Πήρε θέση για το πρόστιμο των 50.000 ευρώ ο Νίκος Καρανικόλας. Ο Δήμαρχος της Ηρωϊκής Πόλης, τοποθετήθηκε σχετικά με την υποβολή προστίμου για το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» και μεταξύ άλλων τόνισε πως όλοι οι πολίτες θα είναι ενωμένοι για την τιμή και τη λεβεντιά της Νάουσας. Υπογράμμισε πως τόσο ο ίδιος, όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο θα στηρίξουν τον Όμιλο σ' αυτήν την δύσκολη στιγμή. Διαβάστε αναλυτικά την δήλωσή του:
«Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες. Τις Κυριακές της Αποκριάς τελείται στην πόλη της Νάουσας το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες».
Το δρώμενο αυτό είναι μοναδικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ιστορίας της Νάουσας. Συμπυκνώνει και εκπροσωπεί τη λαογραφική, ιστορική, πολιτισμική και κοινωνική ταυτότητα της πόλης. Περιλαμβάνοντας χορούς, τραγούδια και κυρίως τελετουργικό, ιδιαίτερης σημασίας και αντιπροσωπευτικότητας για την περιοχή. Πρόκειται για ένα έθιμο, το οποίο τελείται με ιδιαίτερη αυστηρότητα.
Η παρουσία και η αμφίεση των τελεστών, οι μουσικοί σκοποί, καθώς και το δρομολόγιο των μπουλουκιών διέπονται από ένα προκαθορισμένο τελετουργικό, όπου περιστοιχίζεται συμβολικά η παλαιά πόλη της Νάουσας κατά την διάρκεια δρομολογίου, το οποίο δρώμενο παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και αρχαΐζουσα μορφή.
Το ιστορικό μας έθιμο το οποίο έφτασε στις μέρες μας ως κλεφταρματολικό, αναγνωρίσθηκε και κατοχυρώθηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Στοιχείων Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας (ΥΠΠΟΑ, 2020, ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΝΠΚ/ΤΑΠΚΔΘ/431736/303875/1926/621/10-8-2020 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού), εκφράζει μέσα από την προετοιμασία, την τέλεση και τον αποσυμβολισμό του εθιμοτυπικού του, το εν γένει ήθος και το φιλελεύθερο φρόνημα των Ναουσαίων. Η αναγνώριση αυτή είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη ότι δεν πρόκειται για μία απλή ψυχαγωγική εκδήλωση.
Με τη με αριθμό Δ1α/ΓΠ.οικ. 10343/18-2-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. (Β766/18-2-2022) καθορίστηκαν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19 στο σύνολο της επικράτειας για το χρονικό διάστημα από 19-2-2022 έως και 28-2-2022.
Μεταξύ των όσων ορίζονται στην ως άνω Κ.Υ.Α. καθορίστηκε και το πλαίσιο των απαγορεύσεων σχετικά με την Κυριακή της Αποκριάς (27-2-2022). Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. ρητά αναφέρεται ότι απαγορεύεται η διενέργεια αποκριάτικων παρελάσεων και αντίστοιχων υπαίθριων δημοσίων ψυχαγωγικών εορταστικών εκδηλώσεων.
Η προαναφερθείσα Κ.Υ.Α. ουδεμία απαγόρευση περιλαμβάνει για την τέλεση λαογραφικών εκδηλώσεων και δράσεων και συνεπώς δεν εμποδίζεται η διοργάνωση και διενέργεια του δρώμενου. Οι σχετικές απαγορεύσεις αφορούν μόνο σε αποκριάτικες παρελάσεις και σε υπαίθριες δημόσιες ψυχαγωγικές εορταστικές εκδηλώσεις.
Είναι προφανές και δεδομένο για όσους έχουν συμμετάσχει ή έστω έχουν παρακολουθήσει το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για αποκριάτικη παρέλαση, όπως αναφέρει ο όρος της Κ.Υ.Α. ο οποίος παραπέμπει σε εκδηλώσεις με αποκλειστικό σκοπό την διασκέδαση και το γλέντι (παρέλαση καρναβαλιστών, αρμάτων κ.λπ.), όπως συμβαίνει τις Απόκριες σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα.
Το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» δεν μπορεί να ενταχθεί στις υπαίθριες δημόσιες ψυχαγωγικές εορταστικές εκδηλώσεις. Πρόκειται για ένα δρώμενο που περιέχει εξ ορισμού έντονες ιστορικές αναφορές και σημειολογίες, με τραγούδια και χορούς της Ελληνικής Επανάστασης, με παραδοσιακές φορεσιές μοναδικού χαρακτήρα και κάλλους, με ευθείες και αναμφίβολες αναφορές στην πόλη μας και στην ιστορία της.
Οι φορεσιές των χορευτών, το αυστηρό δρομολόγιο των μπουλουκιών, οι ήχοι που συνοδεύουν τα μπουλούκια από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή, καθορίζουν το δρώμενο ως αυστηρά λαογραφικό και ιστορικό και όχι ως ψυχαγωγικό.
Στο δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» οι θεατές είναι απλοί παρατηρητές και δεν συμμετέχουν ενεργά στο τελετουργικό.
Όλα αυτά αποδεικνύουν τον επί της ουσίας διαχωρισμό του δρώμενου τόσο στον χαρακτήρα και στην αποστολή του όσο και στον τρόπο διενέργειάς του από τις γνωστές αποκριάτικες εκδηλώσεις, τις οποίες εύλογα η Κ.Υ.Α. απαγορεύει.
Ενδεικτικό είναι ότι η ίδια Κ.Υ.Α. (άρθρο 1 σημείο 10) επιτρέπει την διεξαγωγή άλλων εκδηλώσεων μη ψυχαγωγικού χαρακτήρα, όπως θρησκευτικές τελετές, στοιχείο που καταδεικνύει ότι σκοπός της είναι η απαγόρευση μόνο των καθαρά ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και όχι των πάσης φύσης εκδηλώσεων, ασχέτως του αριθμού των συμμετεχόντων.
Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες, φέτος το δρώμενο τελέστηκε με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του κορονοϊού. Πλήθος εθελοντών, εταιρεία security, παλιοί χορευτές προστάτευσαν την τέλεση του δρώμενου, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα. Συγχρόνως όλες οι υπόλοιπες υπαίθριες εκδηλώσεις της Αποκριάς δεν πραγματοποιήθηκαν από τον Δήμο μας.
Είναι σημαντικό από πλευράς του Ομίλου «Γενίτσαροι και Μπούλες» να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προσφυγής για το επιβληθέν πρόστιμο, έτσι ώστε να αποδειχτεί και νομικά ποια είναι η σημαντική διαφορά του δρώμενου έναντι των όποιων ψυχαγωγικών εκδηλώσεων. Δεν θα πρέπει αυτή η ευκαιρία να πάει χαμένη.
Καλώ, λοιπόν, όλους τους νομικούς της Νάουσας να ενισχύσουν με όποιον τρόπο πιστεύουν αυτοί, την προσπάθεια αυτήν του Ομίλου. Βέβαια σε περίπτωση που η Πολιτεία αποφασίσει ότι υπήρξε παράβαση των υγειονομικών μέτρων κατά την τέλεση του δρώμενου, όλοι θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Πρώτος εγώ και το Δημοτικό Συμβούλιο και θεωρώ όλοι οι δημότες της Νάουσας θα στηρίξουμε τον Όμιλο στην δίκαιη αυτή προσπάθειά του. Δεν είναι τώρα η ώρα για αποποίηση ή μεταφορά των ευθυνών. Η ευθύνη όλων μας είναι ευδιάκριτη.
Η τιμή και η λεβεντιά της Νάουσας θα κρίνεται πάντα στην ανάληψη ευθυνών και όχι στην λιγοψυχία της αποποίησής της. Θα σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων. Μπορεί τελεστές του δρώμενου να είναι όντως οι δύο πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου μας, θεματοφύλακας όμως είναι ο Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας και κατά συνέπεια όλοι εμείς οι Ναουσαίοι. Θα είμαστε όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον αγώνα.»
Το δρώμενο αυτό είναι μοναδικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ιστορίας της Νάουσας. Συμπυκνώνει και εκπροσωπεί τη λαογραφική, ιστορική, πολιτισμική και κοινωνική ταυτότητα της πόλης. Περιλαμβάνοντας χορούς, τραγούδια και κυρίως τελετουργικό, ιδιαίτερης σημασίας και αντιπροσωπευτικότητας για την περιοχή. Πρόκειται για ένα έθιμο, το οποίο τελείται με ιδιαίτερη αυστηρότητα.
Η παρουσία και η αμφίεση των τελεστών, οι μουσικοί σκοποί, καθώς και το δρομολόγιο των μπουλουκιών διέπονται από ένα προκαθορισμένο τελετουργικό, όπου περιστοιχίζεται συμβολικά η παλαιά πόλη της Νάουσας κατά την διάρκεια δρομολογίου, το οποίο δρώμενο παρουσιάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και αρχαΐζουσα μορφή.
Το ιστορικό μας έθιμο το οποίο έφτασε στις μέρες μας ως κλεφταρματολικό, αναγνωρίσθηκε και κατοχυρώθηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Στοιχείων Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας (ΥΠΠΟΑ, 2020, ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΝΠΚ/ΤΑΠΚΔΘ/431736/303875/1926/621/10-8-2020 απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού), εκφράζει μέσα από την προετοιμασία, την τέλεση και τον αποσυμβολισμό του εθιμοτυπικού του, το εν γένει ήθος και το φιλελεύθερο φρόνημα των Ναουσαίων. Η αναγνώριση αυτή είναι και η μεγαλύτερη απόδειξη ότι δεν πρόκειται για μία απλή ψυχαγωγική εκδήλωση.
Με τη με αριθμό Δ1α/ΓΠ.οικ. 10343/18-2-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. (Β766/18-2-2022) καθορίστηκαν τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19 στο σύνολο της επικράτειας για το χρονικό διάστημα από 19-2-2022 έως και 28-2-2022.
Μεταξύ των όσων ορίζονται στην ως άνω Κ.Υ.Α. καθορίστηκε και το πλαίσιο των απαγορεύσεων σχετικά με την Κυριακή της Αποκριάς (27-2-2022). Στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 της ως άνω Κ.Υ.Α. ρητά αναφέρεται ότι απαγορεύεται η διενέργεια αποκριάτικων παρελάσεων και αντίστοιχων υπαίθριων δημοσίων ψυχαγωγικών εορταστικών εκδηλώσεων.
Η προαναφερθείσα Κ.Υ.Α. ουδεμία απαγόρευση περιλαμβάνει για την τέλεση λαογραφικών εκδηλώσεων και δράσεων και συνεπώς δεν εμποδίζεται η διοργάνωση και διενέργεια του δρώμενου. Οι σχετικές απαγορεύσεις αφορούν μόνο σε αποκριάτικες παρελάσεις και σε υπαίθριες δημόσιες ψυχαγωγικές εορταστικές εκδηλώσεις.
Είναι προφανές και δεδομένο για όσους έχουν συμμετάσχει ή έστω έχουν παρακολουθήσει το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για αποκριάτικη παρέλαση, όπως αναφέρει ο όρος της Κ.Υ.Α. ο οποίος παραπέμπει σε εκδηλώσεις με αποκλειστικό σκοπό την διασκέδαση και το γλέντι (παρέλαση καρναβαλιστών, αρμάτων κ.λπ.), όπως συμβαίνει τις Απόκριες σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα.
Το δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» δεν μπορεί να ενταχθεί στις υπαίθριες δημόσιες ψυχαγωγικές εορταστικές εκδηλώσεις. Πρόκειται για ένα δρώμενο που περιέχει εξ ορισμού έντονες ιστορικές αναφορές και σημειολογίες, με τραγούδια και χορούς της Ελληνικής Επανάστασης, με παραδοσιακές φορεσιές μοναδικού χαρακτήρα και κάλλους, με ευθείες και αναμφίβολες αναφορές στην πόλη μας και στην ιστορία της.
