικανοποιήσετε το αίτημά μου, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες εισοδήματος στους συμπολίτες μας.
Στο πλαίσιο αυτό η Κυβέρνησή μας έχει αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες ελάφρυνσης των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, με κυριότερη στο επίπεδο των καυσίμων το Fuel Pass και το Power Pass, όμως, κατά την άποψή μου επιβάλλεται μια δραστικότερη παρέμβαση μείωσης της τιμής των καυσίμων, η οποία θα αποτυπώνεται άμεσα στο πορτοφόλι των καταναλωτών, έστω για τους θερινούς μήνες που η ζήτηση για καύσιμα είναι αυξημένη.
Συγκεκριμένα, και καθώς η τιμή της βενζίνης εξακολουθεί να κινείται ανοδικά, σας καλώ να εξετάσετε το ενδεχόμενο μιας προσωρινής μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για τους θερινούς μήνες, κατά το παράδειγμα της Γερμανίας. Σήμερα, η τιμή των υγρών καυσίμων διαμορφώνεται βάσει της τιμής του λίτρου (0,7/ λίτρο) και καθώς η τιμή των καυσίμων διαρκών ανεβαίνει, η τελική τιμή βαίνει διαρκώς αυξανόμενη, με αποτέλεσμα την οικονομική εξουθένωση των καταναλωτών. Παράλληλα όμως, είναι λογικό να μειώνεται και η ζήτηση των υγρών καυσίμων από τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μειώνονται και τα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.
Μια προσωρινή μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, θα προσέφερε ουσιαστική ανακούφιση στα νοικοκυριά. Από την στιγμή που η φορολογική επιβάρυνση της αμόλυβδης στη χώρα μας είναι αρκετά υψηλή συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης (0,7 ευρώ ανά λίτρο) και καθώς, τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού δείχνουν ότι υπήρξε υπέρβαση των εσόδων, στοιχείο που αποδεικνύει ότι σημαντικό μέρος της αύξησης οφείλεται στην αύξηση της τιμής των καυσίμων, θεωρώ ότι μια προσωρινή μείωση του ΕΦΚ, πχ της τάξεως του 30%, δεν θα επιβάρυνε σημαντικά τα δημοσιονομικά μας μεγέθη, καθώς οι όποιες απώλειες θα αντισταθμίζονταν από την αυξημένη ζήτηση.
Στο ίδιο επίπεδο, μια προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα υγρά καύσιμα, ο οποίος αυτή την στιγμή είναι στα υψηλότερα επίπεδα (24%), θα προσέφερε εξίσου ανακούφιση στους καταναλωτές. Διότι είναι γνωστό ότι όταν αυξάνεται η τιμή των καυσίμων ανά λίτρο, αυξάνεται και η ονομαστική αξία του φόρου που εισπράττεται, καθότι ο ΦΠΑ είναι αναλογικός φόρος.
Κατόπιν τούτων, αναμένω να εξετάσετε τις προτάσεις μου και να ικανοποιήσετε το αίτημά μου, ώστε να περιοριστούν οι απώλειες εισοδήματος στους συμπολίτες μας.
Εκλογες ερχονται. Τωρα ειναι αργα για δάκρυα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα 1,70€ περίπου είναι έσοδα κρατικά(από τα 2,40€ βενζίνης λιανική), θα μας δώσει 0,20€ επιδότηση σε fuel pass και θα πούμε και ευχαριστώ. Καλοκαίρι είναι τι θα κάνει ο ραγιάς δεν θα κυκλοφορήσει μετά από δύο χρόνια που ήταν έγκλειστος? Πατριώτες και ορθολογιστές??? κυβερνήτες σαν τον Κούλη σπάνια βγαίνουν , γι'αυτό να τον ξαναβάλουμε ,τι νομίζετε ότι ο Αλέξης ή ο Ανδρουλάκης θα σας έδιναν επιδότηση λάθος δεν είναι τόσο συμπονετικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφή