Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Θέλω να πάω από Βέροια προς Αθήνα - Τι με συμφέρει; Αυτοκίνητο ή αεροπλάνο;

Με την τιμή της βενζίνης να έχει εκτιναχθεί στα ύψη, σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, από τότε που ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία, είναι ξεκάθαρο πλέον πως εάν θέλει κάποιος να μεταβεί από τη Βέροια προς την Αθήνα, θα του έρθει πολύ φθηνότερα, εάν επιλέξει να μετακινηθεί με το αεροπλάνο, παρά με το αυτοκίνητο. Μάλιστα, εάν έχει μεριμνήσει να εκδώσει εγκαίρως τα αεροπορικά εισιτήρια ή εάν επιλέξει να πετάξει σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες που είναι φθηνότερο το κόστος, τότε δεν θα πληρώσει ούτε καν τα μισά, σε σχέση με το να πήγαινε με το αμάξι στην πρωτεύουσα! 

Μπορεί κάτι τέτοιο πριν από λίγο καιρό να ακουγόταν απίστευτο, αλλά πλέον είναι η απτή πραγματικότητα, την οποία πάμε να δούμε αναλυτικά, με στοιχεία και αριθμούς.



Ταξίδι 5 ωρών με το αυτοκίνητο (χωρίς τις στάσεις)

Καταρχάς, η χιλιομετρική απόσταση που χωρίζει την Αθήνα από τη Βέροια είναι 508 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως ένα μεσαίο αυτοκίνητο των 1.400 κυβικών εκατοστών που κινείται με μέση ταχύτητα 100 χιλιομέτρων την ώρα, θα φτάσει στην πρωτεύουσα μετά από ταξίδι 5 ωρών (χωρίς να υπολογίζουμε τις στάσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός για φαγητό ή ξεκούραση, το χρόνο που θα δαπανήσει για να βάλει βενζίνη ή για να πληρώσει τα διόδια).

Κατανάλωση 90 λίτρων βενζίνης

Πόσο θα μας έχει κοστίσει σε χρήματα όμως; Πέραν του γεγονότος ότι… ο χρόνος είναι χρήμα, ένα βενζινοκίνητο όχημα πενταετίας καίει στην πράξη κοντά στα 9,0 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι για να διανύσουμε την απόσταση Βέροια - Αθήνα μετ’ επιστροφής, ήτοι 1.016 χιλιόμετρα θα απαιτηθούν 91 λίτρα βενζίνης.


Πώς υπολογίζουμε την κατανάλωση

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπολογισμός της μέτρησης κατανάλωσης του καυσίμου που καίει ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας (ανεξαρτήτως αν είναι βενζίνη, πετρέλαιο, ή υγραέριο), είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία, που δεν απαιτεί ειδικές γνώσεις και όπως θα διαπιστώσετε και εσείς συνήθως απέχει στην πράξη απ’ τις τιμές που δίνει ο κατασκευαστής.

Ακόμα και αν το αυτοκίνητο που οδηγούμε διαθέτει υπολογιστή ταξιδίου και αναγράφεται η μεικτή κατανάλωση, καλό είναι να κάνουμε μία ρεαλιστική μέτρηση για να δούμε τι πραγματικά ισχύει. 

Η διαδικασία της μέτρησης της κατανάλωσης γίνεται ως εξής: Γεμίζουμε με καύσιμο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μέχρι να φουλάρει πλήρως. Μετά μηδενίζουμε τον μερικό χιλιομετρητή. Διανύουμε το λιγότερο 200 – 300 χιλιόμετρα (ή και περισσότερα) και ξαναγεμίζουμε με καύσιμα.

Διαιρούμε τώρα τα λίτρα καυσίμου που φουλάραμε με τα χιλιόμετρα που έχουμε διανύσει και πολλαπλασιάζουμε επί 100. Το αποτέλεσμα δείχνει λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Για παράδειγμα, έστω ότι η αντλία έδειξε 25 λίτρα καυσίμου και ο μερικός χιλιομετρητής έχει γράψει 320 χιλιόμετρα: 25 λτ. / 320 χλμ. x 100 = 7,8 λτ./100 χλμ.

Βενζίνη με 2 ευρώ το λίτρο

Η βενζίνη πωλείται στην Ημαθία περίπου 2 ευρώ το λίτρο. Η δε βενζίνη των 100 οκτανίων είναι ένα βήμα πριν τα 2,40 ευρώ/λίτρο. Πάμε όμως με το σενάριο της μέσης τιμής, για να μην ζαλιστούμε από το τελικό αποτέλεσμα και για να είμαστε όσο γίνεται πιο κοντά στο πραγματικό κόστος μετακίνησης.

180 ευρώ μονάχα για τα καύσιμα

Με την τιμή λοιπόν στα 2 ευρώ/λίτρο τα συνολικά 91 λίτρα που θα κάψουμε στο πήγαινε-έλα θα μας στοιχίζουν 182 ευρώ.


60,50 ευρώ για… 20 σταθμούς διοδίων

Ο δεύτερος επιβαρυντικός παράγοντας για το πορτοφόλι μας σε ένα τέτοιο ταξίδι δεν είναι άλλος από τα διόδια, που δυστυχώς είναι πολλά.

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Γυρίζοντας από την Αθήνα (και χωρίς να υπολογίζουμε ότι κάποιοι ανάλογα από το σημείο του λεκανοπεδίου που θα φύγουν μπορεί να χρειαστεί να καταβάλλουν και διόδια στην Αττική Οδό της τάξης των 2,80 ευρώ), ο πρώτος σταθμός που συναντάμε είναι στις Αφίδνες που κοστίζουν 3,30 ευρώ.

Αμέσως μετά βρίσκουμε τα διόδια των Θηβών που είναι ακόμη πιο ακριβά, καθώς η διεύλευσή τους τιμάται 3,90 ευρώ. Τρίτος σταθμός είναι στην Τραγάνα (3,85 ευρώ), μετά στην Αγία Τριάδα (1,80 ευρώ), έπειτα στον μετωπικό σταθμό Μαυρομαντήλας Φθιώτιδας (1,90 ευρώ), μετά στην Πελασγία (3,50 ευρώ), στο Μοσχοχώρι που πληρώνουμε τα ακριβότερα διόδια της διαδρομής (4,0 ευρώ) και κατόπιν στο Μακρυχώρι (2,50 ευρώ), στη Λεπτοκαρυά (3,20 ευρώ) και στο Αιγίνιο (2,30 ευρώ). Σύνολο 30,25 ευρώ μόνο στο να έρθεις Βέροια.

Συν άλλα τόσα για την επιστροφή, αναγκαζόμαστε να δώσουμε 60,50 ευρώ μόνο για διόδια.


Συνολικό κόστος μετακίνησης με αυτοκίνητο

Με βάση τα παραπάνω, το να πάει κάποιος σήμερα από την Βέροια προς την Αθήνα και να ξαναγυρίσει οδικώς, θα του κοστίσει περίπου 242,50 ευρώ (182 ευρώ η βενζίνη + 60,5 ευρώ τα διόδια).

Πόσο θα μας κοστίσει η μετακίνηση με αεροπλάνο

Το ίδιο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα (αρχικά για να φτάσουμε από τη Βέροια στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα πρέπει να διανύσουμε 100 χλμ με το προσωπικό μας αυτοκίνητο - κάτι που σημαίνει περισσότερα έξοδα) και τανάπαλιν, εκτελούν καθημερινά σχεδόν 10 αεροσκάφη την ημέρα. Το ταξίδι διαρκεί μόλις 55 λεπτά και ασύγκριτα είναι πολύ πιο άνετο από το να πηγαίνεις οδικώς. 

Πόσο μας κοστίζει όμως;

Ξεκάθαρα πολύ πιο οικονομικά πλέον. Περίπου το συνολικό κόστος να πάμε και να έρθουμε; 90 ευρώ! Δηλαδή σχεδόν όσο θα μας στοίχισε η βενζίνη μονάχα για να πάμε.

Μάλιστα αυτές τις τιμές δεν τις βρίσκουμε μονάχα στις επονομαζόμενες low budget (χαμηλού κόστους) αεροπορικές εταιρείες αλλά και στις μεγάλες. 

Πόσο στοιχίζουν τα εισιτήρια λεωφορείου από και προς το αεροδρόμιο

Για να είναι πιο σωστή η σύγκριση της μετακίνησης οδικώς και αεροπορικώς, στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να προσθέσουμε και το κόστος μετακίνησης από και προς το αεροδρόμιο. Έτσι εάν κάποιος πάρει τη λεωφορειακή γραμμή Express Χ95 (Σύνταγμα – Αερολιμένας Αθηνών) ή τη X96 (Πειραιάς – Αερολιμένας Αθηνών), ανάλογα με το που μένει, θα πρέπει να υπολογίσει και το κόστος του εισιτηρίου που είναι 6 ευρώ. Οπότε για να πάει και να έρθει από τον αερολιμένα προς το κέντρο της Αττικής, θα του κοστίσει άλλα 12 ευρώ.

Επίσης από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» για την πόλη της Βέροια θα πρέπει να υπολογίσει και την βενζίνη που θα είναι περίπου 30 ευρώ (πήγαινε-έλα). 


Συνολικό κόστος μετακίνησης με αεροπλάνο

Με βάση τα παραπάνω, το να πάει κάποιος σήμερα από την Βέροια προς Αθήνα μέσω αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και να ξαναγυρίσει αεροπορικώς, θα του κοστίσει συνολικά 136 ευρώ (90 ευρώ το εισιτήριο + 12 ευρώ οι μετακινήσεις με λεωφορεία) και ενδεχομένως 30 ευρώ βενζίνη από Βέροια προς αεροδρόμιο.

Στο δια ταύτα…

Συμπερασματικά, με τις τιμές των καυσίμων να έχουν γίνει απλησίαστες, το να μετακινηθεί κάποιος από την Βόρεια Ελλάδα στην πρωτεύουσα, ξεκάθαρα τον συμφέρει να προτιμήσει το αεροπλάνο, αφού θα του στοιχίσει 132 ευρώ, ενώ αν πάρει το αυτοκίνητο θα πρέπει να πληρώσει περίπου 240 ευρώ. Δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια, κάτι που σημαίνει ότι και δύο άτομα να μετακινηθούν με το ίδιο αυτοκίνητο, πάλι δεν συμφέρει. Η μετακίνηση μέσω της εθνικής οδού συμφέρει οικονομικά μονάχα εάν στο αυτοκίνητο βρίσκονται από τρία άτομα και πάνω…

Με πληροφορίες από εδώ

9 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Θα κάψει περισσότερα...τόσο ξέρουν τόσο λένε

      Διαγραφή
    2. Υπάρχουν κι άλλα μέσα ξέρετε όπως το λεωφορείο (που ούτε για πλάκα βέβαια...)το τραίνο που με ούτε 60€ πας κι έρχεσαι άνετος και μάλιστα σε αφήνει και το κέντρο της Αθήναςκι άνετα με κυλικείο και μια χαρά.
      Σοβαρό ρεπορτάζ, συγχαρητήρια...

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Μας ζάλισες τα @@@@@@@ εσύ με τον Κούλη σος συνέχεια.

      Διαγραφή
    2. Φαντάσου το χάλι το δικό σας για να επιλέξει ο πολίτης τον άχρηστο Κούλη. Φαντάσου πόσο για τα μπάζα έιστε.

      Διαγραφή
  3. Ποιο αυτοκίνητο 1400 κυβικά καταναλώνει 9 !! Λίτρα καύσιμο με οικονομική ταχύτητα ???? Όλες οι μετρήσεις των αυτοκινήτων για την κατανάλωση είναι 90 και σπάνια 100 χιλιόμετρα..και έχουν 4,5, με 5,5 Λίτρα τα 100 χιλιόμετρα απόσταση...αν δεν το κατέχετε το άθλημα μην ασχολείστε και λέτε κοτσάνες....αυτά τα μαθηματικά είναι λάθος...με μέση ωριαία ταχύτητα 122 χιλιόμετρα η κατανάλωση είναι 6,7,με σ,8 Λίτρα και το ταξίδι χωρίς στάσεις είναι άνετα 4,ώρες και 10 λεπτά....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγαλύτερη μπούρδα από αυτό ομολογώ πως σήμερα δεν διάβασα ούτε άκουσα. Αλλά επειδή δούλευα όλη μέρα βαριέμαι να να αναλώνομαι σε και να κουράζω περαιτέρω το μυαλό μου ώστε να δώσω να καταλάβει ο κάθε τυχάρπαστος 'ειδήμων".

      Διαγραφή
  4. Ο Αγκόπ πάντα με τα πόδια πήγαινε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