Οι φορεσιές των χορευτών, το αυστηρό δρομολόγιο των μπουλουκιών, οι ήχοι που συνοδεύουν τα μπουλούκια από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή, καθορίζουν το δρώμενο ως αυστηρά λαογραφικό και ιστορικό και όχι ως ψυχαγωγικό.
Στο δρώμενο «Γενίτσαροι και Μπούλες» οι θεατές είναι απλοί παρατηρητές και δεν συμμετέχουν ενεργά στο τελετουργικό.
Όλα αυτά αποδεικνύουν τον επί της ουσίας διαχωρισμό του δρώμενου τόσο στον χαρακτήρα και στην αποστολή του όσο και στον τρόπο διενέργειάς του από τις γνωστές αποκριάτικες εκδηλώσεις, τις οποίες εύλογα η Κ.Υ.Α. απαγορεύει.
Ενδεικτικό είναι ότι η ίδια Κ.Υ.Α. (άρθρο 1 σημείο 10) επιτρέπει την διεξαγωγή άλλων εκδηλώσεων μη ψυχαγωγικού χαρακτήρα, όπως θρησκευτικές τελετές, στοιχείο που καταδεικνύει ότι σκοπός της είναι η απαγόρευση μόνο των καθαρά ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και όχι των πάσης φύσης εκδηλώσεων, ασχέτως του αριθμού των συμμετεχόντων.
Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες, φέτος το δρώμενο τελέστηκε με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του κορονοϊού. Πλήθος εθελοντών, εταιρεία security, παλιοί χορευτές προστάτευσαν την τέλεση του δρώμενου, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα. Συγχρόνως όλες οι υπόλοιπες υπαίθριες εκδηλώσεις της Αποκριάς δεν πραγματοποιήθηκαν από τον Δήμο μας.
Είναι σημαντικό από πλευράς του Ομίλου «Γενίτσαροι και Μπούλες» να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προσφυγής για το επιβληθέν πρόστιμο, έτσι ώστε να αποδειχτεί και νομικά ποια είναι η σημαντική διαφορά του δρώμενου έναντι των όποιων ψυχαγωγικών εκδηλώσεων. Δεν θα πρέπει αυτή η ευκαιρία να πάει χαμένη.
Καλώ, λοιπόν, όλους τους νομικούς της Νάουσας να ενισχύσουν με όποιον τρόπο πιστεύουν αυτοί, την προσπάθεια αυτήν του Ομίλου. Βέβαια σε περίπτωση που η Πολιτεία αποφασίσει ότι υπήρξε παράβαση των υγειονομικών μέτρων κατά την τέλεση του δρώμενου, όλοι θα αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Πρώτος εγώ και το Δημοτικό Συμβούλιο και θεωρώ όλοι οι δημότες της Νάουσας θα στηρίξουμε τον Όμιλο στην δίκαιη αυτή προσπάθειά του. Δεν είναι τώρα η ώρα για αποποίηση ή μεταφορά των ευθυνών. Η ευθύνη όλων μας είναι ευδιάκριτη.
Η τιμή και η λεβεντιά της Νάουσας θα κρίνεται πάντα στην ανάληψη ευθυνών και όχι στην λιγοψυχία της αποποίησής της. Θα σταθούμε όλοι στο ύψος των περιστάσεων. Μπορεί τελεστές του δρώμενου να είναι όντως οι δύο πολιτιστικοί σύλλογοι του Δήμου μας, θεματοφύλακας όμως είναι ο Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας και κατά συνέπεια όλοι εμείς οι Ναουσαίοι. Θα είμαστε όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον αγώνα.»
Ooox, τό όργανο της τάξης φταίει,καλά δεν ήξερε δεν ρώτησε,που /νατο βλέπε ο Ηλίας του 16
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπανερχόμαστε και πάλι εμείς ως γνήσιοι κομμουνιστές και στελέχη του ΚΚΕ-Νάουσας, και να καταγγείλουμε τις αδέξιες και ανεύθυνες κινήσεις του δήμου Νάουσας, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί ο απλός πολίτης της Νάουσας με πρόστιμο για το οποίο δεν είχε εμπλοκή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεράστε από το Ταμείο, εξοφλήστε και άλλη φορά όχι συνωστισμούς σε Νομό με 500 νεκρούς από επιπλοκές του Covid...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρευτείτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μάσκες των Γενίτσαρων και της Μπούλας τα όργανα οι χώροι είναι άσχετο με την αποκριά; γιατί τη γιορτάζετε την αποκριά;
Γιατί στα χρόνια της Τουρκοκρατίας μόνο τις ημέρες της απόκριάς μεταμφιέζονταν και έρχονταν στην πόλη για να συναντηθούν με τις οικογένειές τους, όπως λέει η παράδοση; Γιατί δεν γίνεται άλλη εποχή του χρόνου;
Πως θέλετε λοιπόν να το ξεχωρίσετε από τη αποκριά;
Κοιτάξτε να δείτε. Την κάνατε τη μ@λ@..@ διότι εσείς εκεί οι Ναουσαίοι πάντα έχετε την τάση να θέλετε να επιβάλετε τη θέλισή σας στους άλλους και να ξεχωρίζετε από όλους, με κάθε τρόπο. Έτσι και τώρα, βαπτίζετε (το κρέας ψάρι) το αποκριάτικο δρόμενο ιστορική αναφορά και προσπαθείτε να πείσετε όλους εμάς. Λες και το έθιμο του Μπέη στο Διδυμότειχο δεν είναι λαογραφικό - παραδοσιακό, ή οι Μωμόγεροι των Ποντίων δεν έχουν ιστορικό υπόβαθρο με παραδοσιακή λαογραφία; ή ο Βενετσιάνικος γάμος στη Ζάκυνθο που χρονομολείται απι το 16ο αιώνα (δηλαδή ακόμα παλαιώτερα από τους Γενίτσαρους και Μπούκες); ή ο Βλαχικος γάμος στη Θήβα από το 1830; δεν συνεχίζω διότι θα εκτεθείτε ακόμη περισσότερο.
Σταματήστε λοιπόν να θέλετε να ξεχωρίζετε από τους άλλους, παραδεχθείτε την παράβαση του νόμου, υποστείτε τις συνέπειες όπως όλοι οι απλοί πολίτες που τον αγνόησαν, πληρώστε όπως όλοι και τέλος σταματήστε να δίνετε λάθος μηνύματα ανυπακοής στην Ελληνική κοινωνία .
Επιτέλους.
Καταιγιστικά και αποστομωτικά επιχειρήματα.
ΔιαγραφήΕιδικά το τελευταίο για το λάθος μήνυμα ανυπακοής.
Ομολογώ ότι δεν το σκέφτηκα έτσι.
Μακρόσυρτη η ανακοίνωση του κλιμακίου αφελων υποστηρικτών της ΝΔ ως προς την ανυπακοή.
ΔιαγραφήΉταν μια ειδική μεταμφιαστικη επιχείρηση η οποία δεν έχει επιπλοκές με πολίτες,,,,,,,ζζ και μετά γκρεμό τσακίστηκε αλλά θα την κάνει την οργάνωση
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα ξεκινάνε και τελειώνουν σε αυτό που είπε ο δήμαρχος,το ήθος και το ΦΙΛΕΛΕΎΘΕΡΟ φρόνιμα των Ναουσαίων. Τώρα φιλελεύθερε Ναουσαιε πλήρωνε,τα καπρίτσια (κλαμπ με 1000 άτομα σε κλειστό χώρο,γήπεδα με 10.000 φιλάθλους,κατάργηση μάσκας σε εξωτερικούς χώρους,κτλ)του φιλελευθερισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα πληρώσει το πρόστιμο ο Δήμος Νάουσας. Οι Γεννιτσαροι και μπούλες πρώτα παίρνουν την άδεια από τον Δήμαρχο και μετά ξεκινάει το δρώμενο. Ποιος έδωσε λοιπόν την άδεια για να πραγματοποιηθεί το δρώμενο?????
ΑπάντησηΔιαγραφή